Erfaring med ballonkateter søges

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.743 visninger
3 svar
0 synes godt om
6. juli 2010

sbs78

Hejsa

Jeg skal sættes i gang med ballonkateter i dag, og kunne godt tænke mig at hører, om der er nogle af jer det har prøvet det.

Jeg vil ikke høre nogle negative/dårlige historier omkring dette

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. juli 2010

Anne85

sbs78 skriver:

Hejsa

Jeg skal sættes i gang med ballonkateter i dag, og kunne godt tænke mig at hører, om der er nogle af jer det har prøvet det.

Nu har jeg efterhånden også læst alt hvad der læses kan omkring igangsættelse da jeg frygter det blir enden på denne graviditet.

Og umiddelbart synes jeg det lyder meget harmløst med sårn et ballon kateter: 

"Når livmoderhals og livmodermund er umodne

Hvis livmoderhalsen er umoden, vil første skridt være at lægge et ballonkateter. Det bliver lagt om aftenen og du går hjem og sover. Næste morgen undersøger vi, om kateteret har åbnet livmodermunden så meget, at vi kan gå et skridt videre og prikke hul på fosterhinderne. Hvis man ikke kan prikke hul på fosterhinderne, skal livmoderhalsen modnes videre med stikpiller.

Ballonkateter

Et ballonkateter er et blødt gummirør, der føres op gennem livmoderhalsen. I enden af kateteret findes to balloner, der efter oplægning fyldes med saltvand. Ballonerne påvirker livmoderhalsen, så den afkortes og begynder at åbne sig. Der kan være lidt ubehag i forbindelse med at kateteret bliver lagt op.

Ballonkateteret lægges om aftenen på fødegangen og skal blive liggende i ca. 12 timer Du kan godt få murrende smerter og sammentrækninger i livmoderen af kateteret. Når det fjernes, har livmodermunden ofte åbnet sig tilstrækkeligt til at jordemoderen kan prikke hul på fosterhinderne.

I de fleste tilfælde tager du hjem og sover efter kateteret er lagt. Hvis du bliver indlagt, kan din mand overnatte sammen med dig. Er du indlagt i forvejen på vores sengeafsnit pga. komplikationer, kan din mand desværre ikke overnatte."

Men det ku da være lidt sjovere for dig at høre hvis der er nogle af de dejlige damer herinde der rent faktisk har prøvet det

Held og lykke... glæder mig til en million updates på sms og til at møde din lille prinsesse...

Anmeld

6. juli 2010

Skouboe

Jeg fik ballonkateter da jeg blev sat i gang med min datter.

Det er forholdsvist ubehageligt og kan godt gøre lidt ondt at få den lagt, men værre er det ikke. Jeg skulle have ballonen på natten over og da den er træls at gå med og gav nogle plukveer der bed, så fik jeg ikke sovet så meget, men det er på ingen måde noget at være bange for. Jeg fik heldigvis lov til at tage hjem med min, så jeg var fri for at overnatte på hospitalet.

Kateteret udvidede mig nok til at de kunne tage vandet, så den gjorde sit "arbejde", selvom den ikke var specielt behagelig.

Anmeld

6. juli 2010

Anne85

sbs78 skriver:

Hejsa

Hva så søde... hvordan gik samtalen?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.