Rosa skriver:
Hvad i alverden er det for en gang apartheid de har gang i her? Er chokeret og rasende over sådan en racistisk generalisering - og så på en FOLKESKOLE???!!!! Børn har efter min mening godt af at stifte bekendtskab med mange forskellige slags mennesker og lære at omgås med andre som ikke er som de selv - SÅDAN ER LIVET JO!!! Og det fratager disse "gammeldanske" forældre deres børn - og de nydanske børn! Den her løsningsmodel er da den største falliterklæring jeg længe har set!!!
I stedet burde man bruge energien på at finde ud af hvordan skolen kan løse sine problemer med de enkelte elever / familier der ødelægger det for resten og så er det sgu politikernes opgave at sikre at der er resourcer til det! Apartheid er IKKE et pædagogisk værktøj! Kom igen Danmark - hvor er det bare FLOVT! FØJ! 
Personligt kan jeg godt forstå hvis danske forældre flygter og det handler jo ikke om racisme og det er helt sikkert heller ikke grunden til at børnene opdeles,,,ja, alle skal være der og det gælder også de danske børn.
Mine børn går også i en folkeskole og det netop fordi de skal lære hvordan samfundet ser ud,...alle lag, alle mennesker...men 80% elever med anden baggrund end dansk er ikke et naturligt udpluk af den danske befolknings sammensætning.
Jeg ville aldrig vælge en skole med så mange indvandrere til mine børn og det handler ikke om racisme....men tror faktisk ikke på det er positivt for hverken den ene eller den anden.
At dele børn op på den måde er nok ikke hensigtsmæssigts, men så må man jo tænke kreativt, netop for ikke at mange familier flygter.
Knus Eva
Anmeld