sbs78 skriver:
Hejsa
Jeg skal sættes i gang med ballonkateter i dag, og kunne godt tænke mig at hører, om der er nogle af jer det har prøvet det.
Jeg vil ikke høre nogle negative/dårlige historier omkring dette 
Nu har jeg efterhånden også læst alt hvad der læses kan omkring igangsættelse da jeg frygter det blir enden på denne graviditet.
Og umiddelbart synes jeg det lyder meget harmløst med sårn et ballon kateter:
"Når livmoderhals og livmodermund er umodne
Hvis livmoderhalsen er umoden, vil første skridt være at lægge et ballonkateter. Det bliver lagt om aftenen og du går hjem og sover. Næste morgen undersøger vi, om kateteret har åbnet livmodermunden så meget, at vi kan gå et skridt videre og prikke hul på fosterhinderne. Hvis man ikke kan prikke hul på fosterhinderne, skal livmoderhalsen modnes videre med stikpiller.
Ballonkateter
Et ballonkateter er et blødt gummirør, der føres op gennem livmoderhalsen. I enden af kateteret findes to balloner, der efter oplægning fyldes med saltvand. Ballonerne påvirker livmoderhalsen, så den afkortes og begynder at åbne sig. Der kan være lidt ubehag i forbindelse med at kateteret bliver lagt op.
Ballonkateteret lægges om aftenen på fødegangen og skal blive liggende i ca. 12 timer Du kan godt få murrende smerter og sammentrækninger i livmoderen af kateteret. Når det fjernes, har livmodermunden ofte åbnet sig tilstrækkeligt til at jordemoderen kan prikke hul på fosterhinderne.
I de fleste tilfælde tager du hjem og sover efter kateteret er lagt. Hvis du bliver indlagt, kan din mand overnatte sammen med dig. Er du indlagt i forvejen på vores sengeafsnit pga. komplikationer, kan din mand desværre ikke overnatte."
Men det ku da være lidt sjovere for dig at høre hvis der er nogle af de dejlige damer herinde der rent faktisk har prøvet det 
Held og lykke... glæder mig til en million updates på sms og til at møde din lille prinsesse...