er jeg forkert på den eller hvad?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

422 visninger
8 svar
0 synes godt om
10. juli 2010

NinaNymannMadsen

mig og min kæreste har jo en dejlig datter på lidt over 1 år gammel.

hun har det med at vågne om natten nogen gange men ved at være noget tid siden, men her til morgen vågned hun klokken 5,tager hende op som jeg eller kæresten plejer, hun kommer ind til os for det kunne jo være hun ville sove men nej nej, og så bliver kæresten sur fordi jeg lader hende ligge mens jeg nusser hende. Han kommer så med arg så kan vi da også bare stå op (sagt på sådan en rigtig sur måde) han står op og smækker med døren, jeg ligger i 2 ssekunder mere, og står så op med hende og så kommer det bare fra ham at det kunne da ikke være rigtig for at han skulle stå op med hende næsten hver morgen, og det var hvertfald uretfærdig, at han skulle tage sig af hende om morgenen og så står jeg så bare lidt der, jamen det er jo mig der tager mig af hende hele resten a dagen stort set.

Det skal også sige at hun plejer at falde i søvn igen når hun får bryst, men får nogen piller lige nu som gør jeg ikke må amme da det går i mælken så det er lidt eksre hårdt at ha med hende at gøre for får hun ikke bryst bliver hun abre rigtig pyller og umuligt for det meste.

men er jeg forkert på den når jeg bliver irriteret over hans udbrud? eller er det forståeligt nok at jeg gerne vil sove bare lidt mere så jeg har mere energi til at ha hende resten af dage.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juli 2010

Sissel

Når Kasper en sjælden gang imellem et hjemme er det ham der skal ta hende om morgenen. Fordi det er mig der tar hende om natten. Og han har da også nogle gange bare lagt hende imellem os, men hun mosler jo rundt og slår os i ansigtet og sparker.. Så der blir jeg også ret sur.. Der er jo ingen fidus i det hvis man så alle tre er vågne..
Jeg synes at din kæreste skulle ha taget hende, men når det nu var dig, ville jeg nok bare ha stået op med hende.. Men synes måske også at hans udbrud var liiige i overkanten.,

Anmeld

10. juli 2010

NinaNymannMadsen

Sissel skriver:

Når Kasper en sjælden gang imellem et hjemme er det ham der skal ta hende om morgenen. Fordi det er mig der tar hende om natten. Og han har da også nogle gange bare lagt hende imellem os, men hun mosler jo rundt og slår os i ansigtet og sparker.. Så der blir jeg også ret sur.. Der er jo ingen fidus i det hvis man så alle tre er vågne..
Jeg synes at din kæreste skulle ha taget hende, men når det nu var dig, ville jeg nok bare ha stået op med hende.. Men synes måske også at hans udbrud var liiige i overkanten.,

jeg valgte også at stå op med hende. og har tænkt lidt at når han så en gang står op så kan han få lov til at tage hende så jeg kan sove bare lidt, har en aftale senere med mine forældre og det ville da være rart at ha energien til at kunne gå rundt med bette pigen.

han reagere tit sådan.

Anmeld

10. juli 2010

Michael healer

Astasmor skriver:

mig og min kæreste har jo en dejlig datter på lidt over 1 år gammel.

hun har det med at vågne om natten nogen gange men ved at være noget tid siden, men her til morgen vågned hun klokken 5,tager hende op som jeg eller kæresten plejer, hun kommer ind til os for det kunne jo være hun ville sove men nej nej, og så bliver kæresten sur fordi jeg lader hende ligge mens jeg nusser hende. Han kommer så med arg så kan vi da også bare stå op (sagt på sådan en rigtig sur måde) han står op og smækker med døren, jeg ligger i 2 ssekunder mere, og står så op med hende og så kommer det bare fra ham at det kunne da ikke være rigtig for at han skulle stå op med hende næsten hver morgen, og det var hvertfald uretfærdig, at han skulle tage sig af hende om morgenen og så står jeg så bare lidt der, jamen det er jo mig der tager mig af hende hele resten a dagen stort set.

Det skal også sige at hun plejer at falde i søvn igen når hun får bryst, men får nogen piller lige nu som gør jeg ikke må amme da det går i mælken så det er lidt eksre hårdt at ha med hende at gøre for får hun ikke bryst bliver hun abre rigtig pyller og umuligt for det meste.

men er jeg forkert på den når jeg bliver irriteret over hans udbrud? eller er det forståeligt nok at jeg gerne vil sove bare lidt mere så jeg har mere energi til at ha hende resten af dage.

Hej

Jeg syntes de manglerlidt tidsfornemmelse her, for hvor længe forsøgte du at få hende til at sove ? Og da det gik op for dig, at hun ikke kunne sove længere, hvorfor stod du da ikke op ?

Nå det så er sagt, så jeg enige, at det virker som om han overreageret, men når man er træt, og blive vækket tidligt, så er det for nogle svært at styrre et irretations moment, sådan som jeg fornemmer han syntes det var.

