Autostol - alder eller vægt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

772 visninger
5 svar
0 synes godt om
7. juli 2010

LauraLW

Remind me...

Hvornår er det man skifter? Ved godt at stolene f.eks hedder 0 - 9 mdr, men der er jo samtidig noget med vægten ik? Skifter man når vægten passer eller når de er 9 mdr?

Laura

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. juli 2010

LotteN

LauraLW skriver:

Remind me...

Hvornår er det man skifter? Ved godt at stolene f.eks hedder 0 - 9 mdr, men der er jo samtidig noget med vægten ik? Skifter man når vægten passer eller når de er 9 mdr?

Laura

vi skiftede da vægten passede - for på et tidspunkt så kan du jo ikke proppe barnet i den lille stol længere

Anmeld

7. juli 2010

Sara.

Jeg vil også helt klar sige vægt og længde!!

Mht alder er der jo mile forskelle på vægt og længde så det kan man ikke gå efter... men man kan bruge det som en slags pegestok. At ca. ved 9 mdr passer det for de fleste af skifte

Anmeld

7. juli 2010

slettet_7530

Ifølge FDM er vægt

Anmeld

7. juli 2010

Diana...

Det hedder 9 mdr eller 9 kg. 

Jeg vil sige det helt kommer and på hvordan barnet sidder i den for hvis h*n stadig sider ordentligt i den er der ingen grund til at skifte det bedst de sidder i den så længe de kan. 

Lucas kunne ikke side i sin mere da han vejet 9 kg fordi han var så bred så han sad skævt i den med ryggen så han ville kommer mere til skade i den end en et nr større så vi skiftet ved 9 kg. 

Knus Diana

Anmeld

7. juli 2010

Klumpe-dumpe

De kloge siger der er 3 kritere for at skifte babystolen ud.

*9 mdr.

*9 kg.

*kan sidde stabilt selv.

Og så skal bebes i hvert fald opfylde 2 af disse kritere.

Jeg flyttede Malucca, da hun var 13½ mdr. og kunne sidde stabilt, men dog vejede hun ikke 9 kg. (Gør hun knap endnu, som 16½ mdr.) Men simpelthen fordi hun var mega hys, hvergang hun blev sat i babystolen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.