Ekspert hjælp søges

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

458 visninger
8 svar
0 synes godt om
10. juli 2010

gustavclaus

Vi fik en søn 7-6-2010 og fik så mange råd på patient hospitalet hvad vi skulle gøre når vi kom hjem. Han skulle puttes i barnevogn, vugge osv. Vi prøvede men vi skiftede hurtig ud til at gå rundt med ham i armene når han skulle sove. Sundheds plejersken har været inde over 2 gange med gode råd. HAN skal puttes i liften og så når han skriger, skal han tages op, det har vi testet i 2 dage i træk, og der går 5 timer inden han sover. Vi har prøvet en slynge der sover han trygt og godt, men problemet er at ligger vi ham i liften eller i sengen eller andet, efter 40 min søvn i slyngen,   så går der 6-10 min. så vågner han. Vores søn får MAX pr dag på 24 timer 7 timers søvn og nej det er ikke løgn. Vi har prøvet zone terapi også det har hjulpet på hans mave ondt.  Sundheds plejersken ved ikke hvad vi skal gøre nu.

Han er en dreng man ikke kan lægge fra sig uden at han skriger i vilden sky, tager man ham op så er han rolig igen, og sådan fortsætter en hel dag igennem også om natten. Han har ikke ondt i maven mere elelr andet. Lægen siger også han får for lidt søvn, han er overtræt han hidser sig selv helt vildt op. Han spiser hver 3 ´de time som normalt, problemet er bare han ikke ville sove, jo power napninger på 10-20 min og det er alt

Det er ikke normalt at et spædbarn på 5 uger sover 7 timer på et døgn, og vi har testet alt fra sutter, til alt. Sutten ville han heller ikke have, den spytter han bare ud. Han får bryst og spiser godt af brystet.

Vi er begge 2 meget kede af hvad der sker, for vi ville jo kun det bedste og det er vores første barn.

på forhånd tak for hjælpen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juli 2010

MariaJ

gustavclaus skriver:

Vi fik en søn 7-6-2010 og fik så mange råd på patient hospitalet hvad vi skulle gøre når vi kom hjem. Han skulle puttes i barnevogn, vugge osv. Vi prøvede men vi skiftede hurtig ud til at gå rundt med ham i armene når han skulle sove. Sundheds plejersken har været inde over 2 gange med gode råd. HAN skal puttes i liften og så når han skriger, skal han tages op, det har vi testet i 2 dage i træk, og der går 5 timer inden han sover. Vi har prøvet en slynge der sover han trygt og godt, men problemet er at ligger vi ham i liften eller i sengen eller andet, efter 40 min søvn i slyngen,   så går der 6-10 min. så vågner han. Vores søn får MAX pr dag på 24 timer 7 timers søvn og nej det er ikke løgn. Vi har prøvet zone terapi også det har hjulpet på hans mave ondt.  Sundheds plejersken ved ikke hvad vi skal gøre nu.

Han er en dreng man ikke kan lægge fra sig uden at han skriger i vilden sky, tager man ham op så er han rolig igen, og sådan fortsætter en hel dag igennem også om natten. Han har ikke ondt i maven mere elelr andet. Lægen siger også han får for lidt søvn, han er overtræt han hidser sig selv helt vildt op. Han spiser hver 3 ´de time som normalt, problemet er bare han ikke ville sove, jo power napninger på 10-20 min og det er alt

Det er ikke normalt at et spædbarn på 5 uger sover 7 timer på et døgn, og vi har testet alt fra sutter, til alt. Sutten ville han heller ikke have, den spytter han bare ud. Han får bryst og spiser godt af brystet.

Vi er begge 2 meget kede af hvad der sker, for vi ville jo kun det bedste og det er vores første barn.

Der er altså stor forskel på hvor meget spædbørn sover, så måske får han faktisk dækket sit søvnbehov, selvom han ikke sover meget. Ellers er det jo bare at have ham i slyngen så meget som muligt, hvis han vil sove der, så får han jo i hvert fald mulighed for at sove hvis han trænger til det. Hvis I selv synes det er for upraktisk med slyngen og gerne vil have ham til også at kunne sove i seng/barnevogn kan I jo prøve sundhedsplejerskens metode indimellem og se om han bider på en dag. Spædbørn ændrer sig hele tiden, så det der slet ikke fungerer i dag, går måske fint i næste uge.

Maria

Anmeld

10. juli 2010

nuggie

jeg læser lige med her, jeg har også problemer med at få min datter på 3 uger til at sove, det vil sige hun vil gerne sove på mig men hvis jeg lægger hende vågner hun efter 5 min. maks. hun vil slet ikke ligge i barnevogn eller sidde i sin autostol. vi har prøvet at tage hende op og trøste hende og så lægge hende tilbage, men det virker bare slet ikke.

Anmeld

12. juli 2010

gustavclaus

nuggie skriver:

jeg læser lige med her, jeg har også problemer med at få min datter på 3 uger til at sove, det vil sige hun vil gerne sove på mig men hvis jeg lægger hende vågner hun efter 5 min. maks. hun vil slet ikke ligge i barnevogn eller sidde i sin autostol. vi har prøvet at tage hende op og trøste hende og så lægge hende tilbage, men det virker bare slet ikke.

Prøv at få fat i en slynge, den har taget over 60% af at få barnet til at sove mere. Den er så meget guld værd...

Vi afprøver liften igen i et par dage og ser om han hopper på den

Anmeld

12. juli 2010

Sara.

Tror børn er forskellige... og hvis det er fordi de har brg for kropskontakt så ville jeg give dem det... også selvom de så ska sove i hos os.

Lærke min første pige sov også kn små lre hvis hn lå selv... men på / hos os kunne hun sove længere....

