Hæs pga pollen???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.240 visninger
9 svar
0 synes godt om
9. juli 2010

mortilfreja

Hej.

Jeg har nu i over en uge været hæs og tænker om det kan være pga det høje græspollen??

Nogen der har prøvet det eller har det på samme måde som mig??

Det er virkelig irriterende.. Om aftenen kan jeg oz have det som om jeg er lige ved at blive godt forkølet med ømhed i kroppen og trykken i hovedet og let kløende øjne. Ved godt at det kan være tegn på pollenallergi men er hæshed oz en af bivirkningerne ved det???

Hjælp..!!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juli 2010

K&S

Hejsa

Jeg lider også af pollenallergi og jeg kan godt nogle gange føle mig forkølet og være ru i halsen, som giver en hæs stemme - men tager du ikke nogen former for allergi-medicin? For det plejer at hjælpe hos mig

Katja

Anmeld

9. juli 2010

mortilfreja

K&S skriver:

Hejsa

Jeg lider også af pollenallergi og jeg kan godt nogle gange føle mig forkølet og være ru i halsen, som giver en hæs stemme - men tager du ikke nogen former for allergi-medicin? For det plejer at hjælpe hos mig

Katja

Nej tager ingen medicin for har aldrig lidt af det før.. Men nu jeg tænker nærmere over det så var jeg oz hæs nogle uger sidste sommer men slog det hen med at det nok var varmen og den høje luftfugtighed. Har ikke fået konstateret pollenallergi.

Hvad kan jeg gøre ved den hæshed??

Anmeld

9. juli 2010

Vingummien

mortilfreja skriver:

Hej.

Jeg har nu i over en uge været hæs og tænker om det kan være pga det høje græspollen??

Det er virkelig irriterende.. Om aftenen kan jeg oz have det som om jeg er lige ved at blive godt forkølet med ømhed i kroppen og trykken i hovedet og let kløende øjne. Ved godt at det kan være tegn på pollenallergi men er hæshed oz en af bivirkningerne ved det???

Hjælp..!!!

Jeg får en næsesparay ed lægen der virker på det. Jeg kan blive så hæs af polen at jeg hoster konstant og næsten ik kan snakke er vildt ubehageligt

Anmeld

9. juli 2010

mortilfreja

Jeg vil prøve at tage på apoteket og se hvad de kan gøre..  Tak for jeres svar

Anmeld

9. juli 2010

<3

Få lavet en priktest hos lægen også se hvad han siger ud fra testen

Anmeld

9. juli 2010

K&S

mortilfreja skriver:

Nej tager ingen medicin for har aldrig lidt af det før.. Men nu jeg tænker nærmere over det så var jeg oz hæs nogle uger sidste sommer men slog det hen med at det nok var varmen og den høje luftfugtighed. Har ikke fået konstateret pollenallergi.

Hvad kan jeg gøre ved den hæshed??

Du kan jo få nogle præparater i håndkøb på apoteket mod høfeber/pollenallergi - du kan jo prøve en tablet eller næsespray -jeg har tidligere været rigtig tilfreds med Mildin tabletter og Livostin næsespray, men får nu noget, man må tage som gravid - det har jeg forresten ikke lige set, om du er??) men så kan du måske (lige nu og her) afhjælpe symptomerne, men ellers - gå til din læge og få ham til at teste dit blod, jeg fandt i hvert fald ud af at jeg var allergisk overfor MANGE ting, hvor nogle af dem også kan give krydsallergi, så jeg f.eks. ikke kan tåle tomater i større mængder eller rucola-salat, som jeg altid har elsket

Håber du finder en løsning, for det er da møgirriterende at skulle være hæs hele tiden

Katja

Anmeld

9. juli 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
mortilfreja skriver:

Hej.

Hjælp..!!!

Altså i mange år, har jeg fået en uforklarlig mega overdrevet halsbetændelse , når birkesæsonen har været på sit højeste... Så det tror jeg altså godt man kan.

Jeg har i år, ikke fået det. Om det så er fordi mit immunforsvar er anderledes, pga graviditeten, eller hvad, ved jeg ikke.

Men altså - det tror jeg sagtens du kan få af pollen ...

Anmeld

9. juli 2010

FrkT

Det kan du bestemt godt få, for jeg lider af præcis det samme i denne periode, det startede i går. Og har ikke ondt i halsen eller føler mig syg, men mine øjne klør lidt og så er jeg mega hæs. Og jeg har nemlig lidt pollenallergi, som dog kun kommer når pollentallene er meget høje

Anmeld

9. juli 2010

mortilfreja

FrkT skriver:

Det kan du bestemt godt få, for jeg lider af præcis det samme i denne periode, det startede i går. Og har ikke ondt i halsen eller føler mig syg, men mine øjne klør lidt og så er jeg mega hæs. Og jeg har nemlig lidt pollenallergi, som dog kun kommer når pollentallene er meget høje

Her startede det oz med meget lidt ondt i halsen som var væk efter et par timer. Og nu føler jeg mig bare sløj og hæs. Specielt om aftenen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.