Gik jeg over stregen??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.077 visninger
10 svar
0 synes godt om
12. juli 2010

Anonym trådstarter

Skriver som anonym, da jeg ikke ved om den pågældende, evt kunne have en profil herinde.

Nå men jeg var i dag ude at handle, i Aldi, og mens jeg stod og kiggede på pålæg, så jeg en pige på omkring de 2 stå alene ved en indkøbsvogn. Hun blev ved med i nogle minutter, at kalde på sin mor, da hun havde tisset på gulvet det er hvad det er, det kan jo ske....

MEN, foran mig står en lidt ældre dame, og ligner også en der undrer sig over mangel på respons, far pigens mor, og ved siden af mig, ved grønt, står en dame som virker meget ligeglad, og kigger fortsat på det grønne.

Lidt efter finder jeg så ud af det er pigens mor hun går hen løfter tøsen ud af pølen, og stiller hende ved siden af, på gulvet, og virker ik sønderligt påvirket. Tøsen der ik kan li det våde tøj, tager bukser og underbukser af, og får resten af indkøbsturen lov til at rende rundt med numsen bar. Moderen fortsætter sin shopping rundt i butikken, og jeg undrer mig meget over hun ikke henvender sig til personalet, for jeg synes da det er vildt ulækkert, hun bare den tis-pøl være

Det viser sig så, hun også har en lille dreng med, når ikke at se ham godt nok til at gætte alder, andet end han nok er under de 3-4 år. Så de får bare lov at løbe rundt som det passer dem, mens pigen, som jo har haft godt gang i tisbukserne, derefter sætter fingre overalt. hun får da også lige tid til at småsludre med en bekendt 2 min tid, inden hun fortsætter indkøbene, men ingen tegn til at der skal gøres opmærksomt på det, til en medarbejder.

Jeg har erfaring med, at hvis det ikke bliver sagt/opdaget, så fortæller en kunde sjældent et problem når de endelig når frem til kassen. derfor vælger jeg, da jeg simpelthen synes det er noget griseri, at sige til den kvindelige kunde, at hendes datter har tisset på gulvet, og om hun ik skulle gøre en medarbejder opmærksom på problemet (så enten Aldi eller hun kunne få gjort en ende på søen midt i det hele) hun vælger så både chokeret og surt at svare. ja må jeg ik lige få handlet færdigt, hvortil jeg svarer at jeg da synes det var enormt ulækkert, bare at lade det ligge, hun havde på det tidspunkt handlet over 10 min, efter pølen var blevet lavet, og synes når hun hun nu selv også rendte rundt i butikken, og der alligevel ik var styr på børnene at hun godt kunne ha nået at snakke med en medarbejder. Ville ikke sige noget da jeg kom til kassen, da hendes bekendte hun havde snakket med, stod lige bag mig.

synes i jeg gik over stregen?

hvad synes i om dette, hvad bør man gøre i den situation? er jeg helt forkert på den, at jeg mener man bør tage ansvaret for sit barn, og snakke med en medarbejder, pigen gjorde det jo ik med vilje, men er jo ik ensbetydende med man skal lade problemet, og lade medarbejderne sejle i søen

undskyld det blev meget langt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. juli 2010

Enayia

Nej det syntes jeg ikke. Syntes for det første det er synd for barnet at det skal rende rundt uden tøj på  med tis på benene. og jo, jeg ville da informere en medarbejder hvis det var mit barn som havde et uheld.

Ville da have gået ud og sørge for barnet, så kan man nå sit indkøb bagefter.

Det er bare min mening!

Jeg syntes det var rigtigt det du gjorde, for det skal jo tørres op. Syntes det er dårligt moren ikke gjorde noget selv!

