Astasmor skriver:
mig og min kæreste har jo en dejlig datter på lidt over 1 år gammel.
hun har det med at vågne om natten nogen gange men ved at være noget tid siden, men her til morgen vågned hun klokken 5,tager hende op som jeg eller kæresten plejer, hun kommer ind til os for det kunne jo være hun ville sove men nej nej, og så bliver kæresten sur fordi jeg lader hende ligge mens jeg nusser hende. Han kommer så med arg så kan vi da også bare stå op (sagt på sådan en rigtig sur måde) han står op og smækker med døren, jeg ligger i 2 ssekunder mere, og står så op med hende og så kommer det bare fra ham at det kunne da ikke være rigtig for at han skulle stå op med hende næsten hver morgen, og det var hvertfald uretfærdig, at han skulle tage sig af hende om morgenen og så står jeg så bare lidt der, jamen det er jo mig der tager mig af hende hele resten a dagen stort set.
Det skal også sige at hun plejer at falde i søvn igen når hun får bryst, men får nogen piller lige nu som gør jeg ikke må amme da det går i mælken så det er lidt eksre hårdt at ha med hende at gøre for får hun ikke bryst bliver hun abre rigtig pyller og umuligt for det meste.
men er jeg forkert på den når jeg bliver irriteret over hans udbrud? eller er det forståeligt nok at jeg gerne vil sove bare lidt mere så jeg har mere energi til at ha hende resten af dage.
Hej
Jeg syntes de manglerlidt tidsfornemmelse her, for hvor længe forsøgte du at få hende til at sove ? Og da det gik op for dig, at hun ikke kunne sove længere, hvorfor stod du da ikke op ?
Nå det så er sagt, så jeg enige, at det virker som om han overreageret, men når man er træt, og blive vækket tidligt, så er det for nogle svært at styrre et irretations moment, sådan som jeg fornemmer han syntes det var.
I kunne også prøve at aftale at hvis hun vågner, så den der skal tager hende, prøve i et hvis antal minutter at få hende til at sove, og står derefter op, eller aftale at prøve at få hende til at sove videre inde i stuen, eller i hendes egen seng, ved at man sidder/ligger inde ved siden af hende, his hun altså har sit eget værelse ?
Ja det var lige noge forslag fra mig
mvh Michael