Hvordan ville I....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

503 visninger
8 svar
0 synes godt om
7. juli 2010

Anonym trådstarter

Jeg er i den situation at skolen har meldt os til kommunen. Fik et besøg af en socialrådgiver, men hun var heldigvis sød. Fik at vide at hun ville afslutte sagen med det samme da hun ikke kunne finde noget galt. Hvilken lættelse, selv om jeg ved at der ikke er noget at komme efter, er man sku skide bange når kommunen kommer og banker på døren.
Mit spørgsmål til jer er så: Hvordan skal jeg håndtere det med skolen. En del af mig er glad for at de er opmærksomme på 'mulige problemer' men den største del af mig er pisse sur!!!! Jeg føler at vi og ikke mindst børnene nu er stemplet og at de går rundt og tror vi er dårlige forældre. Suk er altså rigtig ked af at de har det syn på os.
Hvordan skal jeg forholde mig til dette????

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. juli 2010

B&J

Anonym skriver:

Jeg er i den situation at skolen har meldt os til kommunen. Fik et besøg af en socialrådgiver, men hun var heldigvis sød. Fik at vide at hun ville afslutte sagen med det samme da hun ikke kunne finde noget galt. Hvilken lættelse, selv om jeg ved at der ikke er noget at komme efter, er man sku skide bange når kommunen kommer og banker på døren.
Mit spørgsmål til jer er så: Hvordan skal jeg håndtere det med skolen. En del af mig er glad for at de er opmærksomme på 'mulige problemer' men den største del af mig er pisse sur!!!! Jeg føler at vi og ikke mindst børnene nu er stemplet og at de går rundt og tror vi er dårlige forældre. Suk er altså rigtig ked af at de har det syn på os.

jeg kan godt forstå du er vild ked af det men også pisse sur... men du kan vil ikke rigtigt gøre noget ved ikke om du kan gå igennem en sagsbehandler og få dem til af snakke med skolen hvorfor de gjorde det men nu har de jo tjekket alt er godt så er der jo ingen ting kun skolen der har lidt for lange øre og finger

men håber da ikke det sker igen

Anmeld

7. juli 2010

Pia.

Puha, det lyder sørme ikke rart... Men det er da næsten skolen der har fået en lang næse her - det havde jo ikke noget på sig... Så jeg ville nok være lige glad ... (tror jeg - ville måske tænke anderledes, hvis det var mig selv)

Men min første tanke var at det jo bare er dejlig at det ikke havde noget på sig... Ved du hvad der har fået skolen til at tænke sådan og tro den var gal - normalt skal der meget til før skolen går videre med sådan noget...

De bedste tanker fra Pia.

Anmeld

7. juli 2010

karina1980

jeg er pt igennem det samme dog har min eks valgt at søge forældremyndighed og bopæls ændring pga underretningen, så oveni at skulle stå ret for kommunen, skal jeg så igennem en retsag med den store.

dog er jeg ret sikker på at kommunen ikke finder noget, da drengen hjemmer er helt normal, det kun skolen han ikke gider.

jeg vil nok som de andre gå ind på skolen med løftet pande og tænke at der fik de vist en over næsen og være glad for at kommunen afsluttede sagen så hurtigt

Anmeld

7. juli 2010

Sara.

Anonym skriver:

Tror jeg ville ha det som dig.... mega ked af det og hamrende sur!!!

Skolen har ikke sagt noget til jer først?

Som udefra stående tænker jeg at det er godt skolen er opmærksom.....

stort kns herfra

Anmeld

7. juli 2010

Anonym trådstarter

Jeg er som sagt glad for at de følger med børnene og tænker på deres ve og vel. Vi var til en bekymrelsessamtale for laaang tid siden, og jeg troede det var det. Følte jeg i hvert fald.
Arhjamen er bare vildt frustreret!!! Ved jo der ikke er noget at komme efter, men nu vil jeg føle at der bliver kigget os over skulderne hele tiden.....tilliden er knækket.

Anmeld

7. juli 2010

mamalicious

Pyyyh hvor hårdt !!!

Hvad gik deres bekymring på ??

Kram og tanker

Anmeld

7. juli 2010

N&J

Jeg tror at jeg ville gå til skolen og snakke med dem, sige som du selv skriver at det da er godt at de har fokus på de her ting, men at de jo har vist sig at være ubegrundet, men at du selvfølgelig er interesseret i at diskutere det hvis de mener at dit barn ikke trives optimalt i skolen grundet evt. hjemmeproblemer, mobning eller andet, så de kommer på banen med de bekymringer de har haft (og du ikke skal det igennem en gang til) , men også gøre opmærksom på at du da er interesseret i, hvis de en anden gang har en bekymring og ønsker ar samarbejde med det, på den måde skaber du en doalog med dem, og du får mulighed for at tage hånd om tingene før de når så vidt som til en anmeldelse (da det vel er det de gjorde, havde det været en indberetning, skulle I vel være oplyst om det)..

Men jeg havde også været møjsur, men tror bare det er bedre at alligere sig med dem som mener der er et problem.. 

Anmeld

7. juli 2010

Fru Dinesen

Uhhh prøvede det da Marcus var helt lille .. pludselig stod to folk fra kommunen og bankede på min dør, de ville tilse at Marcus var ok for en nabo havde ringet og klaget over en masse Barnegråd ... Jeg kunne så fortælle at Marcus havde kolik og derfor græd han en masse ....... men det var en rigtig grim opevelse, og det værste er jo man er registreret i 5 år, selv om det ik har noget på sig , og de har lukket sagen  vilkelt jeg ik syndes er iorden ...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.