I kunne også prøve at aftale at hvis hun vågner, så den der skal tager hende, prøve i et hvis antal minutter at få hende til at sove, og står derefter op, eller aftale at prøve at få hende til at sove videre inde i stuen, eller i hendes egen seng, ved at man sidder/ligger inde ved siden af hende, his hun altså har sit eget værelse ?

Ja det var lige noge forslag fra mig

mvh Michael

Anmeld

10. juli 2010

NinaNymannMadsen

jeg prøved først 5 minutter inde på hendes værelse (det var ikke længe det ved jeg godt) prøved der efter 10 minutter inde i vores seng.

jeg var også på vej op, han nåed bare at blive sur inden jeg nåed at stå ud af sengen. og så smækked han med døren og var sur, så blev jeg liggende lidt lige for at vågne helt og så stod jeg op med hende.

han har det med at overreagere tit, han har et voldsomt tempramang, men det er jo ikke en undskyldning. da jeg kom ind i stuen gik han sur i seng og sover stadig, det også fint, hvis han bare så også gad at tage sig af hende, hvilken han ikke gør ret tit.

Anmeld

10. juli 2010

klmf

Sikke da en sur morgen-røv at være sammen med Det der gad jeg sgu ikke finde mig i, når det er dig, der passer hende stort set de andre timer af døgnet. Han må da vist have arbejdet lidt med det temperament, for det er da ikke til at holde ud, hvis han er sådan en irriteret røv hele tiden. Ja undskyld, hvis jeg er lidt grov, men kan bare lige fornemme hvprdan du havde det og nu undskylder du nærmest at du ikke kunne få prinsessen til at sove og at du ikke kan amme hende... Livet med småbørn er bare ikke altid lige efter en snor og der må man give og tage lidt fra begge parter og man bliver nødt til at prøve at udvise lidt forståelse og hjælpe hinanden. Det der sure mine drama-queen-nu-smækker-jeg-med-døren holder altså ikke i sådan en situation. Han kunne jo have vendt sig om og kigget og pludret lidt med sin dejlige datter - enten falder hun i søvn elelr også kunne I stille og roligt finde ud af hvem der skal tage hende op og hvem der skal sove.

Det' en ommer det der 

Anmeld

10. juli 2010

Mikkelmusen

Jeg ved ikke om det er er fair eller ej at han bliver sur, men nogle mænd bliver bare lettere stresset over skrigende unger, vågne unger osv. Især om morgenen hvor man bare gerne vil sove lidt længere.
Sådan har jeg det også selv nogle gange.

Jeg siger ikke du bare skal finde dig i alting, men overveje om han også bare kan blive stresset. Jeg er sikker på det sure går af i løbet af formiddagen.

God dag

Anmeld

10. juli 2010

NinaNymannMadsen

lotchen aka Charlotte skriver:

Sikke da en sur morgen-røv at være sammen med Det der gad jeg sgu ikke finde mig i, når det er dig, der passer hende stort set de andre timer af døgnet. Han må da vist have arbejdet lidt med det temperament, for det er da ikke til at holde ud, hvis han er sådan en irriteret røv hele tiden. Ja undskyld, hvis jeg er lidt grov, men kan bare lige fornemme hvprdan du havde det og nu undskylder du nærmest at du ikke kunne få prinsessen til at sove og at du ikke kan amme hende... Livet med småbørn er bare ikke altid lige efter en snor og der må man give og tage lidt fra begge parter og man bliver nødt til at prøve at udvise lidt forståelse og hjælpe hinanden. Det der sure mine drama-queen-nu-smækker-jeg-med-døren holder altså ikke i sådan en situation. Han kunne jo have vendt sig om og kigget og pludret lidt med sin dejlige datter - enten falder hun i søvn elelr også kunne I stille og roligt finde ud af hvem der skal tage hende op og hvem der skal sove.

Det' en ommer det der 

ja ville jen nemlig også mene at han kunne sige lige så stille i stedet for at blive så ssur over at hun ikke sov.

hun kom tidligt i seng igår og så står hun tidligt op selvfølgelig ville det være rart at kunne sove lidt mere men sådan er det jo ikk med små børn. men hun er jo så dejligt.

han bruger sin dag ved computeren, og måske en gang i mellem lige lege lidt med hende eller holde lidt øje med hende men det er ikke meget.

og jeg har altså en liv ved siden af som ikke kun handler om asta hele tiden og skal også snart begynde i skole igen og så kan jeg ikke bruge det til noget han skal være sådan

Anmeld

10. juli 2010

NinaNymannMadsen

Mikkelmusen skriver:

Jeg ved ikke om det er er fair eller ej at han bliver sur, men nogle mænd bliver bare lettere stresset over skrigende unger, vågne unger osv. Især om morgenen hvor man bare gerne vil sove lidt længere.
Sådan har jeg det også selv nogle gange.

Jeg siger ikke du bare skal finde dig i alting, men overveje om han også bare kan blive stresset. Jeg er sikker på det sure går af i løbet af formiddagen.

God dag

tja kan godt ske men det næsten hver morgen og han er selv en der står lidt tidligt op for det mestehan er ADHDer så det hjælper nok lidt på det. men bare det at han reagere som han gør.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.