Enlig mor - hvordan får du det til at hænge sammen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

591 visninger
4 svar
0 synes godt om
12. juli 2010

Ina33

Ja nu sker det så, nu starter det virkelige liv her...

Jeg er enlig mor til to børn på 9 og 4 år, og en dejlig hundehvalp på 8 mdr..

Jeg er studerende, og skal nu starte i praktik 37 timer om ugen (eksl. pauser), de har så valgt at sende mig 90 km. væk fra min bopæl, så jeg får ca. en times kørsel frem og tilbage hver dag.

Jeg har regnet lidt frem og tilbage, og jeg kommer til at være hjemmefra 10-12 timer om dagen.

Hvordan søren klarer jeg det med børn og hund?  Hvordan klarer i andre enlige forældre et 37 timers job?

Min far går desværre arbejdsløs lige i tiden, men for mig betyder det at jeg jo selvfølgelig kan trække på hans hjælp.

Tjaa ellers må jeg vel ansætte en ung pige? Eller? Jeg er jo stadig kun på SU, så jeg har jo ikke råd til at betale det vilde. Der udover kommer jeg jo pludselig til at have en enorm udgift til kørsel, og jeg kan ikke trække det fra i skat, da det er praktik...

Ihhh jeg synes det er håbløst lige nu, heldigvis er det kun 4½ mdr....

Del ud af jeres egne erfaringer, hvordan klarer i hverdagen?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. juli 2010

Miss Tina

Det første jeg tænkte, må de virkelig sende dig så langt væk?? For når man går arb.løst og søger job skal det være inde for en radius på max 1½ transport med bus/tog.

Anmeld

12. juli 2010

Louise mortil4

Miss Tina skriver:

Det første jeg tænkte, må de virkelig sende dig så langt væk?? For når man går arb.løst og søger job skal det være inde for en radius på max 1½ transport med bus/tog.

er det ikke hver vej?? mener det er op til 3 timers transport om dagen de kører efter ved ledige også.

Anmeld

12. juli 2010

Vingummien

Det var godt nok langt væk i forhold til at du har 2 børn du skal sørge for også.

Når jeg er igang, har ferie lige nu. Men når jeg er ved udd så aflevere jeg min knægt til morgenmad kl 6.15 i vuggestuen og henter ham omkring 16 om eftermiddagen.

Hva med sfo? Er det ik en mulighed?

Må da indrømme at hverdagene, fra mandag til fredag ik er så meget til ens barn/børn, så er bare vigtig at nyde den time man måske kun ser dem, nu er de jo så ældre, så de kommer nok også senere i seng.

Men det skal nok gå Man kommer ind i en god rytme

Anmeld

12. juli 2010

Halbschön

Miss Tina skriver:

Det er jeg ret sikker på de godt må.... jeg læser til sygeplejerske.. Og der kan vi komme fra Brædstrup i nord til Christianfeld i syd... Der er  100km... Og ingen refundering af transport..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.