ultralydsscanning af leveren, nogen der har prøvet det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.005 visninger
6 svar
0 synes godt om
10. juli 2010

Käte

Jeg er gravid 39+1 og har de sidste 3-4 uger fået taget blodprøver grundet et forhøjet levertal som har været stigende og fik så en mail af min læge i fredags med at det endnu var steget og at hun sendte en henvisning til sygehuset til en scanning af leveren, men hvad går det ud på? og hvad betyder det for babyen i maven? Går det væk når jeg har født? Har bare alle mulige spørgsmål som jeg ikke har fået svar på? Nogen der har prøvet det samme og ved hvad det går ud på?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juli 2010

XXSS

Käte skriver:

Jeg er gravid 39+1 og har de sidste 3-4 uger fået taget blodprøver grundet et forhøjet levertal som har været stigende og fik så en mail af min læge i fredags med at det endnu var steget og at hun sendte en henvisning til sygehuset til en scanning af leveren, men hvad går det ud på? og hvad betyder det for babyen i maven? Går det væk når jeg har født? Har bare alle mulige spørgsmål som jeg ikke har fået svar på? Nogen der har prøvet det samme og ved hvad det går ud på?

Hej Käte, jeg har ikke selv prøvet det, så jeg ved det ikke 100 %. Men synes helt bestemt at du skal ringe til din læge mandag og spørge, hvad det er for en skanning, for at få det helt korrekte svar.

Man tjekker levertal når der kan være tale om leverbetinget graviditetskløe, hvor leveren kan være påvirket og der derfor opstår kløe på hele kroppen sidst i graviditeten. Men som sagt ville jeg ringe til min læge mandag og spørge for at få det korrekte svar (hvis det er kløen skal man have medicin, men det forsvinder efter fødslen).

Anmeld

11. juli 2010

Kløver

Käte skriver:

hmm jeg har engang fået scannet min lever, og resten af indholdet i underlivet men var i teenageårene, så var ikke gravid da det var, men der foregik det ligesom en helt almindelig scanning, som når man er gravid.

Kan desværre ikke svare på, hvordan og hvorledes, når man er gravid men krydser for dig, og håber alt vil gå godt

Anmeld

11. juli 2010

klmf

Hej

Hvis de bare har skrevet en skanning af leveren, så er det nok en ultralyds-skanning der er tale om, dvs. den samme type som de bruger til at skanne din gravide mave. Så det sker der ikke noget med ift. bebsen Det foregår også på samme måde, med koldt klister på maven og det hele

Men jeg ville da også ringe til din egen læge - eller skrive dine spørgsmål ned og så få stillet dem på sygehuset, du bliver vel set på en svangreklinik eller noget lignende? De må kunne svare på det, det er ikke rart at gå med så mange ubesvarede spørgsmål.

Hilsen Charlotte 

Anmeld

11. juli 2010

Maddox

Jeg døjede med leverbetinget graviditetskløe fra jeg var i uge 30 og blev derfor sat igang 3 uger før termin.

Jeg har aldrig fået scannet min lever, måske det kun er noget de gør nogle steder  

Jeg kom i behandling med Ursofalk (hundedyre piller) og var til kontrol på FG hver uge, for at få taget blodprøver, kørt CTG-strimmel, vægtscanning og flow igennem navlestrengen..

Anmeld

11. juli 2010

Stepmom87

Käte skriver:

En scanning af leveren svarer til en scanning af den gravide mave, det er en helt normal scanning, hvor de tjekker hvordan leveren har det.

Forhøjet levertal kan skade babyen, hvis de vurdere at han/hun bliver stresset inde i maven, og derfor bliver der holdt nøje øje med Ham/hende.

Ja, det går væk så snart du har født babyen..

Jeg havde det selv fra jeg var ca. 17+0.

Har du andre spørgsmål besvarer jeg dem gerne.

Anmeld

11. juli 2010

Käte

Lige en opdatering.. Jeg ringede til fødegangen for at høre om de evt. havde nogle svar på mine spørgsmål, og de var rigtig flinke og det endte med at en læge ville ringe tilbage til mig når hun havde kigget på mine papirer. Hun har så ringet og sagt at der slet ingen problemer er da mine levertal er normalt forhøjet når jeg er gravid og at den scanning slet ikke er nødvendig så den skulle jeg bare aflyse når jeg fik indkaldelse. så godt jeg fik ringet til fødegangen og fik nogle heldigvis positive svar. og tak for jeres hjælp og besvarelser

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.