Hvad gør jeg forkert??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

482 visninger
8 svar
0 synes godt om
12. juli 2010

Mette+Mathias

Jeg har købt skabelonerne til funky bogstaver, men jeg kan da ikke hitte ud af det!!

Jeg har set en tutorial på nettet, hvor hun sagde at man "bare" skulle sørge for at massen var så klistret at den sad fast på underlaget, men hvordan gør man liiiige det?

Hun brugte gum paste - er det, det samme som mmf (som jeg bruger) og kan man overhovedet gøre det med mmf?

Håber på nogle gode svar og løsninger, som selv jeg kan forstå!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. juli 2010

ekzunz

Hmmm - jeg kan desværre ikke hjælp, da det kun er ca. hvert 3. eller 4. bogstav som kan bruges her.... så jeg følger lige med..

Anmeld

13. juli 2010

eirene

Fandt lige denne her..

http://www.youtube.com/watch?v=cyS7msb13jE

Det skal jeg prøve.

Anmeld

13. juli 2010

Snefnug1984

Jeg har haft præcist det samme problem, men nu ser det ud til, at jeg har fundet ud af det..

Jeg gør følgende:

Rul mmf'en ud i den rette tykkelse(tykkelsen finder man ud af med tiden når man har kasseret nok funky letters) Tag et spækbræt, smør det ind i en anelse palmin og dust det godt med maizena. Læg din mmf på pladen, smør også denne med en anelse palmin og dust den. Gør det samme med dine funky letters - altså gnid dem med palmin og dust. Tryk bogstavet ned i mmf'em - TRYK GODT TIL. Kør evt. din kagerulle over. Tag nu fat i enden af linialen med højre hånd, mens du holder ved med venstre. Giv den et lille slag til den ene side, så den lige rykker sig en millimeter. Nu skulle du gerne kunne løfte linialen op og bogstavet bliver siddende på pladen.

Lad bogstavet tørre i 10-20 min, inden du fjerner det overskydende mmf og bogstavet er klar til at sætte på kagen.

Det med at banke bogstaverne ud virker ikke for mig..

Anmeld

13. juli 2010

Mette+Mathias

eirene skriver:

Fandt lige denne her..

http://www.youtube.com/watch?v=cyS7msb13jE

Det skal jeg prøve.

Ja, det ser da nemt ud, - øv, nu sidder jeg her på jobbet - er ellers lige i humør til at forsøge og skal da vist også til at i gang, hvis mmf'en helst skal være en dag eller to gammel, og de også skal ligge og tørre - min stooore pige bliver jo 15 på søndag, og skulle gerne have en fin fin kage.

Tak for hjælpen!!

Anmeld

13. juli 2010

Mette+Mathias

JordbærBlomst skriver:

Jeg har haft præcist det samme problem, men nu ser det ud til, at jeg har fundet ud af det..

Jeg gør følgende:

Rul mmf'en ud i den rette tykkelse(tykkelsen finder man ud af med tiden når man har kasseret nok funky letters) Tag et spækbræt, smør det ind i en anelse palmin og dust det godt med maizena. Læg din mmf på pladen, smør også denne med en anelse palmin og dust den. Gør det samme med dine funky letters - altså gnid dem med palmin og dust. Tryk bogstavet ned i mmf'em - TRYK GODT TIL. Kør evt. din kagerulle over. Tag nu fat i enden af linialen med højre hånd, mens du holder ved med venstre. Giv den et lille slag til den ene side, så den lige rykker sig en millimeter. Nu skulle du gerne kunne løfte linialen op og bogstavet bliver siddende på pladen.

Lad bogstavet tørre i 10-20 min, inden du fjerner det overskydende mmf og bogstavet er klar til at sætte på kagen.

Det med at banke bogstaverne ud virker ikke for mig..

Okay - det kan være at palmin er tricket!! Det indkøber jeg fluks, hvis jeg finder ud af at jeg også er en af de personer der ikke kan "slå" bogstaverne ud. Tak for hjælpen!

Anmeld

13. juli 2010

Mette+Mathias

Znuzke skriver:

Hmmm - jeg kan desværre ikke hjælp, da det kun er ca. hvert 3. eller 4. bogstav som kan bruges her.... så jeg følger lige med..

Jeg ville være helt tilfreds, hvis jeg bare kunne få 4 bogstaver i alt til at lykkes ( L I N E) *gg*

Anmeld

13. juli 2010

Snefnug1984

Mette+Mathias skriver:

Okay - det kan være at palmin er tricket!! Det indkøber jeg fluks, hvis jeg finder ud af at jeg også er en af de personer der ikke kan "slå" bogstaverne ud. Tak for hjælpen!

Skær lidt af palminen og opbevar det i stuetemperatur, så det bliver blødt. Så kan du lige tage lidt på fingeren og smøre det ud..

Anmeld

13. juli 2010

Mette+Mathias

Yes!!!!! Nu virker det!!! Efter adskillige forsøg og involvering af mand, veninde og stædig svigerinde, fandt vi ud af, at vi ikke rullede mmf'en tynd nok - den skal være ultra ultra tynd, og så skal man huske at dyppe udstanseren i flormelis som på den tutorial der er linket til her i tråden.

Tak for hjælpen!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.