Syntes det er en GENIAL måde I har valgt at gribe det an. Dét med at have sutten i skuffen.
Hvis det umiddelbart virker ok, så syntes jeg da helt klart, at I skal fortsætte sådan.
Herhjemme bruges der KUN sut, når man skal sove.
Der er stort set ingen undtagelser.
Kun lige ganske få gange, hvor de er meeeeget trætte og pyldrede.
Vi har også snakket om at træne i ble-stop, når nu sommervejret kom.
Og det er her jo nu! Men vi har ikke liiiige fået gjort så meget ved det endnu.
EN dag, legede hun uden ble på. Og hun kom selv efter en tid, og bad om at få en på igen, da hun skulle tisse. Så det var OK.
Men vi burde jo fortsætte med det, hver dag, over en længere periode.
Jeg orker bare ikke rigtigt, hvis hun render rundt inde og leger, og tisser på trægulvet osv. Pyt med at der skal skiftes og vaskes en masse tøj, men træls hvis det er i højstolen eller på trægulvene osv.
Men der er vel ikke andre måder at gøre det på?
..... Hun kan jo ikke være udenfor HELE tiden! 
Det mærkelige med Bianca er, at hun både tisser og "laver stort" på potte/børne-wc henne i vuggestuen, og det er sket MASSER af gange.
Men IKKE EEN ENESTE GANG har det givet pote herhjemme.
Hvad sker der lige for det
??
Nå, men jeg tror nok at det skal komme, alt sammen... Før eller siden.
Det med sutten har vi ikke sååå meget fokus på herhjemme, da vores piger i forvejen ikke er slemme til at bruge dem, andet end til natten.
Og renligheden, den er jeg også sikker på nok skal komme. Ingen børn gider blive ved med at gå med "noget" i bukserne. Så de får selv interesse for at slippe af med bleen også - især, tror jeg, når de omgåes andre, større børn, som jo ikke længere bruger ble. Når de ser dem gå på wc, og at de ikke bruger ble, osv... Det præger dem nok også i retningen af, at de heller ikke mere vil bruge ble. OG de bliver jo også bedre og bedre til at mærke når de skal INDEN de skal. Så med tiden vil de nemmere og nemmere kunne nå at sige til, inden... Og dermed ikke have brug for ble imellem toilet-besøgene.
Men jeg er meget spændt på at høre mere om, hvordan det så er gået, når I har været afsted i sommerhus. Og jeg krydser fingre for at det har haft en god effekt.
Hvis det har, så snupper vi nok ideen med os i sommerhus i uge 33 
KNUS HERFRA