Jeg var til en tryghedsscanning idag og de kunne ikke se noget foster. Kun den tomme sæk. Dog med noget grums i bunden, som lægen mente ku være "madpakken" - hvilket jeg regner med er det, som senere udvikler sig til moderkagen ?
Ifølge den officielle tællingsmetode er jeg 7+6, men da min cyklus normalt er på 31-32 dg, og jeg normalt først har ægløsning på den 18. dag (der får jeg ihf som regel smerter v æggestokkene), så kan det godt være, at fosteret kun er 5+3 uger gammelt, målt fra ægløsningstidspunktet.
Derfor vil de ha' mig til en ny scanning om en uge, hvor der så gerne sku være noget at se, sagde de. Det går jeg så og håber på, men er ærlig talt lidt slukøret og bekymret.
Som jeg har skrevet flere andre steder, så aborterede jeg nemlig i efteråret formentlig i 10.-11.uge (vi var usikre på befrugtningstidspunktet), men de mente på hospitalet, at fosteret var gået i stå meget tidligere end det, for de ku ikke se spor af et veludviklet foster. Nu tænker jeg så, om det mon har været det samme problem sidste gang, nemlig et såkaldt vindæg. Men i efteråret havde jeg en del smerter og havde mindst 1 tilnærmelsesvis normal menstruationsblødning, selvom jeg var gravid. Jeg havde mange menstruationsagtige smerter og pletblødte ind imellem. Det har jeg slet ikke gjort denne gang, men haft en god fornemmelse af graviditeten. Jeg har haft de normale gener, men ellers haft det fint. Så jeg forstår det ikke rigtig, hvis det sku være en gentagelse.
Er der nogen, der har mere erfaring med dette ?
Og som måske kan svare mig på, om et "vindæg" også er det, man kalder Mola-graviditet ?
Mola-symptomerne minder meget om det, jeg havde i efteråret. Men i efteråret nåede jeg aldrig at blive scannet, så jeg ved ikke, hvordan der så ud indvendig.