Gravid og lønforhandling???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.348 visninger
5 svar
0 synes godt om
4. juli 2010

Maria-s

Hejsa,

Jeg skal til lønforhandling her i August. Det kunne ikke blive før pga min chefs tætpakkede kalender + ferie. Nu er det jo bare sådan at jeg er gået hen og blevet gravid ( yeaahhh!! ) og jeg vil, når jeg skal til lønforhandling, være i 11. uge (10 + 3).

Kan man "tillade" sig at ville have mere i løn, når nu man snart skal på barsel? Jeg synes jo jeg har udviklet mig en del siden sidste forhandling.

OG; Ville I til denne samtale fortælle at I var gravide?

Nogen der har nogle erfaringer/ bud på hvad I ville gøre??...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. juli 2010

sarahb

jeg ville ikke fortælle jeg var gravid hvis det var mig, for så ville arbejdsgiver måske træffe sit valg om lønforhandlingen på dette grundlag, hvilket ikke er fair over for dig.
Så synes du skal vente og så se hvad du får ud af forhandlingerne og hvis du har udviklet dig og kan udvikle dig ydremere så er der jo en velfortjent lønforhøjelse.

Anmeld

4. juli 2010

ønskebørn74

Maria-s skriver:

Hejsa,

Jeg skal til lønforhandling her i August. Det kunne ikke blive før pga min chefs tætpakkede kalender + ferie. Nu er det jo bare sådan at jeg er gået hen og blevet gravid ( yeaahhh!! ) og jeg vil, når jeg skal til lønforhandling, være i 11. uge (10 + 3).

Kan man "tillade" sig at ville have mere i løn, når nu man snart skal på barsel? Jeg synes jo jeg har udviklet mig en del siden sidste forhandling.

OG; Ville I til denne samtale fortælle at I var gravide?

Nogen der har nogle erfaringer/ bud på hvad I ville gøre??...

Selvfølgelig kan du forhandle løn selvom du er gravid. Spørgsmålet er om din chef ved det... For hvis ikke havde jeg forhandlet løn først og fortalt det senere...

Anmeld

4. juli 2010

XXSS

JA det synes jeg bestemt at du kan.. Hvis du er blevet mere rutineret er det da en selvfølge at du også skal med på listen over lønforhandlingerne og selvom du er gravid skal du faktisk have din lønsamtale.

NEJ jeg synes ikke at du skal fortælle noget endnu. Jeg ventede til efter nakkefoldsskanningen og uge 12 som er den kritiske, mere af hensyn til dig selv og baby. Jeg afventede nakkefold og fik tjekket at alt var okay - før jeg overhovedet nævnte det.

Du har ikke krav på at fortælle din chef noget før 3 måneder inden fødslen, men det er nok de færreste der kan vente så længe.

Anmeld

4. juli 2010

K&S

Selvfølgelig kan du forhandle løn, selvom du er gravid - din chef vurderer jo muligheden for lønforhøjelse ud fra dine kvallifikationer og kompetencer og ikke din private "status"...!

Så hvis ikke din chef ved du er gravid til den tid, så ville jeg også vente med at fortælle det indtil efter lønforhandlingerne

Anmeld

4. juli 2010

Maria-s

Mange tak for jeres svar!

Det er bare noget jeg har gået og tænkt over af flere grunde.

1) Fordi jeg har lidt nøja (staves) på og synes alle kigger på min mave! (Og nej man KAN altså ikke se noget )

2) Fordi jeg på en eller anden måde føler mig "uærlig overfor min chef, ved ikke at fortælle det. Men ja omvendt har jeg jo tænkt mig at komme tilb age efter barsel engang OG det er jo en meget naturlig ting at få børn på et eller andet tidspunkt..

3) Jeg har en delvist planlagt forretningsrejse til September som jeg nu ikke ved om jeg kan komme på ift at skulle have vacciner mv..

MEN jeg tager til lønforhandling uden at fortælle det og med god samvittighed, efter at have fået jeres indput. Det er jo heller ikke fordi jeg lige er blevet ansat Når jeg går på barsel har jeg været der i godt 3 år...

Så må jeg liiiige styre min rasende madtrang det næste stykke tid, ellers så ender det jo med jeg triller. Tror jeg har taget 2 kilo på her i uge 6 (5+1) og spiren er jo knapt nok blevet til!...  Fyyyyyy...

Ned i træningscenteret med mig i morgen!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.