baby og mælkeallergi

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

863 visninger
9 svar
0 synes godt om
6. juli 2010

line melias mor

hej piger. vi var på sygehuset her den anden dag og lægen mente det måske er mælkeallergi vores lille pige på 7 måneder har. jeg har fået noget på apoteket jeg skal bruge i stedet for mme men syntes det er svært at finde pålæg osv hvor der ikke er mælk i. nogle der har børn med mælkeallergi og hvad plejer jeres børn at spise.

på forhånd tak

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. juli 2010

line melias mor

slet ingen

Anmeld

6. juli 2010

roenlund

Sagde lægen at i skulle holde jer fra alt???

Jeg snakkede lige med min mor og da jeg havde mækeallergi som lille var det kun mælken jeg ikke kunne tåle, det lidt der var i pålæg osv. var ok...

Anmeld

6. juli 2010

line melias mor

hun sagde det var alt med mælk syntes bare det er rigtig svært da der jo er mælk i rigtig meget men tak for dit svar

Anmeld

6. juli 2010

perzona

Jeg tror at hvis du går i en helsekost butik så vil de sikkert have produkter uden mælk. Der er jo mange børn som lider af mælkeallergi så det ville undre mig om de ikke skulle have noget.

Held og lykke

Anmeld

8. juli 2010

Decoban

nu er det godt nok min kæreste og ikke barn der har mælke-allergi, dog er den ikke så slem at han ikke kan spise pålæg med mælk i osv...

men ved da at tulips (bacon)leverpostej er uden mælk, den brugte vi meget til vores datter i starten, da vi ikke vidste om hun også havde fået mælkeallergi.

Anmeld

8. juli 2010

line melias mor

Decoban skriver:

nu er det godt nok min kæreste og ikke barn der har mælke-allergi, dog er den ikke så slem at han ikke kan spise pålæg med mælk i osv...

men ved da at tulips (bacon)leverpostej er uden mælk, den brugte vi meget til vores datter i starten, da vi ikke vidste om hun også havde fået mælkeallergi.

okay tusind tak har også været i en helsekost butik og fundet noget forskelligt pålæg. det er kun en måneds tid vi skal se det an så krydser fingre for at der ikke er noget

Anmeld

8. juli 2010

Tina2

line melias mor skriver:

hej piger. vi var på sygehuset her den anden dag og lægen mente det måske er mælkeallergi vores lille pige på 7 måneder har. jeg har fået noget på apoteket jeg skal bruge i stedet for mme men syntes det er svært at finde pålæg osv hvor der ikke er mælk i. nogle der har børn med mælkeallergi og hvad plejer jeres børn at spise.

på forhånd tak

Vores søn havde mælkeallergi og blev testet ved børnelægen og der var ingen tvivl... Han brækkede sig dog først ved 50 ml, så han kunne godt få en mad med fx smør på (han var 10 mdr da vi fandt ud af det) eller spise påløg indeholdende mælk....

Jeg var dog i helsekostforretningen og fandt en masse forskelligt...

Og så fik han Nutramigen i flaske til han var 1½ år (jeg stoppede med at amme da han var 8½ mdr) og ellers ris- eller havremælk.... Havremælk får han stadig. Han er 3 år nu, men vil ikke ha' mælk mere. Kaster dog ikke op af det men ved indtagelse af fx yoghurt i flere dage får han børneeksem igen og så må vi smøre med hormonsalve, så giver ham helst ikke mælkeprodukter....

Anmeld

8. juli 2010

Tdittmann

hvad med figen pålæg, bananmad, æggemad, avokado og agurkemad.

Min datter på 5år er også mælke allegier og de er hvad hun har med i madpakken ellers så laver jeg mad til hende hvor jeg bruger soyamælk.

Anmeld

8. juli 2010

Mor til Frederic og Freya

line melias mor skriver:

på forhånd tak

Her er der en side der er guld værd... Den giver også alternativer og hjælp til indkøb.

http://www.foedevareallergi.dk/Boern/Maelkeallergi/forside.htm

Vi har så en dreng der ikke kan tåle tilsætningsstoffer, da de har testet ham for fødevare allergi osv. Men tilsætningstoffer har de til dd ikke nogen test for, så man kan finde ud af hvilken -hvilke han ikke kan tåle. Så vi skal også holde ham væk fra de produkter vi ved han reagerer på.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.