Barsel - fra terminsdato eller fødselsdato??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. juli 2010

Anne85

CamillaSoefelt skriver:

Men når det er fra den dag hvor du føder, og hvis vi så siger du føder torsdag.. Så har du vel barsel til 15/7-2011?

Regner jeg forkert? Syntes jeg talte frem til at det blev 2. juni...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. juli 2010

TineA

Anne85 skriver:

Er der mon nogen af jer kloge damer der ved hvornår mine 46 ugers barsel efter fødslen starter?? Jeg mener jo de starter fra den dag man rent faktisk føder (så føder jeg fx. på torsdag hvor jeg skal sættes igang har jeg barsel til og med d. 2. juni 20110) men min kære veninde siger det er fra terminsdatoen (og er det tilfældet så vil min barsel slutte 22. maj 2011)??

Det er fra dagen efter du føder

Anmeld

12. juli 2010

TineA

Tine2104 skriver:

Det er fra dagen efter du føder

Føder du på torsdag, starter din barsel fredag ..

Sådan er det i hvert fald hos os, og vores sekretær sagde til mig, at mange snyder sig selv, fordi de starter barsel den dag de har født.

Anmeld

12. juli 2010

Skouboe

CamillaSoefelt skriver:

Men når det er fra den dag hvor du føder, og hvis vi så siger du føder torsdag.. Så har du vel barsel til 15/7-2011?

Nej ikke helt.

Du har 52 ugers barsel pr. barn. Af dem går de 4 uger før fødslen, samt fars 2 uger, hvilket betyder at hvis moren holder alt den resterende barsel, bliver det til 46 uger.

Anmeld

12. juli 2010

LinLin

Så vidt jeg har forstået (ud fra alle de papirer/pjecer mm jeg har fået om barsel og løn/dagpenge ) er det fra dagen EFTER man har født...

Anmeld

12. juli 2010

CamillaSoefelt

Skouboe skriver:

Nej ikke helt.

Du har 52 ugers barsel pr. barn. Af dem går de 4 uger før fødslen, samt fars 2 uger, hvilket betyder at hvis moren holder alt den resterende barsel, bliver det til 46 uger.

Forstod jeg ikke lige? Hvis jeg nu føder imorgen feks? Skal jeg så tælle 46 uger fra imorgen?

Anmeld

12. juli 2010

CamillaSoefelt

Anne85 skriver:

Regner jeg forkert? Syntes jeg talte frem til at det blev 2. juni...

Ved det ikke? Jeg er helt blank nu...

Anmeld

12. juli 2010

Skouboe

CamillaSoefelt skriver:

Forstod jeg ikke lige? Hvis jeg nu føder imorgen feks? Skal jeg så tælle 46 uger fra imorgen?

Hvis du føder i morgen, skal du tælle 46 uger startende onsdag.

Anmeld

12. juli 2010

XXSS

Anne85 skriver:

Stakkels dem der føder lang tid før termin så... men heldige mig

hehe ja lige præcis too bad sonny boy.. Min gamle kollega gik af på barsel fredag og fødte søndag på grund af roskildesyge, så det var bare ærgeligt, så blev den måned slugt af arbejdsgiver..

Anmeld

12. juli 2010

XXSS

CamillaSoefelt skriver:

jep.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.