14 dages barsel til faren??!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.074 visninger
10 svar
0 synes godt om
14. juli 2010

lollandpigen

Hejsa....

Håber der er nogle de rer lidt klogere end mig på dette område..... Min kæreste er lige blevet ansat 25 timer om ugen i et vikariat der går frem til den 31 august.

Jeg har termin den 28 juli og nu er det så vi er blevet lidt i tvilv om det er alle fædre der har ret til 2 ugers barsel efter fødslen uanset om du er ansat i fast stilling eller i vikariat??

Håber der er nogle der har nogle erfaringer eller råd...

Rigtigt god sommer dag til alle....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juli 2010

Koen.

ja manden har ret til 14 dage.

Anmeld

14. juli 2010

lollandpigen

Oki det vil sige i vores tilfælde har han ret til 2 ugers barsel lige efter fødslen med løn for 25 timer som han er ansat på?? Ved du om han skal afleverer noget på skrift  hvor han skriver han ønsker de 14 dage elle rer det ligemeget når han oplyste det til samtalen i mandags??

Anmeld

14. juli 2010

Ida.

Om han får løn under barslen afhænger af overenskomst/kontrakt. Min mand var i sit forrige job fastansat som datalog i et privat konsulentfirma - men i kontrakten fremgik der intet om løn under barsel - hvilket vil sige, at han var på (barsels)dagpenge i de 14 dage, han havde barsel, da jeg havde født vores andet barn...

Anmeld

14. juli 2010

Koen.

lollandpigen skriver:

Oki det vil sige i vores tilfælde har han ret til 2 ugers barsel lige efter fødslen med løn for 25 timer som han er ansat på?? Ved du om han skal afleverer noget på skrift  hvor han skriver han ønsker de 14 dage elle rer det ligemeget når han oplyste det til samtalen i mandags??

som idamaria83 afhænger det af hvordan han er ansat. Han skal informere arbejdspladsen om hvornår han holder barsel ovs.

Anmeld

14. juli 2010

LilyMarleen

Også skal han informere 4 uger før termin om at han godt vil holde de 14 dages barsel..

Anmeld

14. juli 2010

Stumpen

Hvis ikke han har været ansat i 13 uger, så er det kommunen der udbetaler barselspenge...

Anmeld

14. juli 2010

lollandpigen

M. Randa skriver:

Også skal han informere 4 uger før termin om at han godt vil holde de 14 dages barsel..

Oki han blev først ansat i mandags og jeg har termin den 28 juli??!! Så han har ikke haft mulighed for at informerer før....

Han fortalte jeg var gravid og hvornår jeg havde termin men ellers må han lige sige det klart idag og spørger om de skal have noget på skrift.

Vi var bare i tvilvl om man kunne få løn for de 25 timer og holde 2 ugers barsel når det var et vikariet man var ansat i..... som kun gik til den 31 august..... Er ikke til med de regler....

Anmeld

14. juli 2010

lollandpigen

Stumpen skriver:

Hvis ikke han har været ansat i 13 uger, så er det kommunen der udbetaler barselspenge...

Det vikariet han nu har som løber til den 31 august er i komunen hjemmeplejen så det er kommunen han er ansat hos....

Anmeld

14. juli 2010

lollandpigen

idamaria83 skriver:

Om han får løn under barslen afhænger af overenskomst/kontrakt. Min mand var i sit forrige job fastansat som datalog i et privat konsulentfirma - men i kontrakten fremgik der intet om løn under barsel - hvilket vil sige, at han var på (barsels)dagpenge i de 14 dage, han havde barsel, da jeg havde født vores andet barn...

Oki min kæreste er ansat hos komunen så vil gå ud fra der er overenskomst og der er tjek på tingene. men man ved jo aldrig....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.