Campister..hjælp mig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.436 visninger
21 svar
0 synes godt om
11. juli 2010

Stumpen

Vi er i fuld gang med at kigge efter en campingvogn.. Først ledte vi udelukkende på dem med to køjer i den ene ene, siddegruppe i midten og dobbeltseng i modsatte ende... Meeen de ligger lige højt nok i forhold til hvad kontoen kan klare..

Nå men så kiggede vi på dem hvor der er køje i den ene side og en lille sidegruppe overfor, som vi så ville lave om til dobbeltseng (selv fikse noget) så vi alle kan ligge i den ene ende.. 2 V og 2 børn...

Så tænkte vi på dem med to enkelt senge og bakse noget sammen der, så det bliver en stor seng...

Nu tænker jeg så en med køjer i den ene ende, lille sidegruppe overfor køkkenet og så lave den store siddegruppe om til seng...

Jeg GIDER ikke skulle redde op hver dag og mener hurtigt vi vil blive kede af de vogne hvor der er 3/4 med enkelt køje ovenpå, da ungerne jo bliver større og Victoria endnu er for lille til at ligge i køje...

Hvor meget bruger man sin fortelt i dagens DK, er en siddegruppe indenfor ligegyldigt?

og ja jeg er total ny-campist

-Anja

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. juli 2010

Fines mor

Stumpen skriver:

Vi er i fuld gang med at kigge efter en campingvogn.. Først ledte vi udelukkende på dem med to køjer i den ene ene, siddegruppe i midten og dobbeltseng i modsatte ende... Meeen de ligger lige højt nok i forhold til hvad kontoen kan klare..

Nå men så kiggede vi på dem hvor der er køje i den ene side og en lille sidegruppe overfor, som vi så ville lave om til dobbeltseng (selv fikse noget) så vi alle kan ligge i den ene ende.. 2 V og 2 børn...

Så tænkte vi på dem med to enkelt senge og bakse noget sammen der, så det bliver en stor seng...

Nu tænker jeg så en med køjer i den ene ende, lille sidegruppe overfor køkkenet og så lave den store siddegruppe om til seng...

Jeg GIDER ikke skulle redde op hver dag og mener hurtigt vi vil blive kede af de vogne hvor der er 3/4 med enkelt køje ovenpå, da ungerne jo bliver større og Victoria endnu er for lille til at ligge i køje...

Hvor meget bruger man sin fortelt i dagens DK, er en siddegruppe indenfor ligegyldigt?

og ja jeg er total ny-campist

-Anja

Vi kigger også på CV, og jeg har fundet ud af en del;-)

Hvis man KUN skal være i DK, så er et fortelt guld værd. Hvis man gerne vil kører på tur sydpå, så er det godt med en god siddegruppe i midten. Grunden til dette er, at hvis man holder ind for en nat, så er det godt at have en god siddeplads.

Vores bud er pt. en Hobby KMFe, LMC 720, eller en Dethleffs 700.

Hvis i bare vil bruge den på Campingpladser herhjemme, så kig efter en med et godt stort bredt fortelt. Køb en god madras til forenden af vognen, og brug forteltet til alt;-)

Giver det mening?

Hvilken model vil i gerne have? hvad må i trække?

Anmeld

11. juli 2010

Stumpen

Fines mor skriver:

Vi kigger også på CV, og jeg har fundet ud af en del;-)

Hvis man KUN skal være i DK, så er et fortelt guld værd. Hvis man gerne vil kører på tur sydpå, så er det godt med en god siddegruppe i midten. Grunden til dette er, at hvis man holder ind for en nat, så er det godt at have en god siddeplads.

Vores bud er pt. en Hobby KMFe, LMC 720, eller en Dethleffs 700.

Hvis i bare vil bruge den på Campingpladser herhjemme, så kig efter en med et godt stort bredt fortelt. Køb en god madras til forenden af vognen, og brug forteltet til alt;-)

Giver det mening?

Hvilken model vil i gerne have? hvad må i trække?

Det giver helt klart mening  TUSIND tak... Jamen vi må trække 1000 kg og kigger faktisk på alt... Har haft meget svært ved at zome ind på nogle specielle (som du nok også kan se &nbsp Men dette fordi at jeg har været i tvilv om vi kan nøjes med forteltet i forhold til ophold i vågne timer... Du ved varme den op i vores kolde for og eftersæsoner  

Lige nu drejer det sig bare om at få en så ny som mulig så billig som muligt og så finde ud af hvad vi helt nøjagtig har behov for og så spare op til dette...

