Kæreste med ADHD+ Depression :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

790 visninger
8 svar
0 synes godt om
9. juli 2010

Anonym trådstarter

Har en kæreste der har adhd og depression.. han får piller får sin depression 50 mg og er begyndt på ritalin..

Men han er stadig nogle gange meget nede og hvor han syntes at alt bare er sort og trist..

Vi venter barn til oktober, og har det fint nok sammen, jeg er bare så træt af at det skal være sådan der..

Et eller andet sted orker jeg bare ikke mere..

Han spiller computer fra han står op om eftermiddagen til han går i seng om morgenen ved en 4-5 eller 6 tiden.. 

Har ikke særlig meget tid sammen pga han sidder foran den com hele tiden.. men det er hans fristed.. det sted hvor han har det godt for så tænker han ikke på at han er trist osv.. (det siger hans psykiater også)

Ved bare snart ikke hva jeg skal gøre og tænker meget på hvordan mon det hele blir når vores barn kommer til verdenen..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juli 2010

K&S

Hej

Det lyder ikke rart, men dejligt at din kæreste får hjælp...!

Har du fortalt ham om dine tanker og følelser? Du kan jo prøve at forklare ham, at du sagtens kan forstå at han har brug for et "fristed" men at han også må forstå, at du har behov for at han er din kæreste og viser interesse for dig og jeres kommende barn - ellers er forholdet jo ikke til at holde ud at leve i.

STOR Katja

Anmeld

9. juli 2010

Anonym trådstarter

K&S skriver:

Hej

Det lyder ikke rart, men dejligt at din kæreste får hjælp...!

Har du fortalt ham om dine tanker og følelser? Du kan jo prøve at forklare ham, at du sagtens kan forstå at han har brug for et "fristed" men at han også må forstå, at du har behov for at han er din kæreste og viser interesse for dig og jeres kommende barn - ellers er forholdet jo ikke til at holde ud at leve i.

STOR Katja

Ja jeg har snakket med ham om det.. den ene dag sagde jeg at jeg savnede ham og havde brug for at være lidt sammen med ham.. så sagde han at vi kunne se en film og sådan.. hmm vi så, så den film og ligeså snart den var slut gik ham over til computeren igen..

Anmeld

9. juli 2010

Margorie

Nu ved jeg ikke så meget om sygedommen og det. Jeg vil bare sige han skal passe på ikke også at blive spille afhængig. Jeg har selv haft en kæreste der var afhængig (af spillet World of warcraft). Så meget at han valgte sin datter og mig fra for at spille det Tilsidst kunne han slet ikke skille virkeligheden fra spillet.

Anmeld

9. juli 2010

K&S

Anonym skriver:

Ja jeg har snakket med ham om det.. den ene dag sagde jeg at jeg savnede ham og havde brug for at være lidt sammen med ham.. så sagde han at vi kunne se en film og sådan.. hmm vi så, så den film og ligeså snart den var slut gik ham over til computeren igen..

Øv, det lyder ikke nemt, det er jeg ked af at høre

Jeg ved godt, det kan være svært (fordi det måske føles som kontrol for din kæreste) men måske I skulle lave en indbyrdes aftale om, hvor længe din kæreste bruger computeren hver dag - det kan måske "tvinge" ham til at lave nogle andre ting, for jeg ved af egen erfaring (pga. depression) at man mest af alt bare har lyst til at sidde og hænge hele dagen, men at man får meget mere overskud, både psykisk og fysisk, hvis man en gang om dagen går en tur eller oplever noget andet end bare husets 4 vægge - bare et forslag?

Katja

Anmeld

9. juli 2010

Anonym trådstarter

kan ikke få han til at skære ned på det til nogle timer feks.. det vil han ikke.. plus han er allerede meget afhænig af at spille..

Anmeld

9. juli 2010

Enayia

Hej kære Ano! Ved godt det her måske "ikke" er det du spørger om. Men jeg bed lige mærke i det med computeren.

Hvad er det som han spiller? Hvis det er et af de mange "online" spil han spiller med andre, så kan det godt være rigtig svært at skære ned. Faktisk er de fleste dybt afhængig af disse spil. Jeg taler om World of warcraft, ecerquest, ringenes herre, aion, counter strike osv osv. jeg skriver dette til dig fordi jeg faktisk selv har været "afhængig" af nogle af disse stærkt vanedannede spil da jeg var yngre. Man bruger alle undskyldninger for at komme til at spille.

Jeg ved ikke om du kan bruge det til noget. Ville bare gøre opmærksom på at rigtig mange faktisk lider af spillermani /ludumani i forbindelse med disse spil.

knus

Anmeld

9. juli 2010

Anonym trådstarter

Det er online spil ja.. han spiller ikke rigtig andet.. 

Anmeld

13. juli 2010

Giraffen

Ej hvor jeg føler med dig

Jeg har en meget tæt veninde, der lider af depression. Og hun havde mange problemer med sex med mænd og overvejede stoffer. Psykologerne kalder det erstatning, forstået på den måde at man flygter fra sine problemer ved at erstatte dem med nogle andre. Det var faktisk først da hun selv forstod at sex med tilfældige og evt stoffer ikke løste hendes problemer, selvom hun fik dem kortvarigt på afstand. Depression er noget forfærdeligt noget og du kan ikke gøre noget før han selv indser at han har et problem. Hvis han flygter fra depressionen ind i en spilleverden, så flygter han også fra en mulig løsning på problemet. Jeg tror personligt derfor ikke på at han kan blive fri fra depressionen før han holder op med at flygte fra det og bruger sin energi på at få det bedre i den virkelige verden. 

Jeg ved ikke lige hvad du kan gøre, du kender ham bedst selv, men måske Internet-forbindelsen ved et "uheld" kunne ryge, så han bliver tvunget til at være til stede i verden og håndtere tingene derfra. Oftest kan folk med depression heller ikke rumme andre, så jeg tror desværre ikke at din savn kan hive ham væk derfra.

kæmpe herfra og jeg håber du finder en løsning, det er hvertfald vigtigt du passer på dig selv nu med lille ny på vej

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.