Hvordan foregår en nf-scanning?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.538 visninger
8 svar
0 synes godt om
12. juli 2010

Riksen

Hej!

Jeg ved godt at det er lidt sent at spørge om, da det allerede er i morgen vi skal til nf-scanning, men jeg er pludselig blevet nervøs over ikke at vide hvordan det kommer til at foregå - altså udover at jeg er nervøs for selve resultatet.

Så nu spørger jeg jer, erfarne gravide kvinder: hvordan foregår en nf-scanning sådan rent praktisk? Hvor lang tid tager det? Får man resultatet med det samme, eller skal man forvente en længere ventetid mens de regner risikoen ud?

Jeg håber I har tid og lyst til at svare.

- Rikke

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. juli 2010

merichs

Ved mig gik det forholdsvis hurtigt, det tog nok max en halv time. Scanninsjordmoderen scannede og tog mål de steder hun nu skulle, derefter blev tallene samlet i computeren og få minuter efter fik vi resultatet  Ved ikke om det var til meget hjælp?

Anmeld

12. juli 2010

oo

jeg kan fortælle hvordan vores foregik

vi kom ind og jeg blev med det samme bedt om at lægge mig på briksen og trække op i blusen og godt ned i bukserne. og så scannede doktoren i et kvarter-tyve minutter. han forklarede hvad han kunne se og hvad han målte og om det umiddelbart så fint ud. det hele blev kørt ind i en computer imens og han tog billeder, som han printede ud til os. bagefter gik vi hen og sad ved hans bord og der skulle han lige taste lidt oplysninger ind fra min vandrejournal (maks 5 minutters tid) og så sagde han "ja, det ser rigtig fint ud, rigtig rigtig fint ud". vi havde egentlig valgt at vi ikke ville have selve tallet at vide, blot vide om vi var på den gode side af 300 eller om vi skulle videre med yderligere undersøgelser, men han kom til at sige, at risikoen lå omkring 1:15000

husk at sige, hvis I vil have billeder, for dem skal de tager under scanningen, og husk penge (hernede koster det 30 kr)

og rigtig meget held og lykke!! NF scanningen er fuldkommen fantastisk, fordi babyen er rigtig meget baby i forhold til de tidlige scanninger (hvis man har fået nogle af dem) og ja...man er bare helt ør i hovedet af lykke bagefter

Anmeld

12. juli 2010

blomst84

Rigtig meget held og lykke i morgen   hvad tid skal du? jeg skal selv i morgen kl. 11. 30 og er rigtig rigtig nervøs for udfaldet  glæder mig til at høre om din scanning 

Knus Sabrina 13+1

Anmeld

12. juli 2010

Riksen

merichs skriver:

Ved mig gik det forholdsvis hurtigt, det tog nok max en halv time. Scanninsjordmoderen scannede og tog mål de steder hun nu skulle, derefter blev tallene samlet i computeren og få minuter efter fik vi resultatet  Ved ikke om det var til meget hjælp?

Ok, tak! Jo, det hjalp. Så har jeg noget at forholde mig til

Anmeld

12. juli 2010

Mettemus

Havde selv tænkt på at oprette sådan et indlæg - det rykker jo tæt på nu!

Held og lykke med i morgen Rikke! Glæder mig til du laver en ovenud lykkelig opdatering.

Klem Mette 13+5

Anmeld

12. juli 2010

Riksen

Tjuhl skriver:

jeg kan fortælle hvordan vores foregik

vi kom ind og jeg blev med det samme bedt om at lægge mig på briksen og trække op i blusen og godt ned i bukserne. og så scannede doktoren i et kvarter-tyve minutter. han forklarede hvad han kunne se og hvad han målte og om det umiddelbart så fint ud. det hele blev kørt ind i en computer imens og han tog billeder, som han printede ud til os. bagefter gik vi hen og sad ved hans bord og der skulle han lige taste lidt oplysninger ind fra min vandrejournal (maks 5 minutters tid) og så sagde han "ja, det ser rigtig fint ud, rigtig rigtig fint ud". vi havde egentlig valgt at vi ikke ville have selve tallet at vide, blot vide om vi var på den gode side af 300 eller om vi skulle videre med yderligere undersøgelser, men han kom til at sige, at risikoen lå omkring 1:15000

husk at sige, hvis I vil have billeder, for dem skal de tager under scanningen, og husk penge (hernede koster det 30 kr)

og rigtig meget held og lykke!! NF scanningen er fuldkommen fantastisk, fordi babyen er rigtig meget baby i forhold til de tidlige scanninger (hvis man har fået nogle af dem) og ja...man er bare helt ør i hovedet af lykke bagefter

Super! Tak for den detaljerede beskrivelse - det hjælper rigtigt meget på nerverne. Nu ved jeg sådan ca. hvad der venter os, og det lyder jo hverken slemt eller skræmmende, så nu kan jeg glæde mig

Vi fik en scanning i 8. uge, og allerede der var det helt fantastisk selvom det bare var en lille klat, vi kunne se. Jeg håber inderligt at alt er i orden, så vi får en lige så fantastisk oplevelse som I gjorde.

Tak for dit svar, og tak for tippet mht. billederne og penge!

Anmeld

12. juli 2010

Riksen

blomst84 skriver:

Rigtig meget held og lykke i morgen   hvad tid skal du? jeg skal selv i morgen kl. 11. 30 og er rigtig rigtig nervøs for udfaldet  glæder mig til at høre om din scanning 

Knus Sabrina 13+1

Tak og i lige måde! Jeg skal scannes kl.13.30 på Hvidovre. Jeg skal heldigivis på arbejde fra 7 til 12.30, så jeg har noget andet at tænke på end alle nerverne. Det føles allerede nu som om jeg skal til en stor eksamen.... Men det er rart at vide, hvordan det foregår - det hjælper altså lidt på eksamensangsten

Jeg glæder mig også til at høre om din scanning!

Knus fra Rikke

Anmeld

12. juli 2010

Riksen

Mettemus skriver:

Havde selv tænkt på at oprette sådan et indlæg - det rykker jo tæt på nu!

Held og lykke med i morgen Rikke! Glæder mig til du laver en ovenud lykkelig opdatering.

Klem Mette 13+5

Ja, det kom lige over mig at jeg ikke rigtigt vidste hvordan det foregår. Nu kan du også få glæde af det

Også held og lykke til dig! Ih, det bliver så spændende at høre din update - er sikker på at den bliver rigtig fantastisk!

Knus fra mig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.