Min søn på 2 år både slår,bider og taler grimt!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

575 visninger
2 svar
0 synes godt om
11. juli 2010

denlille

Vi er snart ved at gå ud af vores gode skind..ved ikke hvad vi skal gøre..Han er meget fremmelig mhs til sproget..Han taler meget og ser og høre meget hvad storebror siger. Flere gange om dagen råber han feks " dumme mor og far" efter os. Hvis han ikke får sin vilje løber han hen til os og enten slår eller bider efter os..det samme gør han efter sin bror. De har også oplevet det ovre i vuggestuen. Pt har vi sommerferie og jeg synes næsten det er blevet værre..måske er han forvirret over at han ikke skal í vg og vi ikke skal på arb..Men man kan jo ikke forklare en dreng på 2 år at " nu har du ferie i 3 uger" ...Vi siger nej til ham når han slår eller bider og afviser ham, på den måde at vi siger vi ikke vil lege med ham når han slår eller bider..Men jeg ved ikke rigtig hvad vi ellers kan gøre det er jo ikke de store forklaringer en 2 årig kan forstå..Har i nogle råd? Så modtages de med kyshånd!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. juli 2010

1977

Profilbillede for 1977

Da Jesse var ca samme alder, gjorde han det samme. Når han slog fangede vi hånden, satte os i øjnhøjde og sagde "stop. Det gør ondt. Jeg vil ikke have det" Vi skulle sige det en del gange, men det hjalp i det lange l'b.

Og når han siger ord jeg ikke vil høre (lige pt er det skrid og hold kæft), gør vi det samme "Det er et gimt ord. Jeg vil ikke høre det". Og så giver vi ham et alternativ. Han skal kun have det afvide 2-3 gange så stopper de grimme ord. Desværre kommer han hjem med et nyt ugen efter

Anmeld

11. juli 2010

millesofie

jeg kan godt huske da marcus-emil var i den alder puh

så lige et

men vi fangede også hånden eller hovedet hvis han slog eller bed og sage i en streng tone NEJ det vil jeg ikke have det gør ondt, hvis han så gjorde det igen tog jeg hans lille stol frem og satte den et sted i huset hvor han kunne se mig og gav ham en time out på 1½ min og det virkede virkelig godt, det tog et par gange at få ham til at blive sidende men det lykkes

det med sproget har vi aldrig haft herhjemme så ingen gode råd der

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.