Må man det..?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.013 visninger
10 svar
0 synes godt om
13. juli 2010

Frk. Himmelblå

Kære alle 

Har lige et spørgsmål, som jeg håber I vil hjælpe med at besvare.

Jeg og familien flytter i hus nu her, og i den forbindelse er der ikke overraskende noget istandsættelse og indretning. Jeg er 16+6 gravid med andet barn, men vil alligevel gerne hjælpe lidt til fx med maling af nogle ældre møbler til det ny børneværelse og sådan.

Men hvad siger I? - Må jeg overhovedet røre en malerpensel, når jeg er gravid? Og findes der egentlig maling, som reelt ikke er skadeligt at indånde? Hvor går jeres grænse for "omgang med kemi" (lyder så voldsomt) under graviditet?

Hvad siger I, hvor kreativ har man lov at være med en lille i mavsen?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. juli 2010

Malonde1985

Altså jeg havde også behov for at være en smule kreativ med pensler da jeg var gravid 1. gang. Så jeg gik til en malerbiks og sagde jeg var gravid, og om jeg måtte male.. Fik så noget speciel maling uden en masse halløj i, og så malede jeg kravlegården i alverdens farver ..

Anmeld

13. juli 2010

3xM

noget maling må du gerne bruge, men kan ikke huske hvilket så forhør dig lige ved mesteren )

og god arb. lyst.

Anmeld

13. juli 2010

Frk. Himmelblå

Malonde1985 skriver:

Altså jeg havde også behov for at være en smule kreativ med pensler da jeg var gravid 1. gang. Så jeg gik til en malerbiks og sagde jeg var gravid, og om jeg måtte male.. Fik så noget speciel maling uden en masse halløj i, og så malede jeg kravlegården i alverdens farver ..

Det lyder bare godt!

Jeg må i en butik og ha' noget vejledning. Ville også være lidt trist, hvis jeg slet ikke kunne noget som helst .

Takker.

Anmeld

13. juli 2010

NGE

Kvindelige malere/malerlærlinge arbejder frem til deres barsel - blot kun med vandbaserede produkter, har jeg ladet mig fortælle, så med dén begrænsning på produktvalget in mente tror jeg bestemt bare du kan male løs.

MH Nana

Anmeld

13. juli 2010

Frk. Himmelblå

mariaogmarcus skriver:

noget maling må du gerne bruge, men kan ikke huske hvilket så forhør dig lige ved mesteren )

og god arb. lyst.

Takker.

Håber, jeg finder noget maling, jeg må bruge

Anmeld

13. juli 2010

JacobsMoar

De kloge siger jo at man ikke må male.. Men jeg gik altså rundt i haven i weekenden da kæresten malede juniors tremmeseng.. Og så gav jeg vores bænk træolie, ved ikke om det var forkert, men jeg følte ihvertfald ikke at det var forkert.. Havde vi været indenfor var det nok noget andet..

Altså, tag de ting med udenfor som du kan, og ellers ville jeg nok lade være..

Anmeld

13. juli 2010

Frk. Himmelblå

NGE skriver:

Kvindelige malere/malerlærlinge arbejder frem til deres barsel - blot kun med vandbaserede produkter, har jeg ladet mig fortælle, så med dén begrænsning på produktvalget in mente tror jeg bestemt bare du kan male løs.

MH Nana

Det lyder bare godt!

Anmeld

13. juli 2010

NGE

SeptemberBaby skriver:

Hvor går jeres grænse for "omgang med kemi" (lyder så voldsomt) under graviditet?

Hvad siger I, hvor kreativ har man lov at være med en lille i mavsen?

... jeg er ret laissez faire mht. kemien -indenfor rimelighedens grænser.

Altså produkter påtrykt dødningehoveder eller som lugter skrapt holder jeg mig så vidt muligt fra - men har altså ikke tjek på, om alt hvad jeg rører ved nu er godt eller skidt. Bruger bl.a. ting ude ved hesten, som næppe er helt økologiske, har vist også hældt bremsevæske på bilen mens jeg var gravid og mine toiletsager er også en skønsom blanding af parfumerede og parfumefri sager.

Jeg har en eller anden forestilling om, at hvis jeg omgås det hele med omtanke og måde, så er der nok ikke den store fare forbundet med det.

MH Nana

Anmeld

13. juli 2010

Frk. Himmelblå

Jeg tror også, at man kommer langt blot ved at bruge sin sunde fornuft.

På den anden side, så omgiver vi os med så mange fuldstændig uigennemskuelige produkter efterhånden. Og der kommer flere og flere undersøgelsesresultater frem, som peger på, at netop kemien er skyld i misdannelser og/eller senere barnløshed hos fostre/babyer. 

Så der er ingen tvivl om, man skal være forsigtig. Samtidig kan man hævde, at vi nu blot besidder en viden, vi før var (lykkeligt?) foruden.

Synes efterhånden, der nærmest drives klapjagt på gravide/barnløse i forhold til den rette/økologiske måde at leve på. Og det er vel ikke i nogens interesse, at man får stress og dårlig samvittighed som gravid. 

Hmm, bare nogle tanker. Man vil jo bare så gerne gøre det bedste for de små - dem man har, og dem der kommer 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.