baby med i brusebad

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23.566 visninger
6 svar
0 synes godt om
11. juli 2010

FruEllingsen

Hvornår havde i førstegang jeres baby med i brusebad??

hvordan gik det, og hvordan bar i jer ad???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. juli 2010

L-Mortil3

Drømmer skriver:

Hvornår havde i førstegang jeres baby med i brusebad??

hvordan gik det, og hvordan bar i jer ad???

Liam var med første gang da han var 1 mdr, og er det nu tit i an alder af 7½ mdr.

Da han var helt lille havde jeg ham først over skulderen så jeg kunne vaske ryggen, så i vuggestilling i armen så forsiden kunne vaskes...

Nu står eller sidder han bare

Så havde jeg puslepuden på gulvet, pakkede ham ind i håndklædet og badede hurtigt færdig, og så tørrede jeg mig og ham, og han fik tøj på

Anmeld

11. juli 2010

JustAnotherName

Hmm, kan ikke huske nøjagtigt hvornår, men vil tro at første gang har været omkring 2-3 måneders alderen. De har været på armen af enten far eller mor, og er blevet vasket. Så har den anden forældre taget imod efter nogle minutters bad, og fået den lille i tøjet, mens den anden forældre selv får badet færdig   Og det er altid gået godt. Selvfølgelig kan den lille virke/se noget skeptisk ud ved det i starten. Men hvis bare man tager dem forsigtigt under strålen, og gør det hyggeligt og sjovt (viser med mimik og tonefald, at alt er OK), så syntes jeg det går fint. De har jo far eller mor, og er helt tætte og nøgne. Så der er masser af nærkontakt og tryghed dér...

Anmeld

11. juli 2010

baby2010

Vi gjorde det faktisk for 1. gang i dag! Alfred er 4,5 måned og han synes det var dejligt. Man skal jo bare holde dem tæt ind til kroppen, for de bliver jo så glatte af vandet  Han var også ok med at få hovedet under, lukkede bare øjnene og labbede vandet i sig med tungen!

Jeg ville ikke personligt gøre det før, da det først er fra 4-måneders alderen børn kan tåle vand direkte fra hanen...

Anmeld

11. juli 2010

Tanni

Jeg havde min datter med i bad for første gang da hun var 3 mdr. og hun kunne rigtig godt lide det jeg holdt hende tæt ind til kroppen og holdt godt fast... min kæreste stod så udenfor badet og tog imod hende, det synes jeg fungerede rigtig godt

God fornøjelse

Anmeld

11. juli 2010

Koen.

Lærke sofia var med i brusebad første gang da hun var 9 uger og er den eneste måde hun kommer i bad på nu da hun er bange for badekars bade, men i bruseren nyder hun det

Anmeld

11. juli 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Da han var 6-7 uger. Vi klædte ham af og vaskede ham af, lagde ham på puslebordet og så rakte Niklas ham ind til mig delvist dækket af en stofble da jeg var færdig med at vaske mig selv. Jeg skruer forinden styrken på vandet ned, indstiller varmen til 37 grader. Først sidder han bare på armen og får strålen på ryggen, og så lægger jeg ham lidt ned lader strålen ramme ham på maven. Inden jeg holder hans hoved under strålen siger jeg "1-2-3-NU" så han er forberedt. Bagefter rækker jeg ham ud til Farmand som løfter ham over i hans lille badekar som er fyldt hvor han så ligger og pjasker mens jeg tørrer mig.

Det gør vi hver aften, da vi skal starte til babysvømning om nogle uger, og inden længe skal han med i brusebad der. Så det er et hyggeligt aftenritual som gør ham ekstra træt lige inden putning... Han har aldrig grædt eller været utilfreds, han synes heldigvis også det er dejligt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.