slået flig af fortanden...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.372 visninger
4 svar
0 synes godt om
13. juli 2010

Mussen2

Øv - min datter er netop i gang med at tage´hendes første skridt og øver sig på livet løs- hun er 13 mdr.

Så sker der det uheldige at hun falder foroiver i tv bordet og knalder fortænderne ned i jernhåndtaget på tvbordet - det bloder og hun har tænsmærker i begge sideraf overlæbe (hvordan det så er kommet) og der er slåt en figf af hendes fortand. Ikke så dan et hjørne, men selve den nederst kant er lidt flosset. Jeg er bare så ked af det. Hun er ved at være ovenpå  igen, men skal man gøre noget ved det?

der må være andre der har prøvet det derude. Øv, øv øv

Jeg vil selvfølgelig prøve at undersøge det lidt nærmere, nå det er kommet lidt på afstand og hun vil lade mig se dem ordentligt, men jeg er ret sikker på at fortanden er blevet flosset i kanten - SNØFT-og der er dybe mærker i jernhåndtaget efter tænderne -

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. juli 2010

Mor til Frederic og Freya

Mussen2 skriver:

Øv - min datter er netop i gang med at tage´hendes første skridt og øver sig på livet løs- hun er 13 mdr.

Så sker der det uheldige at hun falder foroiver i tv bordet og knalder fortænderne ned i jernhåndtaget på tvbordet - det bloder og hun har tænsmærker i begge sideraf overlæbe (hvordan det så er kommet) og der er slåt en figf af hendes fortand. Ikke så dan et hjørne, men selve den nederst kant er lidt flosset. Jeg er bare så ked af det. Hun er ved at være ovenpå  igen, men skal man gøre noget ved det?

der må være andre der har prøvet det derude. Øv, øv øv

Jeg vil selvfølgelig prøve at undersøge det lidt nærmere, nå det er kommet lidt på afstand og hun vil lade mig se dem ordentligt, men jeg er ret sikker på at fortanden er blevet flosset i kanten - SNØFT-og der er dybe mærker i jernhåndtaget efter tænderne -

Vi fik at vide til frederic's første tandlæge besøg at det ikke gør noget at de slå tanden eller slår en flig af.

Der må bare ikke komme en blæne lign ting i tandkød ved tanden, da det er et tegn på at selve tand rod også har taget skade og at den skal ud...

Anmeld

13. juli 2010

Mussen2

Mor til Frederic skriver:

Vi fik at vide til frederic's første tandlæge besøg at det ikke gør noget at de slå tanden eller slår en flig af.

Der må bare ikke komme en blæne lign ting i tandkød ved tanden, da det er et tegn på at selve tand rod også har taget skade og at den skal ud...

Ok tak, nej, det er rigtigt hvad skal de også kunne gøre...... men er bare så ked af det. Har læst det kan givbe skader på de blivende tænder inde bagved, så som emaljepletter, osv.

Skal man kontakte forsikringen eller er det for drastisk og skal jeg mon ringe till tandlægevagten ( grundet ferie) eller er det for pylret?

Anmeld

13. juli 2010

Mor til Frederic og Freya

Mussen2 skriver:

Ok tak, nej, det er rigtigt hvad skal de også kunne gøre...... men er bare så ked af det. Har læst det kan givbe skader på de blivende tænder inde bagved, så som emaljepletter, osv.

Skal man kontakte forsikringen eller er det for drastisk og skal jeg mon ringe till tandlægevagten ( grundet ferie) eller er det for pylret?

hvis det kun er et lille flig, tror jeg ikke de gør så meget.

De siger at en udslået mælketand ikke bliver sat på plads, da det kan beskadige den blivende tand.

Men hvis det giver dig mere ro i sjæl, kan du jo sagtens ringe - så du ikke er så bekymret...

Vi fik at vide ved tandlæge besøget at vi blot skulle holde med de der blæner, for så har tanden taget skade...

Anmeld

13. juli 2010

nuggie

det plejer at være sådan ar hvis hun ikke har slået sin mælketand op i den blivene tand så er der ikke sket skade på den blivene tand. men hvis du er i tvivl så ring og få tandlægen til at tjekke også i forhold til forsikring, der er det altid bedst at være på en sikkere side

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.