Dilemma i forhold til søster

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

801 visninger
5 svar
0 synes godt om
25. juni 2008

Anonym trådstarter

Jeg har lidt et dilemma.

Jeg har en søster, som er meget forskellig fra mig. Hun er en del ældre og er 100 % karrieremenneske. Jeg har ikke ret tæt kontakt til hende, men ser hende nogle gange om året, hvis der er fødselsdage mm. Mit dilemma har flere sider.

Den ene side er, at min mor ofte fortæller, at min søster kritiserer mig og min mand. Jeg ved ikke præcis, hvad hun siger, da min mor ikke vil sige det. Det eneste jeg ved er, at hun fremlægger det som om hun hjælper os og besøger os ofte. Hun har aldrig hjulpet os med noget som helst og hun har besøgt os 5 gange på 3 år .... så hvilken virkelighed det er hun lever i, ved jeg virkeligt ikke.

En anden side er, at hun ofte kan være rar at være sammen med, lige indtil hun begynder at drikke. Jeg er ret sikker på at hun har et alkoholproblem. Hvis man ringer til hende efter kl 19 - 20 uanset weekend eller hverdag er hun beruset. Når hun bliver beruset, hvilket sker stort set hver gang vi ses, hvis der serveres vin, bliver hun ofte ubehagelig, højrøstet, kritiserende og sarkastisk.

En tredje side er, at hun stor flirter med min mand. Han ser det ikke som et problem, da der gik lang tid før det gik op for ham ,at det er det hun gør. Hun er single, har været det i mange år og har 3 børn. Når vi ses sker det ofte, at hun næsten kun vil tale med min mand og det er uanset selskabets størrelse. Hun sidder ofte og stryger ham på armen eller over ryggen, hvilket jeg faktisk synes er træls. Jeg ved, at min mand er ligeglad og ofte forsøger at lægge afstand til hende, men jeg synes det er meget upassende. Hendes flirten er så markant, at en af mine veninder (efter at de havde været inviteret til fødselsdag i vores hjem samtidigt med min søster) sagde til mig, at hun aldrig kunne finde på at lade sin mand være alene med min søster, når hun ser hvordan hun er over for min mand. Det skal lige siges, at jeg aldrig har haft nævnt flirteriet overfor min veninde, så det hun sagde var udelukkende på grund af det, hun selv havde observeret.

Mit dilemma er groft sagt: skal jeg på en eller anden måde konfrontere min søster med det jeg oplever ? Jeg har ikke behov for at få en tæt kontakt til hende, så måske skal jeg bare ignorere hende og lade være med at invitere hende til noget i vores hjem. Det er min søster, og det bør jo betyde meget, men jeg er nok mest til at "udelukke" hende lidt af mit liv. Jeg synes ikke hun respekterer mig, min mand og vores familie ved den måde hun opfører sig.

Det blev lidt langt, men det fylder ......

Vil gerne være ano, da jeg jo ikke ved om min søster eller andre i familien læser med her på sitet.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. juni 2008

Stumpen

Hej ano..

Ved de to første afsnit sad jeg og nikkede, det var som at læse om mit og min søsters forhold, men da alkoholen kom ind i billedet stoppede samligningen..

Men det er svært at svare på, for et eller andet sted sidder jeg og tænker at det er din mand det skal sige fra... Jeg må ærlig erkende at jeg ikke ville finde mig i at min kæreste tillod min søster at ae ham på armen og stryge ham på ryggen.. Selvom han ville sge at han er ligeglad, så er det stadig en nærkontakt jeg ikke ville bryde mig om at de havde..

Du kan altid konfrontere hende med det, men mon ikke det er glemt fra hendes side i det øjeblik hun får en skid på??

Udelukke hende helt?? Jeg ved det ikke..

Men jeg synes din mand skal sige fra! Ikke for dig, men af respekt for dig...
(H) Anja -der måske er helt galt på den, men sådan tænker jeg umiddelbart..

Anmeld

25. juni 2008

Christinahr

Jeg er meget enig med stumpen. Selvfølgelig kan du også sige noget til din søster, men forstår ikke din mand ikke siger fra. Rykker sin arm, finder en anden plads, et eller andet.

Så tænker jeg du nævner nævner hun har børn og drikker sådan, øh hvor gamle er de børn, nogen andre der tager sig dem ???

Kanne ikke forstå din mor siger sådan uden at fortælle hvad det drejer sig om. Det kan være dig og din mor opfatter ting forskelligt.... mystisk(?)

Anmeld

25. juni 2008

Plysbjørnen

Anonym skriver:

Jeg har lidt et dilemma.

Jeg har en søster, som er meget forskellig fra mig. Hun er en del ældre og er 100 % karrieremenneske. Jeg har ikke ret tæt kontakt til hende, men ser hende nogle gange om året, hvis der er fødselsdage mm. Mit dilemma har flere sider.

Den ene side er, at min mor ofte fortæller, at min søster kritiserer mig og min mand. Jeg ved ikke præcis, hvad hun siger, da min mor ikke vil sige det. Det eneste jeg ved er, at hun fremlægger det som om hun hjælper os og besøger os ofte. Hun har aldrig hjulpet os med noget som helst og hun har besøgt os 5 gange på 3 år .... så hvilken virkelighed det er hun lever i, ved jeg virkeligt ikke.

