Det er da en rigtig kedelig situation at stå i.
Men hvis din kæreste ikke på noget tidspunkt har udtrykt ønske om at få et barn - så kan jeg ikke forstå, hvorfor du valgte at droppe p-pillerne uden at bruge anden form for prævention. Og selvom du har gjort ham opmærksom på det og at han måske også burde have taget sine forholdsregler, så er det jo ikke ensbetydende med, at han skal tage ansvar for at du er blevet gravid på den måde du ønsker han skal tage ansvar. Ansvar kan jo også være at betale børnebidrag.
Et er at du håbede på, han ville glæde sig - men du må ha' vidst at der var en reel chance for at han ikke ville have et barn (og hvis jeg har ret i den formodning, synes jeg du er akkurat lige så uansvarlig som han er ved at bringe dig i den situation, du nu er i).
Man skal være enige om, at få et barn og man skal ikke blive gravid fordi man håber på at kærligheden så vil vare ved. Jeg vil nok i stemme med dem som råder dig til en abort - der er meget, du og din kæreste skal opleve endnu - sammen eller hver for sig, og måske vil det med tiden vise sig, at det alligevel ikke er ham, du skal have dine børn med.
I kærlighed er det jo gerne sådan, at man ikke kan lære en hujende fis af andres erfaringer - men det er jo gerne sådan, at man ikke rammer helt plet med den 'eneste ene' i første omgang.
MH Nana
Anmeld