Den der ÆL, hvorfor så mange problemer?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.696 visninger
22 svar
0 synes godt om
8. juli 2010

Chalala85

Ja altså piger, jeg er en smule forvirret. Når jeg bruger beregnerne på nettet for at udregne hvornår jeg har ÆL får jeg forskellige datoer, i denne månede er det d, 11/7 -16/7 hvor de mener jeg har ÆL.

Jeg har en cyklus på 27 dage og havde min sidste mens første dag d 4/7-2010. Hvordan kan jeg bedst regne det ud så jeg er sikker?!

Vil det være bedst at benytte ÆL teste?!

Er lidt rund på gulvet her

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juli 2010

CamillaValby

Chalala85 skriver:

Ja altså piger, jeg er en smule forvirret. Når jeg bruger beregnerne på nettet for at udregne hvornår jeg har ÆL får jeg forskellige datoer, i denne månede er det d, 11/7 -16/7 hvor de mener jeg har ÆL.

Jeg har en cyklus på 27 dage og havde min sidste mens første dag d 4/7-2010. Hvordan kan jeg bedst regne det ud så jeg er sikker?!

Vil det være bedst at benytte ÆL teste?!

Er lidt rund på gulvet her

Hej med dig.

Jeg ville helt sikkert købe ÆL test for at vide din præcis. Når de siger på cirka d. 14 dage. Er det ud fra gennemsnittet. Men nogle har nogle helt andre datoer.

Jeg har d. 15 dag. Men min cyklus er på cirka 32 dage +

Anmeld

8. juli 2010

Decoban

for at du kan være helt sikker, er det nok smartest at prøve æl-tests i en periode...

de 4-5 dage som beregningen på nettet kommer med, er ikke hvornår du har æl, men hvornår din mest frugtbare periode er, hvor du sandsynligvis vil have æl på sidstedagen i den periode...

men ellers, hvis du normaltvis har udflåd, så prøv at bemærke konstistensen, farve og måske lugt ef dette (ikke så lækkert nej), det kan hos nogle vise tegn på hvor langt i cyklussen man er...

du kan læse mere om det her: http://www.morsbaby.net/rugegahvakdsg.html

Anmeld

8. juli 2010

Nadia&Daniel

Er lidt nysgerrig ang. det emne, da vi besluttet os for at jeg skulle droppe p-pillerne, lad vi bare gå naturens gang ang. med at blive gravid, (vi tjekkede slet ikke om på det med ÆL - eller rettere, jeg tænkte slet ikke på det), havde en del hyggeaftner hvor vi forkælede hinanden (med et formål) - og vupti - nu er jeg over 23 uger dagen i dag.

Men men men - det har også kostet i tests - de er ikke ligefrem billige..

Anmeld

8. juli 2010

Decoban

men man kan også bare bruge den tilgang at man er sammen hver 2-3 dag, da mandens sæd kan overleve op til 5 dage i kvinden, og det derfor øger risikoen for at der vil være levende sædsæller når æl finder steden, uden man behøver være bevidst om hvornår den finder sted...

Anmeld

8. juli 2010

Chalala85

CamillaValby skriver:

Hej med dig.

Jeg ville helt sikkert købe ÆL test for at vide din præcis. Når de siger på cirka d. 14 dage. Er det ud fra gennemsnittet. Men nogle har nogle helt andre datoer.

Jeg har d. 15 dag. Men min cyklus er på cirka 32 dage +

Jeg overvejer ogsp om ikke det vil være den bedste løsning

Anmeld

8. juli 2010

Chalala85

Decoban skriver:

for at du kan være helt sikker, er det nok smartest at prøve æl-tests i en periode...

de 4-5 dage som beregningen på nettet kommer med, er ikke hvornår du har æl, men hvornår din mest frugtbare periode er, hvor du sandsynligvis vil have æl på sidstedagen i den periode...

men ellers, hvis du normaltvis har udflåd, så prøv at bemærke konstistensen, farve og måske lugt ef dette (ikke så lækkert nej), det kan hos nogle vise tegn på hvor langt i cyklussen man er...

du kan læse mere om det her: http://www.morsbaby.net/rugegahvakdsg.html

Jeg ved godt det med de der 4-5 dage men testene laver den forskellige startdato.

når man har det de rudflåd er det så der ÆL er bedst eller hvordan?!

Anmeld

8. juli 2010

Chalala85

Nadia&Daniel skriver:

Er lidt nysgerrig ang. det emne, da vi besluttet os for at jeg skulle droppe p-pillerne, lad vi bare gå naturens gang ang. med at blive gravid, (vi tjekkede slet ikke om på det med ÆL - eller rettere, jeg tænkte slet ikke på det), havde en del hyggeaftner hvor vi forkælede hinanden (med et formål) - og vupti - nu er jeg over 23 uger dagen i dag.

Men men men - det har også kostet i tests - de er ikke ligefrem billige..

Nej de koster en del for det er jo svært ikke at teste hehe..

Jeg har prøvet i 5 måneder nu efter jeg mistede og ja er nok bare super utålmodig..

Anmeld

8. juli 2010

Chalala85

Decoban skriver:

men man kan også bare bruge den tilgang at man er sammen hver 2-3 dag, da mandens sæd kan overleve op til 5 dage i kvinden, og det derfor øger risikoen for at der vil være levende sædsæller når æl finder steden, uden man behøver være bevidst om hvornår den finder sted...

Ja den har jeg goså hørt skulle være en ret god løsning. Så er der også en super god grund til at sengen skal knirke hele tiden hihi

Anmeld

8. juli 2010

Decoban

Chalala85 skriver:

Jeg ved godt det med de der 4-5 dage men testene laver den forskellige startdato.

når man har det de rudflåd er det så der ÆL er bedst eller hvordan?!

narhhh, de fleste har udflåd hele cyklus, eller store dele af den... det der står er at den bliver mere æggehvide-agtig, når man har æl...

og sådan har det også været ved mig, jeg har aldrig testet for æl, da jeg kan mærke den (får svage smerter i den ene side) samt meget slimet klart udflåd...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.