En anden side er, at hun ofte kan være rar at være sammen med, lige indtil hun begynder at drikke. Jeg er ret sikker på at hun har et alkoholproblem. Hvis man ringer til hende efter kl 19 - 20 uanset weekend eller hverdag er hun beruset. Når hun bliver beruset, hvilket sker stort set hver gang vi ses, hvis der serveres vin, bliver hun ofte ubehagelig, højrøstet, kritiserende og sarkastisk.

En tredje side er, at hun stor flirter med min mand. Han ser det ikke som et problem, da der gik lang tid før det gik op for ham ,at det er det hun gør. Hun er single, har været det i mange år og har 3 børn. Når vi ses sker det ofte, at hun næsten kun vil tale med min mand og det er uanset selskabets størrelse. Hun sidder ofte og stryger ham på armen eller over ryggen, hvilket jeg faktisk synes er træls. Jeg ved, at min mand er ligeglad og ofte forsøger at lægge afstand til hende, men jeg synes det er meget upassende. Hendes flirten er så markant, at en af mine veninder (efter at de havde været inviteret til fødselsdag i vores hjem samtidigt med min søster) sagde til mig, at hun aldrig kunne finde på at lade sin mand være alene med min søster, når hun ser hvordan hun er over for min mand. Det skal lige siges, at jeg aldrig har haft nævnt flirteriet overfor min veninde, så det hun sagde var udelukkende på grund af det, hun selv havde observeret.

Mit dilemma er groft sagt: skal jeg på en eller anden måde konfrontere min søster med det jeg oplever ? Jeg har ikke behov for at få en tæt kontakt til hende, så måske skal jeg bare ignorere hende og lade være med at invitere hende til noget i vores hjem. Det er min søster, og det bør jo betyde meget, men jeg er nok mest til at "udelukke" hende lidt af mit liv. Jeg synes ikke hun respekterer mig, min mand og vores familie ved den måde hun opfører sig.

Det blev lidt langt, men det fylder ......

Vil gerne være ano, da jeg jo ikke ved om min søster eller andre i familien læser med her på sitet.

Oh hvor jeg dog forstår dig... Jeg har selv problemer med min bror... Jo jeg ville lukke hende ude, ærligt og redeligt... og bede din mor om at lade være med at fortælle dig hvad din søster bilder hende ind...

Betina1978

Anmeld

25. juni 2008

MorCamilla

Hejsa..

Jeg ville ikke udelukke hende helt.. I første omgang ville jeg tage en snak med hende, ringe til hende om formiddagen evt, når hun ikke har drukket, og få en snak om de ting du oplever.. Måske gør hun det bare for at være sød overfor din mand - jeg ved godt at det lyder lidt underligt, men jeg er vist bare en af dem der altid prøver at se det bedste i folk..
Hvis det så ikke hjælper tror jeg også at jeg ville udelukke hende...

Har du tænkt på at det måske er fordi hun er jaloux på det dig og din mand har sammen at hun gør de ting hun gør - og siger de ting hun har sagt til jeres mor?? Måske hun er så meget karriere menneske fordi hun mangler noget i sit liv - en at dele det med.. Ud over hendes børn? Bare et gæt her fra..

Jeg håber at alt ordner sig for jer..

Knus fra Camilla.

Anmeld

25. juni 2008

Doktor Doolittle

Kære Ano

Jeg synes lidt selv du svarer på dit spørgsmål ved at skrive at du egentlig mest er til at udelukke din søster lidt fra dit liv. Som jeg læser din beskrivelse har I heller ikke rigtig noget sammen der er "værd at samle på" bortset fra at I er i familie. Hvis hun havde været en veninde havde du droppet hende for længst. Og... at du vælger ikke at invitere din søster ind i dit hjem behøver jo ikke betyde, at du ikke kan have et overfladisk forhold til hende til diverse familiefester, der foregår udenfor dit hjem. Så kan du hyggesnakke med hende indtil hun bliver fuld og derefter søge bedre selskab.
Med mindre du har behov for at sige til hende, hvad det drejer sig om, ville jeg nok ikke ofre krudtet på det. Du kan jo overveje, hvad du vil svare, hvis hun på et tidspunkt spørger dig direkte, hvorfor hun ikke længere inviterer dig hjem.

Jeg mener også, du bør sige til din mor, at du ikke er interesseret i at høre hvad din søster siger om dig og din mand. Jeg forstår ikke rigtig hvad hun har gang i, måske ville hun hellere leve dit liv end sit eget, måske er det ønsketænkning, de ting hun fortæller din mor.

Jeg ville personligt have svært ved hvis min søster var så nærgående overfor min mand. Jeg ville ærligt talt finde det en anelse mærkeligt, at han ikke sagde fra. Men omvendt er mænd jo tit ret konkrete i deres tankegang, så hvis de intet lægger i noget, er der heller ikke noget problem.

Jeg håber du finder en for dig god løsning :)

(H) og mange tanker fra Tina

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.