Jeg har lidt et dilemma.
Jeg har en søster, som er meget forskellig fra mig. Hun er en del ældre og er 100 % karrieremenneske. Jeg har ikke ret tæt kontakt til hende, men ser hende nogle gange om året, hvis der er fødselsdage mm. Mit dilemma har flere sider.
Den ene side er, at min mor ofte fortæller, at min søster kritiserer mig og min mand. Jeg ved ikke præcis, hvad hun siger, da min mor ikke vil sige det. Det eneste jeg ved er, at hun fremlægger det som om hun hjælper os og besøger os ofte. Hun har aldrig hjulpet os med noget som helst og hun har besøgt os 5 gange på 3 år .... så hvilken virkelighed det er hun lever i, ved jeg virkeligt ikke.
En anden side er, at hun ofte kan være rar at være sammen med, lige indtil hun begynder at drikke. Jeg er ret sikker på at hun har et alkoholproblem. Hvis man ringer til hende efter kl 19 - 20 uanset weekend eller hverdag er hun beruset. Når hun bliver beruset, hvilket sker stort set hver gang vi ses, hvis der serveres vin, bliver hun ofte ubehagelig, højrøstet, kritiserende og sarkastisk.
En tredje side er, at hun stor flirter med min mand. Han ser det ikke som et problem, da der gik lang tid før det gik op for ham ,at det er det hun gør. Hun er single, har været det i mange år og har 3 børn. Når vi ses sker det ofte, at hun næsten kun vil tale med min mand og det er uanset selskabets størrelse. Hun sidder ofte og stryger ham på armen eller over ryggen, hvilket jeg faktisk synes er træls. Jeg ved, at min mand er ligeglad og ofte forsøger at lægge afstand til hende, men jeg synes det er meget upassende. Hendes flirten er så markant, at en af mine veninder (efter at de havde været inviteret til fødselsdag i vores hjem samtidigt med min søster) sagde til mig, at hun aldrig kunne finde på at lade sin mand være alene med min søster, når hun ser hvordan hun er over for min mand. Det skal lige siges, at jeg aldrig har haft nævnt flirteriet overfor min veninde, så det hun sagde var udelukkende på grund af det, hun selv havde observeret.
Mit dilemma er groft sagt: skal jeg på en eller anden måde konfrontere min søster med det jeg oplever ? Jeg har ikke behov for at få en tæt kontakt til hende, så måske skal jeg bare ignorere hende og lade være med at invitere hende til noget i vores hjem. Det er min søster, og det bør jo betyde meget, men jeg er nok mest til at "udelukke" hende lidt af mit liv. Jeg synes ikke hun respekterer mig, min mand og vores familie ved den måde hun opfører sig.
Det blev lidt langt, men det fylder ......
Vil gerne være ano, da jeg jo ikke ved om min søster eller andre i familien læser med her på sitet.
Anmeld