Undersøgelse for bækkenløsning ?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.824 visninger
6 svar
0 synes godt om
14. juli 2010

Anonym trådstarter

Jeg var ved lægen for en uge siden, og hun sagde at hun skulle have en finger op i min endetarm for at mærke på mit haleben og også op i skeden !! Nu har jeg så læst her, at andre ikke er blevet undersøgt sådan.. Skal jeg bede om en anden læge eller hvordan?
Går med smerter hver dag, men vil seriøst ikke have en finger i røven :s

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juli 2010

Anja

Det har jeg godt nok aldrig hørt om!!

Min læge har også undersøgt mig for bækkenløsning, da jeg har en del bækkensmerter, men han mærkede altså bare på skambenet og rundt på bækkenet og på lænden. Han lavede nogle vrid og trykkede nogle steder. Han mener ikke at det endnu er bækkenløsning jeg har, men at jeg skal aflaste for at det ikke ender med rigtig bækkenløsning.

Tror jeg ville spørge en anden læge.

Anmeld

14. juli 2010

Anonym trådstarter

Tak for svar (:
Jeg synes også det lød meget underligt :s  

Anmeld

14. juli 2010

Dot D

Anonym skriver:

Jeg var ved lægen for en uge siden, og hun sagde at hun skulle have en finger op i min endetarm for at mærke på mit haleben og også op i skeden !! Nu har jeg så læst her, at andre ikke er blevet undersøgt sådan.. Skal jeg bede om en anden læge eller hvordan?

Har selv haft MEGET slem bækkenløsning, men er ikke blevet undersøgt sådan, MEN er blevet behandlet sådan hos fysioterapeut, det var godt nok lidt grænseoverskridende, at hun skulle stå dér med fingeren oppe i min rumpe, men det hjalp altså. Det hun gjorde deromme, var at løsne de muskler der sidder derinde og de bliver meget stramme, når man har ondt, for så spænder man meget mere. Så det kan jo være dine muskler omkring halebenet lægen vil tjekke. Jeg overvandt min væmmelse/skræk for at skulle røres der og det er jeg glad for, for det hjalp jo

Anmeld

14. juli 2010

Englebisse

Anonym skriver:

Ej det lyder MEGET mærkeligt. Da jeg blev undersøgt for bækkenløsning lavede min læge vrid og trykkede mig på hofter, lænd og skamben. Det med en finger i endetarm og oppe og mærke i skeden synes jeg er besart.  Jeg ved det selvfølgelig ikke, men jeg ville ringe til en anden læge og hører hvordan og hvorledes og om det kan være rigtigt.

Anmeld

14. juli 2010

Anonym trådstarter

Dot D skriver:

Har selv haft MEGET slem bækkenløsning, men er ikke blevet undersøgt sådan, MEN er blevet behandlet sådan hos fysioterapeut, det var godt nok lidt grænseoverskridende, at hun skulle stå dér med fingeren oppe i min rumpe, men det hjalp altså. Det hun gjorde deromme, var at løsne de muskler der sidder derinde og de bliver meget stramme, når man har ondt, for så spænder man meget mere. Så det kan jo være dine muskler omkring halebenet lægen vil tjekke. Jeg overvandt min væmmelse/skræk for at skulle røres der og det er jeg glad for, for det hjalp jo

Jamen hun sagde noget med at hun ville mærke om det var skadet .. Altså om jeg havde slået det .. Og dét tror jeg sgu jeg ville have opdaget :s

Anmeld

14. juli 2010

Dot D

Anonym skriver:

Jamen hun sagde noget med at hun ville mærke om det var skadet .. Altså om jeg havde slået det .. Og dét tror jeg sgu jeg ville have opdaget :s

Både og, for du kan faktisk godt "skade" dig selv med dine muskler, lyder mærkeligt, men har selv gjort det pga spændinger. Har gået ved to forskellige fysioterapeuter med speciale i bækkenløsning og de har begge snakket om det. Prøv at høre hvad hun helt nøjagtigt vil derinde og giv udtryk for din tankegang, det er jo ikke den mest benyttede INDGANG men UDGANG..... Det kan være det kan gøres anderledes, når du har det sådan

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.