Dictes mor skriver:
Det lyder simpelthen så hyggeligt. Så giver I kun majsgrød i et stykke tid, og går derefter over til lidt flere ting. Når du laver majsgrøden, bruger du så erstatning til at lave det med eller sødmælk? Og putter du noget i, smør eller andet? Måske jeg kan få en opskrift af dig, jeg er lidt i tvivl om det hele, og vil jo gerne få en god start på det. Bruger i en almindelig ske til at give hende grøden med eller har i købt en speciel, jeg har nemlig spekuleret på om det er nødvendigt med de der skeer man kan købe rundt omkring.
ja, vi starter med majsgrøden og så avancerer vi efterhånden som hun har bedre styr på det hele 
Jeg bruger min egen mælk til grøden.. malker ud i løbet af dagen og bruger det så (man skal ikke bruge ret meget) og så er olie godt som fedtstof fordi det er flydende (det er lettere med konsistensen)... Sødmælk må man ikke bruge før de er 6 mdr. pga. allergirisikoen 
Vi bruger theskeer som regel, men vi har en plastikske (vi fik den gratis i sådan en babypakke!?) som er rigtig god! Det gør heller ikke ondt i gummerne hvis hun kommer til at bide for hårdt sammen el. lign.
Her er det hæfte fra sundhedsstyrelsen som jeg er gået ud fra 
http://sundhedsstyrelsen.dk/Udgivelser/2005/Mad%20til%20spaedboern%20og%20smaaboern%20-%20fra%20skemad%20til%20familiemad.aspx
Anmeld