Næseblod!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.998 visninger
12 svar
0 synes godt om
8. juli 2010

DK

Min datter er begyndt at få næseblod. Her de sidste par uger har hun haft det sådan hver til hver anden dag. Pludselig løber det bare ud. Hun har aldrig haft næseblod før, og det er mærkeligt at hun pludselige har fået det, og så så tit.

Er der andre der har prøvet det? Altså næseblod ofte sådan helt ud af det blå? Og går det over igen?

Knus Ditte

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juli 2010

CiSo

altså dengang jeg var lille, der havde jeg det rigtig tit og der skulle ingenting til, jeg vågnede tit op hvor min pude var smurt ind i blod. 

Der er vel ikke andet at gøre ved det end at sutte på isterninger, det hjælper ihvertfald... 

Altså med tiden er jeg vokset fra det, så det går nok over igen på et tidspunkt.

men hvis det er et meget stort problem, er det vidst noget med at man kan blive brændt inde i næsen??

Anmeld

8. juli 2010

Frejsmor

Det havde jeg meget tit da jeg var barn, det kom fuldstændig ud af det blå, jeg behøvede ikke at være faldet eller have pillet næse eller noget som helst, og det kom altid på de mest ubelejlige tidspunkter, gerne når jeg var i skole eller til fritidsaktiviteter!

En dag havde jeg så meget næseblod at min mor og jeg blev eninge om at det måtte slutte, tror jeg blødte 3 håndfulde eller mere..

Men jeg kom til øre, næse hals-læge og fik ætset nogle meget fine og tyndeblodkar i næsen, som var årsagen til at jeg fik de spontane næseblødninger..

Jeg har ikke haft næseblod siden!!

Så hvis det bliver ved, sys jeg da du skal tage hende til lægen og blive kigget på, så I evt. kan få en henvisning..

Knus

Anmeld

8. juli 2010

DK

Ja hvis det bliver ved må vi gøre det! Men det er bare underligt at hun nu i 6 år aldrig har haft næseblod, og så nu kommer det hele tiden. Hun har lige haft det igen, og der sad hun bare ved siden af mig i sofaen og pillede hverken næse eller var fysisk aktiv!

Anmeld

8. juli 2010

CiSo

ja, det er svært at sige hvad det er.. men det er præcis sådan det også var for mig, ud af det blå... Men det er noget med at man har nogle meget sarte boldkar oppe i næsen eller noget. 

Anmeld

8. juli 2010

DK

sophieamalia skriver:

ja, det er svært at sige hvad det er.. men det er præcis sådan det også var for mig, ud af det blå... Men det er noget med at man har nogle meget sarte boldkar oppe i næsen eller noget. 

Tja... det er jo heldigvis ikke farligt eller gør ondt eller noget! Det er bare træls for Kirstine!

Anmeld

8. juli 2010

CiSo

DK skriver:

Tja... det er jo heldigvis ikke farligt eller gør ondt eller noget! Det er bare træls for Kirstine!

ja, det er nemlig rigtig træls!! jeg husker det tydeligt, at det kom når man legede aller bedst, og så måtte man stoppe indtil det holdt op med at bløde! Men vi må da håbe det går over igen.

Anmeld

8. juli 2010

Sees

Jeg har meget let ved at få næseblod, og har altid haft det.
Hvis det er utrolig koldt, så står det ud af snotten på mig - Og det samme hvis det er mega varmt.
Hvis jeg nyser (hvilket jeg gør tit, da jeg har høfeber) så kommer det også væltende. Det er super irriterende, men jeg har efterhånden vænnet mig til at have tamponer i næsen

Nå, anyways, jeg har fået af vide af lægen at jeg har meget tynde blodkar i næsen, og da jeg var mindre blev jeg brændt oppe i næsen, for at få det til at stoppe - Det er da også blevet bedre, men ikke sådan SUPER MEGET bedre!

Håber I finder ud af hvad det kan være, og at det ikke chokere prinsessen for meget, at hun sådan bløder fra ansigtet.

Anmeld

8. juli 2010

Mettemus

Sådan havde jeg det også i nogle måneder omkring 6-7 års alderen. Det kom lige ud af ingenting - hvis jeg sad med hovedet nedad, hoppede på trambolin eller hvis jeg bare sov. Pludselig begyndte det bare at løbe. Var ved lægen men fejlede ingenting og efter ret kort tid gik det i sig selv igen. Jeg har aldrig mærket noget til det siden.

Anmeld

8. juli 2010

DK

Mettemus skriver:

Sådan havde jeg det også i nogle måneder omkring 6-7 års alderen. Det kom lige ud af ingenting - hvis jeg sad med hovedet nedad, hoppede på trambolin eller hvis jeg bare sov. Pludselig begyndte det bare at løbe. Var ved lægen men fejlede ingenting og efter ret kort tid gik det i sig selv igen. Jeg har aldrig mærket noget til det siden.

Dejligt! -Altså at det gik over igen! Jamen jeg vil væbne mig med tålmodighed og se hvor længe det bliver ved osv!

Nu vil vi snart i svømmehallen! Det er desværre for koldt til stranden idag, og har looovet Kirstine at vi skulle ud og svømme! Så håber jeg ikke det begynder at løbe derinde!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.