25 ugers unders. tilbud eller pligt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

456 visninger
5 svar
0 synes godt om
12. juli 2010

NGE

Jeg synes jeg husker, at min læge sagde at undersøgelserne hos hende var et tilbud -dvs. hvis jeg gerne ville eller havde behov for det kunne jeg komme.

Bottom line er, at jeg ikke føler noget behov og gerne sparer tiden (synes i forvejen det er lidt noget bøvl med alle de tjeks, der kan være svære at få til at harmonere med alm. arbejdsdag) - men er usikker på om jeg får 'skældud' hos jordemoderen, hvis jeg ikke tager undersøgelsen?

MH Nana

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. juli 2010

LinLin

Alt er vel et tilbud; scanninger, læge, jordemoder...

Jeg synes bare det er rart at få bekræftet alt er ok!

Anmeld

12. juli 2010

Halbschön

NGE skriver:

Jeg synes jeg husker, at min læge sagde at undersøgelserne hos hende var et tilbud -dvs. hvis jeg gerne ville eller havde behov for det kunne jeg komme.

Bottom line er, at jeg ikke føler noget behov og gerne sparer tiden (synes i forvejen det er lidt noget bøvl med alle de tjeks, der kan være svære at få til at harmonere med alm. arbejdsdag) - men er usikker på om jeg får 'skældud' hos jordemoderen, hvis jeg ikke tager undersøgelsen?

MH Nana

Alt er tilbud.. Scanninger, læge, jm osv...

Så det er op til dig selv.. Jeg var nu glad for at være afsted, det tager jo ikke lang tid, og det er jo rart at få at vide at alt er okay - urinprøve, blodtryk osv...

Anmeld

12. juli 2010

Dictes mor

Jeg var aldrig til 25 ugers tjek, tror egentlig at jeg glemte det, ups...

Anmeld

12. juli 2010

Nadia&Daniel

NGE skriver:

MH Nana

Undersøgelsen indholder:

- samtale om graviditetsforløbet og risikoopsporing

- helbredsundersøgelse

(blodprøve tages hos rhesus negativ gravide)

Skal selv til undersøgelsen den 22 Juli - synes det er rart med det her tilbud, så man får snakket lidt med lægen, men også bliver undersøgt om alt er som det skal være..

Som man plejer at sige: tag imod alt hvad der bliver tilbudt - det kan kun gavne

Anmeld

12. juli 2010

NGE

Tak skal I have - så tror jeg jeg springer over og regner med at jeg har ret i, at både jeg og ungen er raske. Det ville vist alligevel være placeret kun et par uger inden 2. gang til JM.

Kan ikke helt forlige mig med at skulle øge min kontakt til sundhedsvæsenet med noget der nærmer sig 8-900% bare fordi jeg nu lige er gravid... men det er måske fordi jeg i virkeligheden bare er en gammel mand, hvad det angår ;-)

MH Nana

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.