bruger I dyne til jeres nye babyer?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

958 visninger
8 svar
0 synes godt om
7. juli 2010

Anetski

hej

Bruger i dyne til jeres babyer eller "pakker" i dem ind saa de ikke kan svinge med armene, faktisk lige som en mumie.

Jeg bor i Australien og det bruger de her da de mener at barnet sover mere trygt da de ikke vaekker sig selv med deres svingende arme osv.

Hvad mener i om det?

Jeg brugte det med min soen til han var mindst en 4mdr gammel.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. juli 2010

TbCp

Anetski skriver:

hej

Bruger i dyne til jeres babyer eller "pakker" i dem ind saa de ikke kan svinge med armene, faktisk lige som en mumie.

Jeg bor i Australien og det bruger de her da de mener at barnet sover mere trygt da de ikke vaekker sig selv med deres svingende arme osv.

Hvad mener i om det?

Da Liva var helt lille brugte hun dyne når hun sov.... indimellem brugte jeg dog at svøbe hende tæt i et tæppe, så hun kunne falde lidt til ro. Det hjalp rigtig godt.
Personligt synes jeg ikke det ser rart ud og jeg ville nok føle mig lidt klaustrofobisk hvis jeg blev pakket på den måde, men helt små børn nyder det jo faktisk

Anmeld

7. juli 2010

LinLin

Jeg brugte dyne - og kommer også til at gøre det her næste/denne gang! Jeg bryder mig overhovedet ikke om at de ikke kan bevæge sig

Anmeld

7. juli 2010

Koen.

Her bruger vi dyne, men er hun meget urolig en dag så falder hun til ro med det samme hun bliver svøbt tæt i et tæppe

Anmeld

7. juli 2010

L.J.L

Anetski skriver:

hej

Hvad mener i om det?

Lauritz blev født i dec. så han blev svøbt i dynen, så han slet ikke kunne røre arme og ben, og han faldt altid i søvn med det samme! Tror de små nyder at blive svøbt da de må føle det som at ligge trygt inde i livmoderen. Han kunne ikke sove uden at blive svøbt

Anmeld

7. juli 2010

sarahb

Isaac blev pakket ind, men vi stramte den ikk, men den var blot om ham.Han kunne få armene ud og åbne dynen osv. Han Elskede det og gør det stadig. Man kan se så snart man gør det ved ham bliver han helt salig.. Han kan dog også sagtens bare få dynen over sig.

Anmeld

7. juli 2010

Sissel

Jeg svøbte Saha dengang hun var lille, så stramt at hun ikke kunne ligge og baske med armene. Jeg ville ikke selv bryde mig om det, men jeg er heller ikke en baby der har lagt helt krøllet sammen i en mave i 9 måneder.. Hun faldt til ro så snart hun var blevet svøbt.. Så jeg synes det er en smart ting

Anmeld

7. juli 2010

Sakris

Svøber I i en babydyne? Hvordan gør man det, så den bliver rundt om barnet?

Anmeld

7. juli 2010

L.J.L

Sakris skriver:

Svøber I i en babydyne? Hvordan gør man det, så den bliver rundt om barnet?

Når de er helt små kan dynen sagtens vikles godt rundt om barnet, ved at lægge dynen på tværs over barnet og pakke siderne godt ned rundt på ryggen. Men det er ikke så nemt når baby bliver meget større, så har de også mere motorik til at komme fri med armene.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.