Spring til sidste ulæste indlæg Følg denne tråd
CamillaSoefelt skriver: Men når det er fra den dag hvor du føder, og hvis vi så siger du føder torsdag.. Så har du vel barsel til 15/7-2011?
Men når det er fra den dag hvor du føder, og hvis vi så siger du føder torsdag.. Så har du vel barsel til 15/7-2011?
Regner jeg forkert? Syntes jeg talte frem til at det blev 2. juni...
Anmeld
Køb et abonnement på Vores Børn
Magasinet til dig med børn på 0-12 år
Priser fra 149 kr.
Anne85 skriver: Er der mon nogen af jer kloge damer der ved hvornår mine 46 ugers barsel efter fødslen starter?? Jeg mener jo de starter fra den dag man rent faktisk føder (så føder jeg fx. på torsdag hvor jeg skal sættes igang har jeg barsel til og med d. 2. juni 20110) men min kære veninde siger det er fra terminsdatoen (og er det tilfældet så vil min barsel slutte 22. maj 2011)??
Er der mon nogen af jer kloge damer der ved hvornår mine 46 ugers barsel efter fødslen starter?? Jeg mener jo de starter fra den dag man rent faktisk føder (så føder jeg fx. på torsdag hvor jeg skal sættes igang har jeg barsel til og med d. 2. juni 20110) men min kære veninde siger det er fra terminsdatoen (og er det tilfældet så vil min barsel slutte 22. maj 2011)??
Det er fra dagen efter du føder
Tine2104 skriver: Det er fra dagen efter du føder
Føder du på torsdag, starter din barsel fredag ..
Sådan er det i hvert fald hos os, og vores sekretær sagde til mig, at mange snyder sig selv, fordi de starter barsel den dag de har født.
Nej ikke helt.
Du har 52 ugers barsel pr. barn. Af dem går de 4 uger før fødslen, samt fars 2 uger, hvilket betyder at hvis moren holder alt den resterende barsel, bliver det til 46 uger.
Så vidt jeg har forstået (ud fra alle de papirer/pjecer mm jeg har fået om barsel og løn/dagpenge ) er det fra dagen EFTER man har født...
Skouboe skriver: Nej ikke helt. Du har 52 ugers barsel pr. barn. Af dem går de 4 uger før fødslen, samt fars 2 uger, hvilket betyder at hvis moren holder alt den resterende barsel, bliver det til 46 uger.
Anne85 skriver: Regner jeg forkert? Syntes jeg talte frem til at det blev 2. juni...
CamillaSoefelt skriver: Forstod jeg ikke lige? Hvis jeg nu føder imorgen feks? Skal jeg så tælle 46 uger fra imorgen?
Forstod jeg ikke lige? Hvis jeg nu føder imorgen feks? Skal jeg så tælle 46 uger fra imorgen?
Hvis du føder i morgen, skal du tælle 46 uger startende onsdag.
Anne85 skriver: Stakkels dem der føder lang tid før termin så... men heldige mig
Stakkels dem der føder lang tid før termin så... men heldige mig
hehe ja lige præcis too bad sonny boy.. Min gamle kollega gik af på barsel fredag og fødte søndag på grund af roskildesyge, så det var bare ærgeligt, så blev den måned slugt af arbejdsgiver..
jep.
[ Spring til toppen ]
Story House Egmont A/S Strødamvej 46 2100 København Ø TLF: 70 25 75 10 CVR: 83131128