Er jeg for optimistisk??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

338 visninger
5 svar
0 synes godt om
11. juli 2010

Barbamama

Ja jeg har ferie de næste 3 uger og har tænkt at NU skal Carla lære at spise selv! Hun spiser selv med fingrene, men hvis jeg giver hende en ske og en skål grød går det helt galt. Hun propper fingrene i og kører skeen rundt i det men intet kommer i munden. Er det for tidligt at prøve at lære hende det. Jeg tænker jeg serverer maden for hende sådan de næste 3uger hvor vi har super god tid til det. Og så propper jeg lidt i munden på hende imens. Hvornår lærte jeres børn at spise med ske selv?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. juli 2010

Pernilleh

Profilbillede for Pernilleh

Vil jeg også gerne vide...Alexander kan heller ikke spise særlig godt selv.Højst et par hapsere af gangen,ellers sår det ligesom med CarlaMen satser det på at det snart sker...efter næsten 15 mdr. ville det da være dejligt hvis vi begge 2 snart kunne få varm aftensmad...på samme tid

Anmeld

11. juli 2010

Barbamama

Pernilleh skriver:

Vil jeg også gerne vide...Alexander kan heller ikke spise særlig godt selv.Højst et par hapsere af gangen,ellers sår det ligesom med CarlaMen satser det på at det snart sker...efter næsten 15 mdr. ville det da være dejligt hvis vi begge 2 snart kunne få varm aftensmad...på samme tid

VARM aftensmad???? Hvad er det???? Ej ha ha det får jeg nu godt nok. Jeg ville bare ønske hun kunne begynde at bruge bestik.

Anmeld

11. juli 2010

Skouboe

Herhjemme har vi givet Freja ske og gaffel (alt efter hvad hun fik at spise og så levet med svineriet og at det tog en krig fordi de ikke fik så meget mad ind.

Vi startede med gaflen og så bidder af fx rugbrød eller hvad hun nu fik af aftensmad - satte et stykke fast på babygaflen og gav hende den i hånden. Efterhånden regnede hun ud at den skulle ind i munden og hvordan hun spiste den.

Nu er vi begyndt mere med skeen fordi den er nemmere at få maden på, til gengæld er det sværere at få det til at blive på.

Og hvis hun begynder at spise kartofler og sovs eller lign. med fingrene får hun bare lov til det. Hun skal først og fremmest lære hvad mad er og at det skal i munden, og jeg vil hellere muge ud under hende efter hvert eneste måltid, end at hun måske bliver ked af mad, fordi hendes autistiske mor bliver ved med at rette på hende.

Det er rigtigt svært for mig stadig at se på at hun tværer maden ud over det hele og det meste ender på gulvet eller tøjet osv, men det går fremad.

I morges spiste hun en skål yoghurt med ske stort set uden at spilde.

Anmeld

11. juli 2010

Ni-ko-li-ne

Nikoline kan godt spise havrefraser+mælk med ske.... men der er så mælk über alles.... men altså... jeg er stolt af at hun kan...

mht aftensmad, så ligger der trofast en gaffel, men fingrene bliver flittigt brugt.... og hvis det er alt for snasket hjælper vi...

prøv da bare og se hvad Carlamusen siger til det:0)

Anmeld

11. juli 2010

Barbamama

tak for jeres svar. Jamen hun får også lov at svine UD OVER DET HELE!!! Der er hovedrengøring i køkkenet efter hvert måltid. He he. Det viser sig så at Carla spiste youghurt med ske da jeg fik en eftermiddagslur i dag så jeg så det ikke.  Men jeg var jo helt vildt glad!!! Så går det jo fremad. Men altså her til aften fik hun porretærte og det spiser hun med fingrene. Hvis hun får en gaffel sidder hun bare og skubber det hele ud over tallerkenens kanter og ned på gulvet. Vi har også prøvet det der med at sætte maden på gaflen. Så tager hun gaflen og piller maden af gaflen med fingrene og spiser. Nu må vi se hvornår ti-øren falder.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.