Anmeld

12. juli 2010

Tropez

Hejsa med dig jeg vil egentlig bare rose dig for at du gik så stille og rogligt til vækrs jeg var flippet ud længe før det, og tror sågar selv jeg havde hentet en medarbejder jeg kan heller ikke snuppe sådan noget, så min mening er klart nej jeg synes det var meget passende

Anmeld

12. juli 2010

JasminsMoar

Enayia skriver:

Nej det syntes jeg ikke. Syntes for det første det er synd for barnet at det skal rende rundt uden tøj på  med tis på benene. og jo, jeg ville da informere en medarbejder hvis det var mit barn som havde et uheld.

Ville da have gået ud og sørge for barnet, så kan man nå sit indkøb bagefter.

Det er bare min mening!

Jeg syntes det var rigtigt det du gjorde, for det skal jo tørres op. Syntes det er dårligt moren ikke gjorde noget selv!

jeg er så enig her.. kunne ikke selv have sagt det bedre faktisk..!

Anmeld

12. juli 2010

Anonym trådstarter

Tropez skriver:

Hejsa med dig jeg vil egentlig bare rose dig for at du gik så stille og rogligt til vækrs jeg var flippet ud længe før det, og tror sågar selv jeg havde hentet en medarbejder jeg kan heller ikke snuppe sådan noget, så min mening er klart nej jeg synes det var meget passende

tak, er jeg glad for, prøvede virkelig, men synes simpelhen bare det var for ulækkert, specielt når vi har den varme, vi har lige for tiden, og har jo været meget varmt i dag, på trods af regn og fugtighed.

Det værste var næsten, jeg så, da jeg kørte, og de gik ud til bilen, at der sørme også var en far, men hvor var han lige henne i billedet, da moderen gik og handlede med 2 børn inde i butikken

Stakkels børn

Anmeld

13. juli 2010

qp

Anonym skriver:

Skriver som anonym, da jeg ikke ved om den pågældende, evt kunne have en profil herinde.

Nå men jeg var i dag ude at handle, i Aldi, og mens jeg stod og kiggede på pålæg, så jeg en pige på omkring de 2 stå alene ved en indkøbsvogn. Hun blev ved med i nogle minutter, at kalde på sin mor, da hun havde tisset på gulvet det er hvad det er, det kan jo ske....

MEN, foran mig står en lidt ældre dame, og ligner også en der undrer sig over mangel på respons, far pigens mor, og ved siden af mig, ved grønt, står en dame som virker meget ligeglad, og kigger fortsat på det grønne.

Lidt efter finder jeg så ud af det er pigens mor hun går hen løfter tøsen ud af pølen, og stiller hende ved siden af, på gulvet, og virker ik sønderligt påvirket. Tøsen der ik kan li det våde tøj, tager bukser og underbukser af, og får resten af indkøbsturen lov til at rende rundt med numsen bar. Moderen fortsætter sin shopping rundt i butikken, og jeg undrer mig meget over hun ikke henvender sig til personalet, for jeg synes da det er vildt ulækkert, hun bare den tis-pøl være

Det viser sig så, hun også har en lille dreng med, når ikke at se ham godt nok til at gætte alder, andet end han nok er under de 3-4 år. Så de får bare lov at løbe rundt som det passer dem, mens pigen, som jo har haft godt gang i tisbukserne, derefter sætter fingre overalt. hun får da også lige tid til at småsludre med en bekendt 2 min tid, inden hun fortsætter indkøbene, men ingen tegn til at der skal gøres opmærksomt på det, til en medarbejder.

Jeg har erfaring med, at hvis det ikke bliver sagt/opdaget, så fortæller en kunde sjældent et problem når de endelig når frem til kassen. derfor vælger jeg, da jeg simpelthen synes det er noget griseri, at sige til den kvindelige kunde, at hendes datter har tisset på gulvet, og om hun ik skulle gøre en medarbejder opmærksom på problemet (så enten Aldi eller hun kunne få gjort en ende på søen midt i det hele) hun vælger så både chokeret og surt at svare. ja må jeg ik lige få handlet færdigt, hvortil jeg svarer at jeg da synes det var enormt ulækkert, bare at lade det ligge, hun havde på det tidspunkt handlet over 10 min, efter pølen var blevet lavet, og synes når hun hun nu selv også rendte rundt i butikken, og der alligevel ik var styr på børnene at hun godt kunne ha nået at snakke med en medarbejder. Ville ikke sige noget da jeg kom til kassen, da hendes bekendte hun havde snakket med, stod lige bag mig.

