Night terror/natteterror/natteskræk

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.787 visninger
6 svar
0 synes godt om
6. juli 2010

Hansen97

Vil lige dele dette med jer..

Min dreng på 7½ år har lidt af night terror siden han var helt lille... indtil han blev 5 år vidste vi ikke hvad det var men efter søgning på nettet fandt vi endelig et svar. Året efter begyndte vi at give ham fiskeolie og det hjalp lidt på hans anfald.. de sidste 4 mdr er det dog som om det har taget til i styrke med anfald hver nat istedet for 4-5 gange om ugen...

Så læste jeg om de forskellige æteriske olier og deres virkning og var ude at købe lavendel og ylan ylang olie i går. 3 dråber af hver i en almindelig forstøver/spray flaske. Sprayede hans sengetøj og værelse i går inden han kom i seng og igen da jeg gik i seng.

Og for første gang i 4 mdr (kan godt være det er længere) har han sovet igennem!!!

Jeg kan slet ikke få armene ned !! Jeg syntes det er så fedt... og lækkert at få en nattesøvn igen...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. juli 2010

Mathilde

Hold da op det må være dejligt med en god nattesøvn! jeg har ikke hørt om night terror før... hvad er det for nogle anfald?

Jeg har også en datter der sover rigtig dårligt om natten, så jeg ved hvad det vil sige ikke at få sin søvn. Men ligefrem at vågne hver nat fordi ens barn har anfald....det må altså trække tænder ud!

Anmeld

6. juli 2010

B&J

Jubii tager lige armene op sammen med dig ej hvor er det da dejlig for jer og for ham super super dejlig håber han bliver ved med af sove igennem...

Anmeld

6. juli 2010

Hansen97

Hold da op det må være dejligt med en god nattesøvn! jeg har ikke hørt om night terror før... hvad er det for nogle anfald?

Jeg har også en datter der sover rigtig dårligt om natten, så jeg ved hvad det vil sige ikke at få sin søvn. Men ligefrem at vågne hver nat fordi ens barn har anfald....det må altså trække tænder ud!

Ja da han blev 5 år gammel kunne jeg tælle på 2 hænder de gange han havde sovet igennem en hel nat. Det er monster hårdt og bliver altså ikke nemmere jo ældre de bliver, fordi man jo selv mener de burde være gamle nok til at sove igennem

Her er lige et link der forklarer lidt.

www.terror-night.blogspot.com

Anmeld

6. juli 2010

Mathilde

112233 skriver:

Ja da han blev 5 år gammel kunne jeg tælle på 2 hænder de gange han havde sovet igennem en hel nat. Det er monster hårdt og bliver altså ikke nemmere jo ældre de bliver, fordi man jo selv mener de burde være gamle nok til at sove igennem

Her er lige et link der forklarer lidt.

www.terror-night.blogspot.com

Puh det lyder skræmmende! Håber han snart vokser fra det, som der står de normalvis gør 

Anmeld

6. juli 2010

Sommerfuglelarven

Jeg tror at det er det samme, som vores datter er ramt af. Siden hun var 6 mdr gammel er det meget få nætter hun har sover igennem, og hun er 4 år nu. Vi har søgt hjælp ved læge, sundhedsplejersker, zoneterapi osv., men intet har hjulpet. Og vi ved virkelig ikke hvad vi skal gøre, vi synes at vi har prøvet alt - men æteriske olier har ikke været i min tanke, men nu vil jeg da fluks ned og købe noget lavendel olie, og håbe på at det hjælper

Anmeld

6. juli 2010

Hansen97

Sommerfuglelarven skriver:

Jeg tror at det er det samme, som vores datter er ramt af. Siden hun var 6 mdr gammel er det meget få nætter hun har sover igennem, og hun er 4 år nu. Vi har søgt hjælp ved læge, sundhedsplejersker, zoneterapi osv., men intet har hjulpet. Og vi ved virkelig ikke hvad vi skal gøre, vi synes at vi har prøvet alt - men æteriske olier har ikke været i min tanke, men nu vil jeg da fluks ned og købe noget lavendel olie, og håbe på at det hjælper

Jeg håber da at dette hjælper jer også.

Det er også ekstremt vigtigt at overholde sengetiderne da det eskalerer hvis de bliver overtrætte. Så nu har vi indført en striks rutine herhjemme der hedder i seng kl. 19.30 lys slukket, fjernsyn slukket.

Og hvis vi så har været eller skal nogen steder så sørger vi for at "tvinge" ham til at hvile/sove 1 time midt på dagen... og ikke have det for varmt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.