Projekt blefri

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

457 visninger
7 svar
0 synes godt om
9. juli 2010

TbCp

Vi har snakket om at begynde "projekt blefri" når vi tager i sommerhus... den første uge i vores ferie.
Planen er at vi bare tager bleen af hende og så får hun lov at rende i trusser eller med numsen bar. Når vi så skal ud på ture så får hun ble på...
Tror i at hun kan finde ud af det på den måde? altså ingen ble i sommerhuset men ble når vi er ude...

Og så ved jeg heller ikke hvor meget tøj jeg skal slæbe med... der kan nok nå at blive brugt en hel del på sådan en uge når nu bleen kommer af suuuk....

Den anden dag skrev jeg lidt om børnehave start og bla. om at hun ikke selv kan tage tøj på...
Her den anden aften tog hun da så lige selv trusser og natkjole på!!! Ja okay trusserne vendte med vrangen udaf og mærket sad foran... men hun klarede det selv!

Synes der er så mange ting, for vi vil også gerne have hende vænnet af med sutten... men tænker bare... børnehavestart, af med sut og af med ble.... det er mange ting lige oveni hinanden ikke!!!
Vi har dog de sidste to uger fået lært hende at sutten skal i skuffen.
Hun vil gerne have den hjem over fra dagplejen og når hun så kommer ind af døren ligger den i skuffen til hun skal i seng. Det har hun accepteret.
Et par gange er hun gået hen og har åbnet skuffen og taget en sut op... så har jeg sagt at hun lige kan sutte på den et par gange og så lægge den ned igen... ved ikke om det er skørt, men det virker!

Nå det var en længere smørre

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juli 2010

Ida.

Tror I skal tage det stille og roligt - både med ble- og suttestop. Vi tager én ting af gangen. Bl.a. har vi også indført "sut forbudt" undtagen, når man er MEGET ked/har slået sig, når man skal sove eller når vi kører bil...og det går fantastisk også selvom Lina har sin sut mere. At vænne hende helt af med sutten har jeg umiddelbart ingen intentioner om lige med det samme - også set ift. flytning etc...jeg tror det kommer meget af sig selv, når hun finder ud af, at der ikke rigtig er andre i børnehaven, der bruger sut. Mht. projekt blefri, så pønser vi som sagt også på at tage hende af den...jeg har tænkt som du, at den skal være af derhjemme og på ude - det tror jeg godt, de kan finde ud af...men jeg kan godt nok mærke, at det er noget jeg skal tage mig meget sammen til...orker næsten ikke det bøvl, jeg forudser, at det vil komme til at give...

Anmeld

9. juli 2010

Vingummien

Syntes i skal vente med sutten og tage en ting af gangen, især nu hun skal starte i ørnehave, syntes jeg det vil være synd. Så tag den når hun er kørt ordentlig ind, måske hun kan få meget brug for den i starten jo.

Det med ble, selvfølgelig vil hun kunen forstå at hun har den af hjemme osv. Er mange der bruger det, så har de den kun på, på længere ture, når de sover osv. Så skal det bare være up and go hun har på, så hun stadig har mulighed for at selv rende hurtig på wc også når hun har ble på

Pøj pøj med det

Anmeld

9. juli 2010

JustAnotherName

Syntes det er en GENIAL måde I har valgt at gribe det an. Dét med at have sutten i skuffen.

Hvis det umiddelbart virker ok, så syntes jeg da helt klart, at I skal fortsætte sådan.

Herhjemme bruges der KUN sut, når man skal sove.
Der er stort set ingen undtagelser.
Kun lige ganske få gange, hvor de er meeeeget trætte og pyldrede.

Vi har også snakket om at træne i ble-stop, når nu sommervejret kom.
Og det er her jo nu! Men vi har ikke liiiige fået gjort så meget ved det endnu.

