patella skriver:
Bastian har nu spist "rigtig" mad i en måned og er blevet meget glad for havregrød eller øllebrød om morgenen og ELSKER sin grønsagsmos med forskelligt moset kød om aftenen 
Men det er nok ved at være tid til det 3. skemåltid. Vi har prøvet lidt med noget Cultura med sveskemos p.g.a. hård mave, men han er godt nok ikke vild med det 
Hvad har I af forslag til det 3. skemåltid, hvis det ikke skal være rugbrød endnu.
Og hvornår kan man begynde på rugbrød - han er ikke så vild med klumper eller at tygge endnu...
Tak for evt. svar 
Hejsa ;-)
Nicolai begyndte på rugbrød da han var 6mdr, med forskelligt smørbart pålæg.. jeg skar det ud i hapsere på en tallerken med lidt mælk.. i starten brugte jeg mme for at han ku kende smagen, så sødmælk og nu ingenting... Så kunne det stå og suge det til sig, indtil det blev dejligt blødt...
Ellers kan du prøve med lidt yoghurt - de små SKAL ha den fede med 3,5%procent fedt, da der er for mange proteiner i det andet... Jeg plejer at købe en sødmælksyoghurt naturel... Og så rører jeg det op med sukkerfri marmelade eller med frugtmos.. yoghurt må dog ikke gælde for et fuldt måltid, kun mellemmåltid..
Nicolai er nu 8mdr og spiser:
Morgen - havregrød
Formiddag - grovbolle
Middag - rugbrød
Eftermiddag - grovbolle og frugt
Sen eftermiddag inden aftensmad - riskiks, grøntsager i små hapsere, osthaps, frugtstang...
Aftensmad - enten det samme som os, eller kartofler og grøntsager samt kød eller fisk..
Anmeld