NY her... hjælp :-)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

513 visninger
5 svar
0 synes godt om
11. juli 2010

Ploffer

Hej alle i dygtige kagekvinder.

Jeg har  kigget med et stykke tid og beundret alle jeres flotte kager.

Jeg har lavet kager med mmf i ca. 1 år, og skal snart lave min datters dåbskage. Men men men.... 

Jeg skal lave den i 2 etager, hvor den øverste kage står direkte oven på den nederste? Hvordan får jeg sat den øverste kage på ( hvis I forstår ) ? Jeg har kun før lavet etage kager på stativ, med søjler imellem...

Hilsen Rikke

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. juli 2010

Snefnug1984

Ploffer skriver:

Hej alle i dygtige kagekvinder.

Jeg har  kigget med et stykke tid og beundret alle jeres flotte kager.

Jeg har lavet kager med mmf i ca. 1 år, og skal snart lave min datters dåbskage. Men men men.... 

Jeg skal lave den i 2 etager, hvor den øverste kage står direkte oven på den nederste? Hvordan får jeg sat den øverste kage på ( hvis I forstår ) ? Jeg har kun før lavet etage kager på stativ, med søjler imellem...

Hilsen Rikke

Hvis du blot skal lave en kage med 2 etager, kan du blot placerer dem ovenpå hinanden uden problem, da det jo ikke er så tungt. Du overtrækker bare hver kage med mmf inden. Du kan også lægge et stykke pap imellem lagene for at give lidt støtte. Skal du ud i flere lag er det en god ide at støtte kagen ved fx. at stikke sugerør eller slikkepinde i kagen under hver lag og så lægge et stykke kagepap imellem hver etage. Så er du sikker på, at den ikke falder sammen.

Anmeld

11. juli 2010

Ploffer

ok....smart med sugerørene.... Men hvordan får jeg LØFTET nr. 2 kage oven på den den skal stå på? Hvis jeg skal løfte den med hænderne, går den så ikke i stykker når den er med 2 lag af creme og fromage? Undskyld hvis det er lidt forvirrende  

Anmeld

11. juli 2010

Snefnug1984

Ploffer skriver:

ok....smart med sugerørene.... Men hvordan får jeg LØFTET nr. 2 kage oven på den den skal stå på? Hvis jeg skal løfte den med hænderne, går den så ikke i stykker når den er med 2 lag af creme og fromage? Undskyld hvis det er lidt forvirrende  

Læg den på et stykke pap som passer i diameter. Opsmør og overtræk den på pappet.. så er den nem at flytte over uden at den går i stykker. Du kan evt. blot anvende en lille paptallerken eller et stykke kraftigt pap.

Anmeld

11. juli 2010

Ploffer

Super... tak for hjælpen  kagepap er hermed bestilt.... så håber jeg det bliver godt

Anmeld

11. juli 2010

Snefnug1984

Ploffer skriver:

Super... tak for hjælpen  kagepap er hermed bestilt.... så håber jeg det bliver godt

Det gør det da helt sikkert

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.