hvad synes i om dette, hvad bør man gøre i den situation? er jeg helt forkert på den, at jeg mener man bør tage ansvaret for sit barn, og snakke med en medarbejder, pigen gjorde det jo ik med vilje, men er jo ik ensbetydende med man skal lade problemet, og lade medarbejderne sejle i søen

Jeg tror du har skrevet dette indlæg fordi du er stolt af det du gjorde og ikke så meget fordi du er usikker på om du gik over stregen.... Har jeg ret?

Når det er sagt, så skal man sgu have lov til et skulderklap engang imellem.... SQ!! Og jeg synes du gjorde det rigtige...

Anmeld

13. juli 2010

Lone Jakobsen

umiddelbart synes jeg at det er mest synd for pigen. butikker er fyldt med mærker efter beskidte børnehænder (og voksen hænder) der er bakterier overalt, og ja, varmen gør det bestemt ikke nemmere. men nogen sku såmænd nok ha opdaget tisset før eller siden og ha gjort gulvet rent.

men mit hjerte græder for det stakkels barn, og jeg tænker at hendes verden må være meget barsk når mor ikke engang reagere på at hun tisser i bukserne inde midt i aldi.

men hvad gør man. jeg ved det ikke. jeg tror ikke din reaktion gør nogen forskel for det forsømte barn, så du ku sikkert lige så godt bare ha taget fat i en af de ansattte.

Anmeld

13. juli 2010

oo

nu har jeg selv prøvet at glide direkte på røven på et nyvasket gulv i Lidl, og hvis jeg istedet var gledet i en tispøl, så var jeg sgu nok blevet endnu mere bitter jo, jeg synes da helt sikkert man gør opmærksom på den slags, så det kan blive tørret op! det ville man vel også gøre, hvis man tabte en bakke æg eller en flaske vin eller noget helt 3.

og så tror jeg nok, at hvis min datter ikke var helt renlig, så ville jeg ikke sætte hende i den situation at hun skulle holde sig på en tur (indkøbstur) hvor der overhovedet ikke er mulighed for at komme til et toilet

jeg synes overhovedet ikke du er gået over stregen i denne her situation

Anmeld

13. juli 2010

Ida.

Det allerførste jeg tænker er; Stakkels stakkels lille pige!! Det har da været helt vildt pinligt for hende hvor er det bare SYND altså! Dernæst - hvad f**den sker der lige for den mor?!!  Synes bestemt ikke, du gik over stregen...for det der, det er altså ikke acceptabelt - hverken overfor barnet, de andre handlende eller personalet!

Anmeld

13. juli 2010

XXSS

Anonym skriver:

Jeg synes moderen virker ret uansvarlig! Stakkels unger helt ærligt! JA jeg ville også have sagt noget og synes ikke at du har handlet forkert. Noget andet er at jeg synes sku ikke det er helt normalt at lade ungerne rende nøgne rundt i supermarkederne, det kan godt være at det er mig der er sippet, men med alle de klamme stodder der er derude skulle mine unger ikke rende sådan rundt! og jeg havde nok valgt at tage fat i ekspedienten, mhp. at få tørret tisset op og så var jeg smuttet fra indkøbet med begge unger. Men som sagt, det kan godt være at det er mig der er forkert på den.

Hun burde have fået en påtale om at holde styr på sine unger - det er sku hellere ikke fedt for andre handlende at de bare er "overalt"..

Jeg får jo selv snart nr. to - og indtil videre må de vente i indkøbsvognen især hvis jeg er alene - hvis farmand er med, må den store godt gå rundt og hun er 1½.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.