Arbejde-barsels penge

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

368 visninger
7 svar
0 synes godt om
4. juli 2010

Anonym trådstarter

Hej piger er det noget med at man skal have været ansat i 9 mdre før man for fuld barsels penge fra job de normale 14 uger?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. juli 2010

Pige2009

Det er lidt forskelligt fra virksomhed til virksomhed. Du vil jo altid have krav på barselsdagpenge fra det offentlige, men om du også har krav på fuld løn i de første 14 uger, mår stå i jeres medarbejderhåndbog eller lign.

K.h. Linda

Anmeld

4. juli 2010

charlottekri

Baagøe skriver:

Det er lidt forskelligt fra virksomhed til virksomhed. Du vil jo altid have krav på barselsdagpenge fra det offentlige, men om du også har krav på fuld løn i de første 14 uger, mår stå i jeres medarbejderhåndbog eller lign.

K.h. Linda

hm, jeg får fuld løn i de første 26 uger ifølge min kontrakt... det er måske ikke normalt??

Anmeld

4. juli 2010

Anonym trådstarter

charlottekri skriver:

hm, jeg får fuld løn i de første 26 uger ifølge min kontrakt... det er måske ikke normalt??

nej du er bare heldig

Anmeld

4. juli 2010

Pige2009

charlottekri skriver:

Der er intet normalt hvad det angår - det kommer helt an på virksomheden og den overenskomst der evt. er indgået. Det er dog kotume mange steder, at man via sin anciennitet "optjener" ret til fuld løn i så og så lang tid.

Anmeld

4. juli 2010

charlottekri

Anonym skriver:

nej du er bare heldig

okay, jeg arbejder indenfor landbruget, og det blev undersøgt hvor mange uger arbejdsgiver kan få refunderet under barsel, og det var 26 uger...

Anmeld

4. juli 2010

Anonym trådstarter

Baagøe skriver:

K.h. Linda

Jep det ved jeg, ved også at hos os får vi de første 5 mdr eller hvor længe det normale er. Nogle firmaer giver længre tid.

Men mit spørgsmål er om hvor længe man skal være ansat, det er jo ikke så sjovt at få fra det offentlige i forhold til arb.

Anmeld

4. juli 2010

Pige2009

Anonym skriver:

Jep det ved jeg, ved også at hos os får vi de første 5 mdr eller hvor længe det normale er. Nogle firmaer giver længre tid.

Men mit spørgsmål er om hvor længe man skal være ansat, det er jo ikke så sjovt at få fra det offentlige i forhold til arb.

Det er virksomheden der bestemmer hvor lang tid du skal have været ansat Derfor må det også stå i jeres medarbejderhåndbog eller din kontrakt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.