Skilsmissefædre holdes væk fra børn i måneder

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

760 visninger
6 svar
0 synes godt om
27. juni 2008

Moderator

Profilbillede for Moderator
Fra Nyhedsavisen

Et stigende antal skilsmissefædre får ikke lov til se deres børn i lange perioder. Man har lyst til at skrige ad forvaltningen, siger en frustreret far

Flere hundrede frustrerede skilsmissefædre kimer Foreningen Far ned, fordi de ikke har fået lov til at se deres børn i flere måneder.

Til fædrenes store frustration beholder mødrene nemlig ofte – helt lovligt – børnene, mens statsforvaltningerne bruger måneder på at afgøre de mest konfliktfyldte sager, hvor far og mor ikke kan blive enige om, hvordan de skal dele børnene imellem sig.

Læs mere her

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. juni 2008

Plysbjørnen

jo vist er det synd for fædrerne, men hvad med de sager hvor kvinder bliver behandlet på samme måde af mændene...

Det er da lige så forfærdeligt...

min svigerinde havde sine drenge boende hos sig, de var på ferie hos deres far... Han afleverede dem ikke da ferien var slut, og da de så endelig kom i fogedretten for at få børnene, havde han sqi ændret deres adresse...

Det tog over 6 måneder før hun fik lov til at se dem igen..

Betina1978 -

Anmeld

27. juni 2008

Honningblomst

Jeg må indrømme at jeg er rystet over at forældre, mødre som fædre, opfører sig så s**** egoistisk. At man ikke kan tilsidesætte egne behov til fordel for børnenes, det er dybt tragisk...og sørgeligt.

Eva...

Anmeld

27. juni 2008

Plysbjørnen

Eva skriver:

Jeg må indrømme at jeg er rystet over at forældre, mødre som fædre, opfører sig så s**** egoistisk. At man ikke kan tilsidesætte egne behov til fordel for børnenes, det er dybt tragisk...og sørgeligt.

Eva...

Enig

Anmeld

27. juni 2008

Stumpen

Jeg arbejder sammen med en som flyttede fra mand og børn.. Han ville rettens vej for at kæmpe om forældremyndigheden, men det ville hun ikke udsætte børnene for, så hun blev weekend mor i stedet.. Det synes jeg er flot gjort.. Jeg ved ikke selv om jeg ville kunne være så klarsynet i sådan en sag, men håber det for Mathildes skyld..
(H) Anja..

Anmeld

27. juni 2008

Honningblomst

Stumpen skriver:

Jeg arbejder sammen med en som flyttede fra mand og børn.. Han ville rettens vej for at kæmpe om forældremyndigheden, men det ville hun ikke udsætte børnene for, så hun blev weekend mor i stedet.. Det synes jeg er flot gjort.. Jeg ved ikke selv om jeg ville kunne være så klarsynet i sådan en sag, men håber det for Mathildes skyld..
(H) Anja..

Ja, det er virkelig flot....min x ville til at starte med have børnene halvdelen af tiden og den lille var kun 1 år og udover det så mener jeg ikke de er en god måde at blive delt på for børnene...ja, det tilgodeser forældrenes behov og krav på at have børnene lige meget. Nå, men der meldte jeg også ud at så måtte han have dem fuldtid og jeg i weekender, for jeg kunne slet ikke leve med at mine børn skulle være rodløse og leve som nomader. Men det ville og kunne han så ikke...så nu fungerer 10-4 og så alt det løse der er...den lille sover hos ham i nat selvom det er min weekend. Jeg mener de skal være hos ham så meget og tit de har lyst til.
Nå, det blev en lang historie...bare for at give dig ret.:)
knus(H)

Anmeld

27. juni 2008

rlyn

Giver dig fuldstændig ret.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.