Er rasende !

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

586 visninger
6 svar
0 synes godt om
12. juli 2010

Maja_4000

Jeg bor i en andelslejlighed med fælles have. Da jeg flyttede ind stod der i vedtægterne at man må holde en hund eller to katte. Dét er også fint nok. Der stod at hunde skulle holdes i snor og kamphunde er forbudt. Dét er også okay. 

MEN nu har bestyrelsesformanden så været her med en seddel som jeg skal skrive under. De ændrer det til at katte også skal være i snor! 
Jeg har en kat, som er vandt til at løbe frit. Vi kan sgu umuligt få ham til at gå i snor!!! Kan de tillade sig bare at ændre på dét?

Overvejer fandme at flytte på grund af det.. Kan bare ikke se hvor vi skulle flytte hen :s 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. juli 2010

grinny

Maja_4000 skriver:

Jeg bor i en andelslejlighed med fælles have. Da jeg flyttede ind stod der i vedtægterne at man må holde en hund eller to katte. Dét er også fint nok. Der stod at hunde skulle holdes i snor og kamphunde er forbudt. Dét er også okay. 

MEN nu har bestyrelsesformanden så været her med en seddel som jeg skal skrive under. De ændrer det til at katte også skal være i snor! 
Jeg har en kat, som er vandt til at løbe frit. Vi kan sgu umuligt få ham til at gå i snor!!! Kan de tillade sig bare at ændre på dét?

Overvejer fandme at flytte på grund af det.. Kan bare ikke se hvor vi skulle flytte hen :s 

Hvad jeg kender til, altså her hvor kæresten og jeg bor, må de ikke ændre på sådanne ting for folk der allerede bor der, altså folk der er flyttet ind under de "gamle" regler, det er kun nye der kommer ind som der skal indrette sig efter de nye regler, men om det er sådan hos dig tør jeg selvfølgelig ikke sige

Men jeg ville også blive rigtig sur hvis det var min kat der lige pludselig ikke kunne gå ude mere, mere fordi det er svært og synd for en kat lige pludselig at skulle gå i sele og/eller at være inde!

Anmeld

12. juli 2010

LinLin

Regler og vedtægter bliver da lavet om engang imellem... Jeg bor til leje - der er afd. møde en gang om året hvor folk kan komme med foreslag til ændringer. Har I ikke sådan noget? Demokrati...

Anmeld

12. juli 2010

Pia.

Maja_4000 skriver:

Ja de kan godt tillade sig at ændre i det - Men ikke over for jer der allerede bor der - den nye regl vil træde i kraft over for de nye indflyttere... Her hvor jeg bor, har man måtte have lige så mange husdyr man ville - der var ikke loft på det har de så ændre til et husdyr pr. husstand - men os der bor her med de gamle regler, må beholde alle vores dyr (heldigvis) men alle nye der flytter ind må kun have et husdyr og når mine dyr går bort så må jeg selvfølgelig ikke anskaffe mig flere så kommer jeg ind under den nye regl..

Så syntes lige du skal undersøge det.. lad os nu sige du havde to katte og de pludselig ændrede det til kun 1 kat, skulle du så skilde dig af med den ene ???? Det tror jeg ikke de kan kræve...

Knus Pia.

Anmeld

12. juli 2010

Maja_4000

Jamen hvor undersøger man sådan noget henne ? :s

Jeg synes bare det er åndssvagt .. Han er ude om natten og er derfor ikke til gene for dem som bruger haven .. Vi kan jo ikke rende rundt efter ham med en snor .. Vi HAR forsøgt når vi har været på ferie og sådan .. Det er totalt umuligt .. Men synes bare det er synd at holde ham inde .. 

Anmeld

12. juli 2010

Lullaby

Maja_4000 skriver:

Jamen hvor undersøger man sådan noget henne ? :s

Jeg synes bare det er åndssvagt .. Han er ude om natten og er derfor ikke til gene for dem som bruger haven .. Vi kan jo ikke rende rundt efter ham med en snor .. Vi HAR forsøgt når vi har været på ferie og sådan .. Det er totalt umuligt .. Men synes bare det er synd at holde ham inde .. 

Cleo er en kat der er vant til at være i udebur og snor så hun er glad for det. Men alle mine andre katte har aldrig kunnet vænne sig til at være i snor når først de prøvede det andet. Lissom udekatte har svært ved at blive indekatte. Jeg synes at du skal ringe til dem der administrerer jeres andelsbolig og undersøge..

Anmeld

12. juli 2010

Maja_4000

Lullaby skriver:

Cleo er en kat der er vant til at være i udebur og snor så hun er glad for det. Men alle mine andre katte har aldrig kunnet vænne sig til at være i snor når først de prøvede det andet. Lissom udekatte har svært ved at blive indekatte. Jeg synes at du skal ringe til dem der administrerer jeres andelsbolig og undersøge..

Ja , mine forældres kat elsker det også .. Men når først de har prøvet det andet , så er det sgu næsten dyreplageri at give dem snor på

Jeg har fundet nogle vedtægter på nettet

Husorden § 12. Generalforsamlingen kan til enhver tid bindende for alle andelshavere fastsætte regler for husorden, husdyrhold m.v.
Stk. 2. Bestemmelser om husdyrhold m.v. kan imidlertid kun ændres således, at bestående rettigheder bibeholdes indtil dyrets død.

Husorden § 12. Generalforsamlingen kan til enhver tid bindende for alle andelshavere fastsætte regler for husorden, husdyrhold m.v.
Stk. 2. Bestemmelser om husdyrhold m.v. kan imidlertid kun ændres således, at bestående rettigheder bibeholdes indtil dyrets død.

§ 12 står også i vores vedtægter .. Men der mangler stk. 2 :s

Jeg kan bare slet ikke overskue det her .. Synes jeg har nok at tænke på i forvejen .. Og så kommer jeg bare til at tude hvis jeg skal konfronterer dem :/ Er træt af de hormoner !

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.