ARGH for satan tøz!!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.062 visninger
10 svar
0 synes godt om
24. juni 2008

Musen5

En lille episode fra vores stue her til aften...

Da klokken var ca kvart i 6 gik jeg ud for at lave aftensmad til Liv og Benjamin (varme rester) og ber derfor søs om at holde øje med brormand... Ja ja det skal jeg nok siger hun... Der bliver meget stille inde i stuen, og jeg tænker nu ikke videre over det. Da jeg så kommer ind i stuen med to varme tallerkener ser jeg et syn der får mig til nærmest at kaste det hele fra mig. Benjamin står op på sofaborden og Liv sidder "bare" og ser fjersyn... Samtidig m at han ser mig kan jeg se at han er ved at vælte. Heldigvis gøre han det ikke og jeg får ham ned og giver Liv en kæmpe balle. Nok mest fordi jeg er så chokeret. Er godt nok glad for at jeg nåede at få ham ned inden han skvattede.... Det skal lige siges at det er et glasbord, og knægten vejer 12kg

-Pyha

mhlb /mette

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juni 2008

Mikkelmusen

puuuh for en forskrækkelse. Jeg ville nok også være ved at dø af skræk hvis det var mig.

Vi har selv haft glasbord men har skiftet det ud. Dog tror jeg at de fleste glasborde er hærdet. Vores tv-bord kan f.eks. bære omkring 50 kg. Så du skal vist ikke være nervøs for at det springer.
:)
-Christina

Anmeld

24. juni 2008

Musen5

Det skal så dertil lige siges at det ene af benene er gået i stykker og sidder kun løst på.... Det glemte jeg lige at skrive før...

mhlb /mette

Anmeld

26. juni 2008

Pia.

puha.... sikke en forskrækkelse... MEN.... hvor gammel er søster, som skulle tage "ansvaret" for Lillebror og som måtte modtage en skideballe ??? mine de store ville jeg ikke bede om at se efter lillebror, eller jo det ville jeg måske nok, men ville i hvert fadl ikke give en skideballe hvis der skete noget.... for jeg ved da at hvis fjernsynet køre så glemmes alt andet her ;)...

nå et lille sidespring men det var bare min tanke da jeg læste dit indlæg, men det vigtigste var jo at der heldigvis intet skete.... :S

Knus fra Pia.

Anmeld

26. juni 2008

3rollinger

Ja, jeg havde lidt samme tanke som Pia. Det er tidligt at have et reelt ansvar. Jeg kan ogsaa godt bede min datter om at sladre hvis hun ser hendes bror lave noget han ikke boer goere. Men det er bare i et haab om at hun maaske goer det, og ikke fordi jeg 100% forventer at hun goer det, og jeg loeber lidt frem og tilbage for at tage eventuelle farlige situationer.

Men det er utroligt hvad de finder paa de smaa :D Ingen sans for fare og foelger. Ihvertfald godt at bordet holdt og at lillebror blev ovenpaa det.

Hos os skete der det en dag at de begge var i bad (de var 1 1/2 og 3 1/2 aar), og da jeg havde taget den mindste op og givet ham toej paa, skulle jeg vist lige hurtig checke noget paa baby.dk eller noget andet paa computeren. Jeg kunne godt hoere at der skete en masse paa badevaerelset, men havde dog ikke forventet at finde begge to oppe i badekaret igen, den ene nu fuldt paaklaedt og med toej paa. :D:D

Desvaerre er jeg en dummerlap til at tage billeder (altsaa, glemmer det altid), saa oejeblikket blev ikke foreviget. Men det var det vaerd.

Knus
Trine

Anmeld

26. juni 2008

Anja

Kan godt forstå, at du blev forskrækket, men er så også enig i det de andre skriver omkring det at give ansvar til det store barn. Men ved selvfølgelig ikke hvor gammel hun er ? :)

Jeg kan da også godt tage mig selv i at sige det til vores det store på snart 4 år - " se lige efter", men jeg ved også at ansvaret ikke er hans, og jeg ville aldrig give en balle til ham, hvis noget skete. Men når jeg nogle gange siger det er det fordi jeg om ikke andet ved, at han kalder, hvis den lille gør noget han ikke må .... så det er lidt som at have en babyalarm :))

Anmeld

26. juni 2008

Honningblomst

PiaR skriver:

puha.... sikke en forskrækkelse... MEN.... hvor gammel er søster, som skulle tage "ansvaret" for Lillebror og som måtte modtage en skideballe ??? mine de store ville jeg ikke bede om at se efter lillebror, eller jo det ville jeg måske nok, men ville i hvert fadl ikke give en skideballe hvis der skete noget.... for jeg ved da at hvis fjernsynet køre så glemmes alt andet her ;)...

nå et lille sidespring men det var bare min tanke da jeg læste dit indlæg, men det vigtigste var jo at der heldigvis intet skete.... :S

Knus fra Pia.

Enig....det er ikke børns ansvar at se efter søskende, i hvert fald ikke i min verden.
Knus..

Anmeld

26. juni 2008

rlyn

puha.... sikke en forskrækkelse... MEN.... hvor gammel er søster, som skulle tage "ansvaret" for Lillebror og som måtte modtage en skideballe ??? mine de store ville jeg ikke bede om at se efter lillebror, eller jo det ville jeg måske nok, men ville i hvert fadl ikke give en skideballe hvis der skete noget.... for jeg ved da at hvis fjernsynet køre så glemmes alt andet her

Helt enig!!!
Godt der ikke skete noget :)

Anmeld

26. juni 2008

H+S Skjolgborg.

Din datter er jo fra jan 2003 så hun er jo kun 5½år.
Jeg ville da nok lige havde kigge ind da der var stille.
Men jeg ville ikke give hende ballen over det fordi hun er for lille til af få den besked hold lige øje med lille bror på den måde der.Syntes jeg.
Jeg havde nok bare taget søn med i køkken sat ham i en høj stol og give ham nogle gryde sker eller nået han kunne leget med hvis jeg var alene.Min søn som er 7½ år er første lige begynde så småt af se efter sin søster på 23 mdr. Men kun hvis jeg lige skal på wc,hente nået når hun sidder spændt fast i abrnvogn og er der nået råber han morrrrr eller tager det fra hende eller tager hende i hånden og over til hendes legetøj osv.
Men laver jeg mad tager jeg hende med i køkken også ser søn tv-leger eller spiller.
Syntes du skal vente lidt inu med af hun skal se efter sin bror.for hun er for lille kan du jo også se.
Det kunne havde gået meget galt med det bord.
men pyhaaa du kom ind og rede ham.
Mvh Henriette

Anmeld

26. juni 2008

H+S Skjolgborg.

*SSS*...

Lige min ord ud over det jeg selv har skreve*SS*..

Anja skriver:

Kan godt forstå, at du blev forskrækket, men er så også enig i det de andre skriver omkring det at give ansvar til det store barn. Men ved selvfølgelig ikke hvor gammel hun er ? :)

Jeg kan da også godt tage mig selv i at sige det til vores det store på snart 4 år - " se lige efter", men jeg ved også at ansvaret ikke er hans, og jeg ville aldrig give en balle til ham, hvis noget skete. Men når jeg nogle gange siger det er det fordi jeg om ikke andet ved, at han kalder, hvis den lille gør noget han ikke må .... så det er lidt som at have en babyalarm :))

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.