Male udendørs?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

949 visninger
3 svar
0 synes godt om
8. juli 2010

Marco2

Går snart på ferie og har et par hus-projekter jeg gerne vil ha' ført ud i livet. Det er bl.a. maling af vores mur udenfor og lidt træværk ved garagen.

Synes jeg har hørt at maling ikke er så godt når man er gravid, men gør det noget udendørs?

Ag 10+0

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juli 2010

loralilly

Så vidt jeg har hørt fra en maler, så er det faktisk mest vigtigt, at du ikke får malingen på huden, hvor det kan trænge ind i dine hudceller  og ud i kroppen. 

Men det er jo altid en god idé at lufte ud/stå ude, som du jo gør :-)

Så jeg tror sagtens, du kan male, hvis du har handsker på og sørger for, at det ikke sprøjter på dig.

Anmeld

8. juli 2010

loralilly

Ok, nu kiggede jeg så lige forbi netsundhedsplejersken, og hun skriver, at der ikke findes noget maling, der ikke afgiver kemikaliedampe, så man skal undgå at male, når man er gravid...

http://www.netsundhedsplejerske.dk/brevkasse/index.php?option=laessvar&kat=GRAVIDITET&id=15804

Jeg synes, man læser mange forskellige ting rundt omkring. Jeg ville nok undgå helt at male, hvis det var mig - for en sikkerheds skyld.

Anmeld

8. juli 2010

LotteN

jeg malede vores soveværelse da jeg var 8 måneder henne og af hvad jeg ved af, så har min 2 årige datter ikke taget skade.

Min svigermor er maler og sagde jeg gerne måtte male med dette maling, da det ikke indenholdt et eller andet.

Men jeg tror du sagtens du kan male når det er udenfor - bar du ikke står med næsen nede i malingen!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.