Udlandet har vi slet ikke i tankerne...

Har især forelsket mig i denne vogn Adria 502 dt (2005) Men priserne er lige høje nok... Så mindre må gøre det i første omgang

Anmeld

11. juli 2010

N&J

Vi camperede i en 10 års tid, hvor de 6 af dem var som fastlæggere, men vi havde en ældre hobby campingvogn og var 3 børn og 2 forældre, mine forældre sov i den ene ende, hvor man kunne trække for, og der blev sjældent lavet om til siddepladser, da vi havde alt muligt ekstra med, pga. min mors ryg, i den anden ende var "vores" soveplads, den blev lavet om hver morgen og aften, og selvom det da ikke var jordens sjoveste job at gøre to gange om dagen, så var det nu heller ikke værre (man rullede jo bare lagner sammen om dynerne, bordet blev slået ned og hynderne lagt ned), vi brugte ofte pladsen til at sidde og spille spil og kort på, så det blev en hyggeplads, også når vores forældre hørte høj radio ude i forteltet, jeg tror så et fortelt er altafgørende, det giver større råderum og så er det nu en gang så hyggeligt at høre regnen falde, og det er der jo en del af i dk, vil så lige sige at jeg og mine søskende har alle elsket campinglivet.. 

Anmeld

11. juli 2010

N&J

hov glemte helt, vi brugte en gasvarmere, som vi stadig har og bruger, så det var en forholdvis nem, "billig" og effektiv løsning til forteltet

Anmeld

11. juli 2010

Fines mor

Stumpen skriver:

Det giver helt klart mening  TUSIND tak... Jamen vi må trække 1000 kg og kigger faktisk på alt... Har haft meget svært ved at zome ind på nogle specielle (som du nok også kan se &nbsp Men dette fordi at jeg har været i tvilv om vi kan nøjes med forteltet i forhold til ophold i vågne timer... Du ved varme den op i vores kolde for og eftersæsoner  

Lige nu drejer det sig bare om at få en så ny som mulig så billig som muligt og så finde ud af hvad vi helt nøjagtig har behov for og så spare op til dette...

Udlandet har vi slet ikke i tankerne...

Har især forelsket mig i denne vogn Adria 502 dt (2005) Men priserne er lige høje nok... Så mindre må gøre det i første omgang

Vi har planer om ture igennem Europa, så derfor vil vi gerne have en god siddegruppe i midten.

Adria er ikke så dyr, men der er også den som hedder Eiffelland, eller en Knaus?

Hvad må prisen være?

Anmeld

11. juli 2010

Stumpen

Fines mor skriver:

Vi har planer om ture igennem Europa, så derfor vil vi gerne have en god siddegruppe i midten.

Adria er ikke så dyr, men der er også den som hedder Eiffelland, eller en Knaus?

Hvad må prisen være?

Max 50.000 helst mindre, indtil vi ligesom finder ud af hvad det er vi vil... Hvor hys skal man være med at kræve syn? gas og fugttest??

Anmeld

11. juli 2010

Fines mor

Stumpen skriver:

Max 50.000 helst mindre, indtil vi ligesom finder ud af hvad det er vi vil... Hvor hys skal man være med at kræve syn? gas og fugttest??

Hvis jeg skal handle, så vil jeg have en test på alt. ;-) Bla. også fugttest. Vil i købe privat eller hos en forhandler??

Jeg så da en Hobby idag til ca. 40- jeg leder lige efter den igen;-)

Anmeld

11. juli 2010

Fines mor

Se her, selvom den er fra slutningen af 90´erne.

http://www.guloggratis.dk/camping/campingvogne/hobby/annonce/8080072

Anmeld

11. juli 2010

Stumpen

Fines mor skriver:

Hvis jeg skal handle, så vil jeg have en test på alt. ;-) Bla. også fugttest. Vil i købe privat eller hos en forhandler??

Jeg så da en Hobby idag til ca. 40- jeg leder lige efter den igen;-)

Jeg skriver nemlig også og beder om div. teste... For mig er det ligegyldigt om det er det ene eller det andet...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.