Ej hvor jeg føler med dig
Jeg har en meget tæt veninde, der lider af depression. Og hun havde mange problemer med sex med mænd og overvejede stoffer. Psykologerne kalder det erstatning, forstået på den måde at man flygter fra sine problemer ved at erstatte dem med nogle andre. Det var faktisk først da hun selv forstod at sex med tilfældige og evt stoffer ikke løste hendes problemer, selvom hun fik dem kortvarigt på afstand. Depression er noget forfærdeligt noget og du kan ikke gøre noget før han selv indser at han har et problem. Hvis han flygter fra depressionen ind i en spilleverden, så flygter han også fra en mulig løsning på problemet. Jeg tror personligt derfor ikke på at han kan blive fri fra depressionen før han holder op med at flygte fra det og bruger sin energi på at få det bedre i den virkelige verden.
Jeg ved ikke lige hvad du kan gøre, du kender ham bedst selv, men måske Internet-forbindelsen ved et "uheld" kunne ryge, så han bliver tvunget til at være til stede i verden og håndtere tingene derfra. Oftest kan folk med depression heller ikke rumme andre, så jeg tror desværre ikke at din savn kan hive ham væk derfra.
kæmpe
herfra og jeg håber du finder en løsning, det er hvertfald vigtigt du passer på dig selv nu med lille ny på vej
Anmeld