Sikreste placering i bilen...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.794 visninger
12 svar
0 synes godt om
14. juli 2010

Bondepigen

Hvor er den sikreste placering af ens barn i bilen..hvad mener du og hvorfor?

Vi skal ud og køre langt her i ferien... Pt sidder Emma på bagsædet bag passagersædet... og vi er jo interesserede i at hun sidder det absolut bedste sted i forhold til sikkerhed........

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juli 2010

Svei

Kommer vel an på hvordan man kører galt...det farligste sted skulle være forrest på passagersædet, men altså, jeg tænker at bag føreren må være sikrest, men det er kun ud fra hvad jeg lige kan tænke mig til...der må da være undersøgelser der understøttes...

Anmeld

14. juli 2010

DK

bondepigen skriver:

Hvor er den sikreste placering af ens barn i bilen..hvad mener du og hvorfor?

Vi skal ud og køre langt her i ferien... Pt sidder Emma på bagsædet bag passagersædet... og vi er jo interesserede i at hun sidder det absolut bedste sted i forhold til sikkerhed........

Jeg mener også at det er den sikreste plads. Den farligste plads er førersædet, fordi at hvis der er en frontal kollision, så har bilerne ofte forsøgt at dreje mod venstre, så det kun er de to venstre dele, altså føresæde-delen, af bilerne der smadrer ind i hinanden. I de situationer dør føreren af bilen næsten altid, og ofte også den der sidder på passagersædet bag ved førersædet. Men det kommer naturligvis an på farten! Der sker sjældent sidekollisioner, og hvis der gør så har den ene bil (den der kører ind i siden på den anden) ofte ikke så høj fart, idet de ofte kører ud fra en sidevej eller lign. Derudover er der i de fleste nyere biler sideairbags ved bagsæderne, og bilen er svær at smadre sidelæns fra.

Anmeld

14. juli 2010

Laulund87

Tja det ved jeg faktisk ikke, men vi har varevogn med tre sæder og det er nok egentlig ikke så sikkert

Anmeld

14. juli 2010

LinLin

Jamen dér sidder min også....

Bagsædet må være sikrest - og når jeg så kører alene med ham kan jeg stadig nemt holde øje

Men når der kommer en til ved jeg sgu ikke hvad jeg gør  Han kommer jo til at sidde i en bagudvendt og der føler jeg jo slet ikke jeg kan holde øje med ham... Hvad nu hvis han gylper e.l. ... Så tror det ender med han sidder på passagersædet foran, når jeg kører alene - men DET er absolut ikke det sikreste sted!!!

Anmeld

14. juli 2010

Ida.

Mor til David skriver:

Jamen dér sidder min også....

Bagsædet må være sikrest - og når jeg så kører alene med ham kan jeg stadig nemt holde øje

Men når der kommer en til ved jeg sgu ikke hvad jeg gør  Han kommer jo til at sidde i en bagudvendt og der føler jeg jo slet ikke jeg kan holde øje med ham... Hvad nu hvis han gylper e.l. ... Så tror det ender med han sidder på passagersædet foran, når jeg kører alene - men DET er absolut ikke det sikreste sted!!!

I skal bare have sådan et her:

http://ckshop.dk/produkter/18-interioer-og-udstyr/116-easy-view-spejl-fra-sunshine-kids/

Det er helt og aldeles uundværligt!

Mht placering i bilen vil jeg sige bagsædet pag passagersædet, når nu man kun har et barn og dermed mulighed for at vælge...

Anmeld

14. juli 2010

Mor til Frederic og Freya

Frederic sidder på forsædet i begge vores biler.

Men den ene er også en 4*4 firkantet klummer kasse fra '87 på gule plader, dem der vælger at køre ind i den - for mere skade end den gør. For når vi kører i den, kigger vi ned på dem der kører i personbiler.

I min verden ser jeg lige så mange frontale sammenstød som dem der bliver ramt i siden. Ligger jo på landevejen til hverdag - har udd i at køre med udrykning og derved lært at kontroleret stærkt mm.

Man kan ikke spå sig frem til hvor man evt ville blive ramt. Man kan lige så godt køre ind i en med fronten som der kan komme en ½ hjerne fra en sidevej.

En sikker autostol der er god i sidekollsion (staves? - er mega træt) - seler der sidder stramt og passer til barnet og at stolen passer til bil.

Anmeld

14. juli 2010

Bondepigen

Tak, det lyder til at mange andre tænker det samme som os, og at det nok er bag passagersædet der er sikrest....

Hun kommer nu heller ikke til at sidde hverken foran eller bag førersædet... Tænkte bare om der måske var nogen, der syntes midtersædet var mere sikkert??

Anmeld

14. juli 2010

Mira0911

Vores sidder på bagsædet bag mit sæde... Så sædet bag chaufføren er frit... Til når vi har handlet lidt eller har en med op at køre...

Anmeld

14. juli 2010

LinLin

idamaria83 skriver:

I skal bare have sådan et her:

http://ckshop.dk/produkter/18-interioer-og-udstyr/116-easy-view-spejl-fra-sunshine-kids/

Det er helt og aldeles uundværligt!

Mht placering i bilen vil jeg sige bagsædet pag passagersædet, når nu man kun har et barn og dermed mulighed for at vælge...

Kender godt de der spejle - men tænker at jeg hurtigst ville kunne hjælpe hvis han sidder lige ved siden af...  (selvfølgelig skal man køre ind til siden først )

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.