Lidt snik-snak pladder-sladder herfra os

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

289 visninger
0 svar
0 synes godt om
10. juli 2010

JustAnotherName

Så er der idag 1 år og 2 uger til jeg fylder 30 år.
....GODT at 1 år og 2 uger er lang tid    

Og om 2 uger (altså på min fødselsdag) er der præcis 2 måneder til Bianca's fødselsdag. Så bliver min lille største pige skismer 3 år.
VILDT, hvor pokker tiden er blevet af ...Tre år allerede !?! 

Så skal hun snart starte i børnehave ...heldigvis går hun i integreret instituion, så skiftet bliver nok ikke så ekstremt for hende. Jeg håber bare at det kommer til at gå nemt og godt - og faktisk, så tror jeg også på, at det nok skal komme til at gå helt godt.

Vi har øvet renlighed et par gange herhjemme, hvor hun har fået bleen af.
Første gang nåede ikke at være så længe. Og der skete ingen uheld!
Idag fik hun så bleen af i ca. 3 timer, fra klokken 9 til 12. Og vi snakkede omkring det, at hun nu ikke havde ble på mere, og derfor måtte fortælle mor, hvis hun skulle tisse eller prutte, så hun enten kunne komme på potten eller få en ble på inden.
Hun lavede hverken "det ene eller det andet", mens bleen var af.
Så da hun skulle til middags-hvil, gav jeg hende en ble på. Og den var også våd, da hun kom op igen. Men siden har hun fortsat ingen ble haft på idag ...først nu, hvor hun selv bad om at få en på, fordi hun skulle prutte (som vi kalder det herhjemme), og hun render rigtigt nok også rundt og hørmer lidt af prut nu - så barnet havde ret. Og jeg er både imponeret og stolt over hendes ble-fri debut idag, som slet ikke har indebåret uheld.
Så nu vil jeg skifte hendes ble ....og undlade ar give hende en ny på

(Lidt senere..) - Sådan, så er det ordnet. Dog mente Bianca at hun skulle prutte mere, så hun bad om at få en ny ble på. Og jeg overgav mig. Det skal jo gerne fortsætte med at være en succes og en god oplevelse for hende!!

Og nu til lidt omkring Celina....
Hun er jo 13½ måneder gammel n, og der sker virkelig også meget med hende.

Igår aftes under aftensmaden, vendte hun sig rundt i stolen, pegede målrettet på et fotografi af sig selv, og sagde højt og tydeligt "SE DER".

Hun øver sig i at gå, men der er stadig et godt stykke vej, tror jeg, før hun kan helt uden støtte. Og umiddelbart, så tror jeg også, at hun har meget mere travlt med, at øve sig i sprogets lyde og udtalelser. Hun "snakker" (bavler) SÅ meget! Og der kommer flere og flere ord nye tydelige ord ud af det.

Hun kan sige :
"Bianca", "far", "mor", "sut" "nej tak", "ikke sove", "op", "havrefras" og "jøsses" + "hov", "buumm", "hej", "av", "kuk kuk", "rap-rap", "vov-vov", "bøøh", "ja" og "nej".....osv (i tilfælde af at der skulle være noget jeg har glemt, hehe)

Idag, da vi legede i haven, klatrede hun SELV (som i uden hjælp) op af trapperne på rutchebanen og kom op og sidde på den.
Hun har længe gået op af vores trapper herhjemme, men ALDRIG uden en voksen bag sig!

Her er lige en lille stak billeder, som er taget idag, hvor pigerne og jeg rigtigt har hygget os ude i haven, og nydt det skønne sommervejr.

Nu glæder vi os til ferie i uge 29, hvor vi skal ud og se på dyr og høre Sigurd-koncert i Tivoli Friheden.
Og til uge 32 hvor pigerne skal på 4 dages sommerferie hos mormor.
Og uge 33, hvor Kenneth, pigerne og jeg tager i sommerhus i Grønhøj.

Det er bare lykken at være nogens mor, og at være en lille familie!

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.