Vuggedød.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9.134 visninger
19 svar
0 synes godt om
14. juli 2010

Stephanie3

Hvor længe er det risiko for vuggedød? Jeg er simpelthen så angst for det, og Lucca er nu 7 måneder.

Jeg ved at de ikke må ligge på maven, så putter hende derfor altid på ryggen, men når jeg så skal i seng, er det næsten hver aften at hun har vendt sig om på maven.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juli 2010

Halbschön

Stephanie3 skriver:

Hvor længe er det risiko for vuggedød? Jeg er simpelthen så angst for det, og Lucca er nu 7 måneder.

Jeg ved at de ikke må ligge på maven, så putter hende derfor altid på ryggen, men når jeg så skal i seng, er det næsten hver aften at hun har vendt sig om på maven.

Jeg mener at man siger til de er 6måneder, så er den værste fare  drevet over..

Kan hun selv vende sig fra mave til ryg igen?

Anmeld

14. juli 2010

Stephanie3

Ja, det kan hun. Men jeg er virkelig bare så bange for der skal ske noget, og især mens jeg ikke er derinde.

Anmeld

14. juli 2010

Dictes mor

Altså Dicte har sovet på maven siden hun var 2 måneder, hun vil kun sove på maven. Vi har simpelthen ikke kunnet få hende til at falde i søvn eller sove på ryggen. Så nu sover hun på maven, og det har jeg ikke noget problem med, hellere det end at hun er ked af det hele tiden fordi hun ikke kan falde til ro.

Anmeld

14. juli 2010

serinasmor

Stephanie3 skriver:

hvis hun selv kan trille skulle faren være drevet over ... så lad hende bare ligge på maven og sove ... du kan jo ikke vende hende hver gang hele natten

Anmeld

14. juli 2010

Halbschön

Stephanie3 skriver:

Ja, det kan hun. Men jeg er virkelig bare så bange for der skal ske noget, og især mens jeg ikke er derinde.

Når hun kan vende sig, så er den allestørste fare drevet over.. Det der sker når de små ligger på maven - altså de helt spæde.. Så kan de lige pludselig ikke få vejret, når de måske ligger med hovedet ned i madrassen... nu kan hun selv vende sig, og så kan du godt være mere rolig..

Anmeld

14. juli 2010

saxa

Det første år er risikoen der (har også hørt faren først er drevet helt over når de er 2) Men aner det virkelig ikke

Her var Yasmin bare omvendt alle andre - hun kunne KUN sove på maven.. Og da hun begyndte at vende sig selv, hjalp det alligevel ikke noget at prøve at få hende til at sove på ryggen. Trods mange trælse kommentarer og spydige bemærkninger som "Hun kan dø af det der"  Der valgte vi altså at lade hende sove på maven, når nu ikke hun kunne sove roligt på andre måder. Men det er jo ikke kun det at de sover på maven - regner med din Lucca sagtens selv kan holde hovedet og dermed ikke ligger med hovedet helt nede i madrassen??

Der er mange andre faktorer der spiller ind, og man er vist ikke helt sikker på hvor stor vægt de forskellige har til vuggedøden..

Anmeld

14. juli 2010

line melias mor

ÅH TAK for dit indlæg. jeg gik og troede det var mig der var helt skør. jeg har været så dum at læse om vuggedød og folk der har oplevet det og jeg kan love dig for min frygt er bare ikke til at slippe. jeg tænker på det hele tiden. kigger til hende 50 gange i løbet af en nat. når jeg vågner om morgenen bliver jeg helt svedt og mit hjerte banker mens jeg skynder mig ind og ser om huun trækker vejret. jeg har hørt om børn helt op til et-et halv års alderen der døede af vuggedød. jeg syntes det er rigtig slemt for mig. det er virkelig min største frygt. min datter ligger med hovedet lige ned i sengen og med numsen op og sådan sover hun bare bedst så er begyndt at acceptere det. jeg har stadig svært ved at give hende dyne på om natten fordi jeg er bange for at hun får den over hovedet.

Anmeld

14. juli 2010

saxa

Dictes mor skriver:

Altså Dicte har sovet på maven siden hun var 2 måneder, hun vil kun sove på maven. Vi har simpelthen ikke kunnet få hende til at falde i søvn eller sove på ryggen. Så nu sover hun på maven, og det har jeg ikke noget problem med, hellere det end at hun er ked af det hele tiden fordi hun ikke kan falde til ro.

Sådan var vores Yasmin også..

Anmeld

14. juli 2010

Milka

Stephanie3 skriver:

næsten 90% af alle tilfælde af vuggedød sker når barnet er mellem 2 og 4 måneder, men risikoen er der reelt til de er ét år. jeg har også bare været rædselsslagen for det!

når dit barn selv kan rulle om på maven må de godt sove på maven, sådan siger de kloge

ellers må du bare følge rådene og trøste dig med at der 'kun' er omkring 20 tilfælde om året i danmark (det tal har været meget højere engang)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.