At afskrive en forældre...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.759 visninger
2 svar
0 synes godt om
11. juli 2010

TTM

Hej alle...

Jeg sidder lidt i et dilemma, overvejer nemlig og afskrive den ene af mine forældre. Men hvor meget skal man finde sig i????

Det hele startede da den ene forældre fik en ny familie som mildest talt gjorde mit liv et helvede. Stjal fra mig, løj om mig og prøvede at skyde skylden over på mig. Der satte jeg foden i, og bad min forældre rende mig noget så grusomt. De var nemlig IKKE mit valg. Men jeg blev overtalt af min anden forældre "giv det hele en chance" hmm... Det gjorde jeg så. bagefter fik jeg afvide de havde snakket om den nye familie var for strenge, men der kom som svar "Jeg er nød til at tro på dem, så der er ro derhjemme"

Ja, hellere tro på nogle som du har kendt i 1½ år end dit eget kød og blod.... GREAT...

Nå, men hvor om alt er, skete der en masse, bl.a. stoppede min søster med og ha' kontakt til dem, men efter vi alle har fået børn, fik de en chance til...

Og nu kommer det sjove så... Pludseligt er jeg bare INTET værd. der bliver aldrig ringet til mig, ikke engang en sms er jeg værd. Mit nummer har de "pludseligt" ikke med hvis de f.eks. er i tyskland og handler med til andre. Og nu erfarer jeg at de søøøørme også er på ferie når min datter har fødselsdag!! Okay tænker man så, det er vel ikke så slemt, men efter de fik kontakt til min søster, har de købt kæmpe (virkelig kæmpe, build-a-bear + et stort barbie ting) gave på hendes datters fødselsdag, dåbsgaven til min nevø var (MEGA) dyr dog ubrugelig, og alt min datter til hendes dåb var : et armbånd..... Som de så til jul/fødselsdag giver 1 vedhæng til... (min faster er guldsmed, så de får rabat)

Nu sidder folk sikkert og tror jeg regner i penge, men tænker bare det ikke kan være rigtigt man som forældre smider den ene ud når man får kontakt med sin førstefødte datter?

Eller er jeg bare helt urimelig?? Sidder på nippet til og sige "Rend mig herfra og til helvede fryser til is, jeg kan godt klare mig selv" eller er det og overreagere?

........

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. juli 2010

eirene

Tja, den er jo svær. Men umiddelbart var min tanke at jeg ville sige rend og hop. De gør mig ikke noget godt, så hvorfor skal jeg bruge min tid på dem.

Men det er også svært at sætte mig ind i, for min familie er jo sammen og alle er glade..

Håber du finder en løsning og så får du lige et kram med herfra.

Anmeld

11. juli 2010

XXSS

Jeg synes, at det lyder ret groft! Og det skal jo aldrig gå udover børnene at forældrene bliver skilt - og det kan man jo godt sige, at her er der blevet gjort nogle stupide handlinger og man har taget sin nye families parti i forhold til sin reelle familie.

Det synes jeg på ingen måde er okay!!! Det lyder som om, at du har givet den ene forældre en del chancer og det burde ikke være dig der skulle gøre det - men tværtimod være den ene forældre der er den "voksne".!

Nu kan jeg jo ikke anbefale dig noget på vegne af en situation som jeg ikke kender så meget til. Men ud fra det du skriver og som jeg forstår det - så havde jer personligt selv bakket ud af det for længst! Det ville jeg simpelthen ikke finde mig i kort og godt..

Jeg håber du finder ud af hvad der er rigtigt at gøre for dig, det er trods alt din "egen lille familie" du skal tænke på og ikke din forældre og dennes familie. Hvis den anden forældre bliver ved med at presse på for sammenhold - så må du jo bare sige nej tak og stop så!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.