Kvalme!! Hjælp..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

451 visninger
5 svar
0 synes godt om
6. juli 2010

Prinsessens'Mor<3

Hej piger..
Nu hvor jeg er gravid og lykkelig, har
jeg fået sådan en sart mave, der ikke
kan holde til særlig meget.. Den kan iikke
lide særlig mange lugte, syn og tanker,
uden jeg for en slem kvalme.. Det er nok hvis
jeg tænker eller ser alm. mad som jeg før
havde det fint med eller lugter til en parfume
som jeg også finrt kunne lide før..
Jeg har heldigvis ikke kastet op af det endnu..

Nå men så til mine 2 spørgsmål:

Er det, det de kalder for "morgen kvalme"?

Er der noget man kan gøre ved det?
Eller gøre det bedre, nogle tips, ideer?

kk malene,- der et eller andet sted er lykkelig over sin kvalme

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. juli 2010

CiSo

først rigtig mange gange tillykke med din graviditet!!

Jeg havde også kvalme i starten af min graviditet, og for mig var der ikke ret meget der hjalp, men nogle få ting.. 

Mælk, det gav ro i maven på en måde syntes jeg. 

ellers så ristet brød bare med en lille smule smør, hjalp også en del..

Men vi er jo alle forskællige så det er svært at sige, hvad der lige hjælper for dig!

Anmeld

6. juli 2010

Maddox

Først STORT Tillykke med graviditeten

Og JA, det er det de kalder morgenkvalme.. Hvorfor det kaldes det, ved jeg egentlig ikke, for det er vist sjældent det kun er om morgenen

Jeg var den heldige indehaver af kvalme, de første 3 mdr. af begge mine graviditeter  ØV..!

Det eneste jeg kunne spise de dage min kvalme var rigtig slem, var frisk frugt og Sunlolly is  Og det er jo slet heller ikke så ringe, her i sommervarmen..

Og ellers så hold dig så godt du nu kan, fra de stærke lugte/dufte.. Undgå parfume, brug neutral vaskemiddel og få kæresten til at hjælpe med madlavningen, de dage det er værst..

Du kan også prøve et af de der Sea Band armbånd, som f.eks kan købes i Matas.. Har ikke selv prøvet, men de skulle efter sigende virke..

Anmeld

6. juli 2010

sara4

jeg havde osse kvalme og ubehag ved stort set alt de første tre mdr. det var døgnet rundt og som du beskriver så bare tanken om noget gjorde mig helt grøn i hovedet. Nå men jeg kan osse anbefale sun lolly- de er bare lækreellers er det bare, at prøve sig frem. jeg var osse glad for rugbrød, kiks, Coca cola, mint pastiller, yoghurt og øh jeg kan ikke helt huske mere. men det er hårdt pludselig ikke, at kunne holde noget som helst ud. min stakkels mand måtte feks ha ny deo, vi gik over til neutral vaskepulver, det var lige før kaffemaskinen måtte ud i garagen, alle der havde lidt duft på gjorde mig dårlig, selv duften af hest der ellers er min total yndlings duft måtte jeg holde mig fra en måneds tid. og så, som lyn fra en klar himmel forsvandt det hele igen. knus og god bedring

Anmeld

6. juli 2010

Lise

For mig hjalp det at spise frisk frugt - appelsiner, melon, jordbær, u name it. Og hvidt/lyst brød, knækbrød, kiks...

Og så masser af vand eller saftevand.

Held og lykke med det

Anmeld

6. juli 2010

Prinsessens'Mor<3

tak for jeres svar jeg vil helt sikkert
prøve mig frem..
Men nøj det er lige før jeg er gået
hen og blevet vegetar..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.