Kat eller ikke ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. juli 2010

Frk. Himmelblå

Halløj

Altså toxoplasmose smitter jo kun gennem kattens afføring, så du behøver (forhåbentlig da!) ikke være bekymret over at kæle med den. Desuden er det jo også sjældent, at katte selv er smittede, og da smitter de kun i 14 dage efterfølgende...

Til gengæld synes jeg, I skal overveje, om I stadig har lyst til at få en kat i forhold til, at det jo giver en del ekstra rengøring med hår osv.

Og så skal man passe på, at katten ikke lægger sig på baby og blokerer for vejrtrækning. Det er selvfølgelig kun en risiko, mens baby er ganske lille.

I øvrigt er der lige det der med, at I måske ikke får så meget tid til den lille kat, som I regnede med at ville få. Og så kan det måske være en idé en re-overveje beslutningen?

Men jeg eeeeelsker selv katte, og ville nok have svært ved at annullere beslutningen om sådan et lille misse-dyr .

Kh.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. juli 2010

Tina2

Jibbe skriver:

her om sommeren mener du vel

Yes, sommeren

Anmeld

5. juli 2010

millesofie

Anonym skriver:

Tænkte at der må være nogen af jer der har nogle kloge meninger om dette :-) Om 3 uger skal vi ha' en lille killing. Vi sagde ja til den inden vi vidste at jeg var gravid og nu er mit store dilemma - skal vi takke nej til den alligevel, nu da jeg så er gravid ?? Jeg er idag 7+2. Jeg er jo nervøs for Toxoplasmose, hvilket jo er ret forfærdeligt at læse om :-( Nå - men hva siger I, - hvad ville I ha' gjort ? Fået katten eller sagt pænt nej tak.

ta katten men DU MÅ IKKE TØMME KATTEBAKKEN få en anden til det

det er faktisk kun hvis katten er en ude kat men i alle tilfælde så få en anden til at tage sig af "lorte arbejdet" du kan sagens kæle med katten og lege med den gi den mad osv det er kun det med bakken du skal holde dig fra medmindre det er en ude kat så skal du heller ikke håndtere loppe midler

Anmeld

5. juli 2010

sus82

Det er også en mulighed at spørge lægen om du har haft toxoplasmose, det er en af de blodprøver de tager ved 1. lægebesøg.  Ca. 27 % af alle gravide har haft det og er derfor immune

Anmeld

5. juli 2010

Nadia&Daniel

charlottekri skriver:

hvis du kan få manden til at skifte kattegruset, så burde der slet ikke være noget problem ift at får katten; så længe du holder dig fra afføringen, er der ikke risiko for evt smitte

Lige præcis  vil være synd at sige nej til sådan et dejlig medlem af familien.. Jeres guldklump vil elske den 

Anmeld

5. juli 2010

Schelderup

Du skal helt sikkert stadig have killingen! Og den når jo at få en fornuftig alder inden babyen kommer - og dermed er den også med lige fra starten af, og kan nemt vænne sig til at babyen er der.

Jeg er selv gravid med termin midt i december, og vi er i gang med at kigge efter en dejlig killing, som vi kan få hjem, når vi har været på sommerferie.

Anmeld

6. juli 2010

Anonym trådstarter

Takker for alle jeres svar, og der er vist ikke så meget mere at rafle om - vi skal da ha' vores lille søde killing  Fortsat god dag til jer alle.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.