Så hn lå på os om  natten de første mange mdr.... så kom hun ned i vores seng men lå ved siden af os og knne stadig mærke os.... hn sov faktisk aldrig i hendes vgge og heller ikke i tremmesengen.... hun kom i jnior seng da hn var 2½ og sover fint der n

Min søn derimod sover bedst selv...om aftenen / natten får han en flaske og kommer i vggen og så falder han selv i søvn....... han er fra 7 april i år

Vi har ikke gjort noget anderledes denne gang gang..... tror bare børn og deres behov er forskellige

Håber det blir bedre og i får det til at virke for jer

Anmeld

12. juli 2010

Skouboe

På min lyder det som overstimulering er den største synder.

Han får lige præcist nok søvn ud af sine power-naps til at få energien til at fortsætte, men ikke nok til at kunne fungere.

Svøb ham og tænk meget over at tingene skal være så rolige, monotone og ensartede som muligt. Ingen musik, intet legetøj og helst halvmørke når han skal sove.

Selvfølgeligt er det meningen at han skal sove i liften, men det kræver overskud at ligge og falde i søvn selv og med så lidt søvn har han ikke noget.

Vores nødløsning herhjemme var at svøbe vores datter godt og gå ind i et andet rum og begynde at gå i cirkler med monotone skridt, uden at sige noget eller kigge hende i øjnene (øjenkontakt er faktisk noget af det der stimulerer spædbørn mest) og så bare blive ved og ved og ved - også når armene brænder og ryggen gør ondt. Man kan ikke bytte med den anden forælder uden at ødelægge det hele.

Når hun så begyndte at blive fjern i blikket sneg vi en stofble løst hen over hovedet på hende uden at bryde rytmen og fortsatte med at gå. Når hun var faldet helt i søvn og havde sovet i ca. 10 minutter lagde vi hende i vuggen - stadig svøbt - og gik ud.

Typisk vågnede hun så igen efter 45 minutter (det har noget med søvnmønster at gøre) og i stod så klar og tog hende op og begyndte forfra.

Det betød at vores datter fik så meget søvn at hun havde overskud til at lære at falde i søvn selv.

Alternativt til at gå er svøb dem og i barnevognen og så en ble eller lign hen over åbningen, så der ikke er noget der stimulerer dem og bevægelserne hjælper til at falde i søvn.

Vidste du at det at falde i søvn selv faktisk er en form for selvhypnose, og noget der skal læres? Det er ikke noget børn kan fra starten. Det er derfor monotoni hjælper til at falde i søvn og svøb hjælper med at berolige barnet (det minder om livmoderen og det giver tryghed)

Denne er også god til børn der ikke sover ordentligt.

http://www.svoebditbarn.dk/

Vi brugte sovecoach.dk herhjemme fra Freja var 6 uger og det er det bedste vi nogen sinde har gjort. Den tid jeg brugte på at sætte mig ind i hvad søvn er for noget og hvordan det fungerer og på at lave og tilpasse skemaer til vores datter, har gjort at hun gik fra surt og hysterisk kolik barn til glad og veltilpasset barn på et par dage.

Anmeld

12. juli 2010

mor_sabina

Det er bare så hårdt med en baby der ikke vil sove.
Jeg har haft gode erfatringer med 2 timers reglen. Så max vågen 2 timer. Ok ofte kunne jeg læse træthedstegn allerede efter 1 lille time.
Disse tegn er de vigtige af kunne aflæse, gaben, kløen i øjnene, vender hovedet væk ved leg, pylrer osv. Ok så er det ellers bare om at komme i seng.

Vi brugte en stofble over øjnene så indtryk blev lukket ude. Hvis han har så svært ved at sove selv, kunne du måske ligge dig sammen med ham i jeres seng og stå op (eller sove videre) når han er faldet i søvn?
Jeg ved godt nogle synes man får dem til at sove på kommando og at de hvis de ikke overgiver sig lige med det samme, jo bare ikke er trætte. Men herhjemme har det virket så det er da et forsøg værd.

Og så kunne det måske også være spændende at google tigerspring, det er nemlig rundt ved 5 uger de tager det første. Så der er overstimulering nok endnu nemmere.
Held og lykke

Anmeld

12. juli 2010

Ansemusen

gustavclaus skriver:

Jeg ville sove med ham på maven! Jeg ved godt man siger, at det må man ikke. Men min sundhedsplejerske mener at sundhedsstyrrelsen bare ikke tør lave det om, men at alle forældre har sovet med deres barn på maven. Jeg tror man kan mærke hvis de holder op med at trække vejret, ligesom man pludselig ikke rokker sig ud af stedet mens man sover med baby i samme seng osv.
Når han er så lille som han er, er det svært at lave en putterytme og nogle børn vil vist bare ikke sove selv i den alder. Vores dreng falder kun i søvn på os i løbet af dagen og vågner ofte når vi lægger ham, dog ikke altid. Om natten falder han som regel i søvn under amningen og kan derefter godt sove alene i sengen ved siden af en af os.
De morgener hvor jeg er meget træt og gerne vil have ham til at sove nogle timer ekstra, så jeg kan f´lidt mere søvn, lægger jeg mig i sengen med ham liggende på mig, mave mod mave. Det gør at han sover længee end hvis jeg lagde ham alene!

Anmeld

12. juli 2010

Tulle28

Jeg synes også det lyder som overstimulering. Prøv at læse på denne side:

http://www.morsbaby.net/babynyfod.htm#Få styr på din dag/rutiner og faste rammer.

Der står også en masse godt om babys søvn

Håber det måske kan hjælpe dig.

Knus Tulle

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.