EN dag, legede hun uden ble på. Og hun kom selv efter en tid, og bad om at få en på igen, da hun skulle tisse. Så det var OK.
Men vi burde jo fortsætte med det, hver dag, over en længere periode.
Jeg orker bare ikke rigtigt, hvis hun render rundt inde og leger, og tisser på trægulvet osv. Pyt med at der skal skiftes og vaskes en masse tøj, men træls hvis det er i højstolen eller på trægulvene osv.

Men der er vel ikke andre måder at gøre det på?
..... Hun kan jo ikke være udenfor HELE tiden! 

Det mærkelige med Bianca er, at hun både tisser og "laver stort" på potte/børne-wc henne i vuggestuen, og det er sket MASSER af gange.
Men IKKE EEN ENESTE GANG har det givet pote herhjemme.
Hvad sker der lige for det   ??

Nå, men jeg tror nok at det skal komme, alt sammen... Før eller siden.

Det med sutten har vi ikke sååå meget fokus på herhjemme, da vores piger i forvejen ikke er slemme til at bruge dem, andet end til natten.

Og renligheden, den er jeg også sikker på nok skal komme. Ingen børn gider blive ved med at gå med "noget" i bukserne. Så de får selv interesse for at slippe af med bleen også - især, tror jeg, når de omgåes andre, større børn, som jo ikke længere bruger ble. Når de ser dem gå på wc, og at de ikke bruger ble, osv... Det præger dem nok også i retningen af, at de heller ikke mere vil bruge ble. OG de bliver jo også bedre og bedre til at mærke når de skal INDEN de skal. Så med tiden vil de nemmere og nemmere kunne nå at sige til, inden... Og dermed ikke have brug for ble imellem toilet-besøgene.

Men jeg er meget spændt på at høre mere om, hvordan det så er gået, når I har været afsted i sommerhus. Og jeg krydser fingre for at det har haft en god effekt.
Hvis det har, så snupper vi nok ideen med os i sommerhus i uge 33 

KNUS HERFRA 

Anmeld

10. juli 2010

TbCp

Jeg tror i har ret i at det skal være en ting af gangen.... og det bliver så bleen vi vælger at starte med. Vi tog den faktisk af i går eftermiddags hvor vi var i haven resten af dagen. Satte hendes potte ud. Det gik galt en enkelt gang, men hele 3 gange spurtede hun over og satte sig og tissede så det var faktisk lidt af en succes.

Vi fortsætter når vi er herhjemme tror jeg og så i sommerhuset...

Anmeld

10. juli 2010

Pernilleh

Profilbillede for Pernilleh

Nårh,hvor er det bare flot.Held og lykke med begge projekter

Anmeld

10. juli 2010

JustAnotherName

Og det smittede lige af, så jeg fik gjort lidt ved det igen idag.

Jeg tog bleen af Bianca ved 9-tiden i formiddags. Og hun har leget hele dagen uden uheld ...... i det hele taget helt uden at tisse
Vi snakkede om, at det var rart ikke at have bleen på, og at så skal Bianca bare sige til mor, når hun skal tisse, hvis hun gerne vil på potten og/eller have en ble på.

Hun bad ikke om noget som helst, men konstaterede bare et par gange, at mor havde taget bleen af...

Og så fik hun en ble på her ved middagstid, inden hun kom ind og sove middags-hvil. Hun sagde godt nok, at hun ikke ville have ble på, men jeg sagde, at det skal man lige endnu, når man skal sove, for ellers kommer man måske til at tisse i sengen mens man sover, og det jo er noget værre rod. Men at hun gerne må få den af igen, når hun er færdig med at hvile.

Så indtil videre (de 3 timer det har varet idag) har det været en succes  

Tak for puffet 

Anmeld

10. juli 2010

lion

Ja 1 ting af gangen er nok den bedste metode.

Herhjemme vil Cassandra gerne på wc tit om hun skal noget eller ej. Hun er også MEGA glad for at tage bleen pg rende rundt med numsen bar. Jeg ved bare ikk helt om hun er helt klar til at blive ble fri.

Jeg glæder mig til at følge med i hvordan det går Liva med at blive blefri.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.