At blive skolelærer !!!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

819 visninger
5 svar
0 synes godt om
12. juli 2010

mor-til-vanessa

hej derude jeg kunne godt tænke mig at læse til lærer. er uddannet frisør men pga dårlig ryg er jeg nød til at ty til noget andet, så jeg vil gerne være skolelærer for det sagde jeg altid jeg ville være da jeg var barn. 

skal begynde på en hf efter min barsel. er der noget bestemt snit man skal have for at komme ind på lærerseminariet??? eller er der noget andet der er bedre at tage end hf???

håber der er nogle lærer herinde der kan hjæpe.

hilsen liv

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. juli 2010

6800

Dit snit kommer meget an på hvilket seminarium du vil ind på, jeg er uddannet fra jelling, og da jeg startede skulle man have et snit på 7 (efter den gamle skala), mens man i århus og på Zales skulle have et snit på 9....det kommer lidt an på hvor mange ansøgere de har, og i de store byer er der jo lidt flere...

HF er helt fint, jeg havde selv HH og klarede det fint.... Sig endelig till hvis der er andet jeg kan hjælpe med

Anmeld

12. juli 2010

Lullaby

De har lavet uddannelsen om nu så det afhænger både af snit og dine linjefag på din uddannsele. Altså hvis du har dansk på hf på minimun niveau b kan du få dansk på seminariet. Hvis du til gengæld ikke har niveau b men c kan du ikke. Så derfor skal du vælge dine fag med omhu for det er dem der afgører hvad dine fag vil være på semi..

Mvh Anja der heldigvis røg ind under den gamle. Ellers kunne jeg ikke have været hverken billedkunstlærer eller hjemkundskabslærer..

Anmeld

12. juli 2010

mor-til-vanessa

tak for jeres svar.

lyder som om jeg lige må få fat på en studievejleder ang fag så man tager de rigtige. ville være surt hvis man ikke kunne komme ind på seminariet 

Anmeld

12. juli 2010

Sissel

Er du flyttet hjem til Danmark igen?

Anmeld

12. juli 2010

Elvers

Hej

Du skal bare være opmærksom på, at der kræves en bestemt karakter og et bestemt niveau i de fag du gerne vil have som dine linjefag!

Glæd dig til at starte på den uddannelse - den er fantastisk!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.