spætte skriver:
Min søn på 2 år er allegisk overfor et eller andet-ja bare jeg vidste hvad det var??....Han blir pludselig rød og hævet i ansigtet. Dette er sket 4 gange nu..Jeg har fået vuggest til at skrive op hvad han har fået at spise og jeg troede egentlig det var pærer da han havde fået det 2 i streg hvor han fik en reaktion. Men nu i dag har han fået en reaktion igen og har ikke fået pærer. Min læge synes vi skal vente med at få ham testet..Og priktest vil de først lave når han er 3 år. Er der nogen af jer der har fået testetjeres børn? Er det med en blodprøve? Håber nogen har tid til at svare mig på denne varme sommerdag:-)
hej ven
da Nikoline var 3 mdr gammel, begyndte hun at få en masse børneeksem... vi gik en rum tid og smurte det med hormoncremer... men det blev ved og ved... af og til fik hun også nældefeber... til sidst var det så slemt, at hun måtte sove ved siden af mig (farmand på sofaen) så jeg kunne klø hende om natten, ellers vågnede hun!
vi blev priktestet ved lægen da hun vart godt 7 mdr, for husstøvmider, hunde, katte, skimmel osv... intet at se der...
vores læge tog os seriøst, og da hun var godt 8 mdr blev vi henvist til en børnelæge med speciale i allergi. han sendte os ind på OUH for at få taget en blodprøve.... der var Nikoline lige over 8 mdr... sikken et mareridt... Nikoline skulle jo holdes fast på briksen og så stak de ellers løs med en kæmpe kanyle, til sidst havde de HELE kanylen inde i hendes lille arm!!! der sagde vi stop... og måtte gå hjem uden blodprøve...
børnelægen fik så deres egen sygeplejerske til at prikteste Nikoline.... for mælk, æg og to andre ting... og vupti.... Nikoline reagerede vildt vildt vildt på æg! så det var synderen....
idag (er hun lige over 1,5 år) slår hun stadig ud og kan stadig få nældefeber, så vi kommer sikkert ikke udenom den blodprøve! med ved at undgå æggene og vaske og smøre med A-derma fra apoteket, er vi kommet problemerne meget til livs!
de siger at bl.a. melon og tomat ofte kan virke hudirriterende hos børn, endividere kan man være opmærksom på: skalddyr, jordbær og andre bær
Anmeld