Mit første pralebillede - og hjælp til fondant...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.012 visninger
6 svar
0 synes godt om
8. juli 2010

Thalia

Hej damer

Eftersom i alle sammen formår at vise utroligt flotte kager frem, tænker jeg at i måske også kan hjælpe mig lidt.

Jeg har efterhånden lavet 3-4 kager med fondant (den seneste er vedhæftet), men jeg har ærlig talt utrolig svært ved at lave kager der både smager godt og ser pæne ud

Jeg har både forsøgt mig med købefondant som jeg så selv indfarver, og sugarpaste købt i fine farver og hjemmelavet MMF, men jeg synes at lige meget hvad så ender jeg med kager hvor ingen gider æde pynten fordi det smager af billigt tyggegummi...

Jeg forsøger at rulle fondanten ud så den kun er 1-2 mm tyk, men jeg synes faktisk ikke det gør den vilde forskel.

Er det bare mig (og resten af min familie) der er kræsne, eller er der et eller andet helt grundlæggende jeg gør galt?

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juli 2010

Kamelia

Ingen i min familie bryder sig om fondant/MMF, så jeg bruger helst chokoladeovertræk/fondant eller marcipan.

Men laver stadig blomster o.lign i MMF, de pynter men ingen spiser det!

Kamelia

Anmeld

8. juli 2010

Alexis - i den virtuelle verden!

Thalia skriver:

Hej damer

Eftersom i alle sammen formår at vise utroligt flotte kager frem, tænker jeg at i måske også kan hjælpe mig lidt.

Jeg har efterhånden lavet 3-4 kager med fondant (den seneste er vedhæftet), men jeg har ærlig talt utrolig svært ved at lave kager der både smager godt og ser pæne ud

Jeg har både forsøgt mig med købefondant som jeg så selv indfarver, og sugarpaste købt i fine farver og hjemmelavet MMF, men jeg synes at lige meget hvad så ender jeg med kager hvor ingen gider æde pynten fordi det smager af billigt tyggegummi...

Jeg forsøger at rulle fondanten ud så den kun er 1-2 mm tyk, men jeg synes faktisk ikke det gør den vilde forskel.

Er det bare mig (og resten af min familie) der er kræsne, eller er der et eller andet helt grundlæggende jeg gør galt?

Man kan købe noget meget finthakket marchipan og blande i. Det giver en lidt bedre smag synes mange. Måske er det en mulighed?

Forresten rigtig flot kage du har lavet

Anmeld

8. juli 2010

Thalia

Kamelia skriver:

Ingen i min familie bryder sig om fondant/MMF, så jeg bruger helst chokoladeovertræk/fondant eller marcipan.

Men laver stadig blomster o.lign i MMF, de pynter men ingen spiser det!

Kamelia

Men farver du så marcipanen?

Og hvordan slipper du for at den bliver grynet?

Anmeld

8. juli 2010

Thalia

Alexis skriver:

Man kan købe noget meget finthakket marchipan og blande i. Det giver en lidt bedre smag synes mange. Måske er det en mulighed?

Forresten rigtig flot kage du har lavet

Takseha

Jeg har fundet ud af at kagedekorering er utroligt afstressende - lidt ligesom at lege med modellervoks. Man får bare ondt i maven på en anden måde

Anmeld

8. juli 2010

Sommerfuglelarven

Vi bryder os heller ikke om MMF, og derfor gider jeg ikke lave kager med det mere, jeg laver dem flotte med andre ting istedet for

Anmeld

8. juli 2010

Kamelia

Thalia skriver:

Men farver du så marcipanen?

Og hvordan slipper du for at den bliver grynet?

Har endnu ikke farvet så meget til overtræk. Men har nu en del pastafarve og tror det vil være fint, ellers pulverfarve.

Jeg har for det meste købt de færdigudrullede marcipanlåg, hvia det var en hel kage der skulle dækkes og så var det bare marcipan-farvet.

Og så accepterer jeg bare at det er grynet.

Har fundet en opskrift på noget chokoladeovertræk - det skal jeg prøve en dag!

Kamelia

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.